Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

EyeFi käyttökokemuksia

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Faeleri, 22 Elokuu 2012.

  1. Faeleri

    Faeleri Member

    197
    2
    18
    Direct Mode tila on kätevä kaikkialla muualla paitsi kotona, jossa tuo wlan-tukiasema sijaitsee. En ole vielä keksinyt muuta kätevää vaihtoehtoa, kun sulkea wlan-tukiaseman kotonani saadakseni kuvat kannettavaan laitteeseen Direct Mode tilassa.

    Relayed Transfer tila aiheutti muutaman kerran ikäviä ongelmia, kun kuva ei siirtynyt koneelle edes pitkän ajan kuluessa. Poistin Relayed Transfer tilan käytöstä ja ongelmat loppui välittömästi. En sitten tiedä onko tuo yksi syy, miksi tuota Pro X2 korttia ei kovin aktiivisesti kaupata rapakon ulkopuolelle.
     
  2. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: EyeFi käyttökokemuksia

    Mulla on sama ongelma, kun modeemi ja wlan on samassa kotelossa, kiinni samassa virtalähteessä.

    Jos ottaisi koti-wlanin kokonaan pois EyeFi-kortin tuntemista verkoista. Voikohan noita direct mode-verkkoja olla useampia kuin yksi? Toinen läppärille, toinen pöytäkoneelle. Onko joku kokeillut? En haluaisi turhaan hankkia  pöytäkoneeseen wlan-palikkaa.

    Käyttäisi wlan-uppausta vain kamerasta suoraan  verkkopalveluun.
     
  3. Faeleri

    Faeleri Member

    197
    2
    18
    Vs: EyeFi käyttökokemuksia

    Olen onnistunut lisäämään tabletin ja älypuhelimen direct mode tilaan eye-fi kortin asetuksiin.

    Olen kokeillut käytännössä siirtää kuvia vain tabletille, mutta en älypuhelimelle. Ymmärtääkseni siihen voi kuitenkin liittää useita laitteita direct mode tilassa yhden kerrallaan.

    Käytännössä siihen eye-fi kortin wi-fi hotspottiin voi yhdistää minkä tahansa laitteen, jossa on eye-fi sovellus. Pitäisi vain jaksaa kokeilla useampaa laitetta :)
     
  4. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: EyeFi käyttökokemuksia

    Olin yhteydessä EyeFi:n tukeen ja selvisi, että samalla EyeFi -kortilla direct mode kumppaneita voi olla määriteltynä vain yksi kerrallaan. Eli kortti pitää aina käyttää tietsikassa jotta kumppanin voi vaihtaa.

    Taitaa mun kohdalla jäädä siihen, että läppäri on direct mode kumppani. Kotona voi sitten valita (virtakytkimellä) siirtääkö läppärille direct modella vai wlanin kautta.
     
  5. Faeleri

    Faeleri Member

    197
    2
    18
    Vs: EyeFi käyttökokemuksia

    Eye-fi kortin käytön dokumentointi on aika kehno, moni asia pitää oppia yrityksen ja erehdyksen kautta. Hyvä kuitenkin tietää, että tuki vastaa nopeasti kysymyksiin.

    Kun on käyttänyt korttia muutaman viikon, se on lunastanut odotukset hyvin. Kortin asennukseen ja työnkulun miettimiseen on mennyt enemmän aikaa, kun osasin odottaa.

    Ennen kortin ostamista kahlasin foorumit läpi ja kirjoitusten perusteella Eye-fi X2 Pro on vasta hiljattain muutaman päivityksen jälkeen kelvollinen tuote tavalliselle kuluttajalle. Tulevan kortin ostajan on syytä ymmärtää miten oma kotiverkko toimii ja millä laitteilla sitä haluaa käyttää. Jossain tapauksissa voi tulla eteen kotiverkon uudelleen asentaminen ja mahdollisesti useamman reitittimen tai modeemin asetusten muuttaminen.
     
  6. Vs: EyeFi käyttökokemuksia

    Yo. tekstin allekirjoitan täysin. Itsellä EyeFi-kortti ollut käytössä vajaan vuoden päivät ja alku meni ihan opetellessa kortin toimintalogiikkaa. Nykyisellään kortti on D300s:ssä CF:n rinnalla varmuuskopiokorttina, johon menevät jpg:it. Sieltä sitten reissun päällä siirtelen suojaustoiminnon avulla haluamani kuvat direct modella kännykkään, kännykässä tasojen säätö ja terävöitys ja kuva jakoon.

    Esim. viime viikonloppuna olleista kaveripariskunnan häistä sain jo juhlien aikana eetteriin muutamat maukkaat otokset (vrt. tyypilliset kännykkäkuvaräpsäisyt).