Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETTU ***OSTETTU*** Ilford Multigrade 500H -pää

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Keni, 5 Maaliskuu 2011.

1. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    Ostan Ilford Multigrade -pään 500H. Ehjä ja toimiva pitää olla. Mielellään siistikin.

Lisäksi ostan saman järjestelmän 4x5 Light Mixing Box plus sopiva pohjalevy. *BOKSI OSTETTU*

2. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63
    Vs: Ilford Multigrade 500H -pää sekä 4x5 Light Mixing Box

Jos jostain satut löytämään tuollaisen light mixing boxin, niin kerro ihmessä mullekin mistä sait, itse olen metsästänyt moista kapinetta jo hyvän toista vuotta, tuloksetta.

3. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Joo, kerron toki jos löytyy! Epäilen että täytyy jälleen kerran kohdistaa etsintöjä Englantiin...

Ajatuksena on ohjata kaksi suurennuskonetta (Focomat IIc ja De Vere 504) samalla Multigraden muuntimella, ohjausyksiköllä ja valonmittauslaitteella. Äskettäin hankittussa De Veressä on kyllä Dichromat-väripää, mutta Multigradeen tottuneena olisi sittenkin mukavinta jatkaa sillä.

4. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63

On kokeiltu myös Enklannista, tuloksetta :(

5. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Lähetin tänään Englantiin pari kyselyä, ja toisesta paikasta tuli jo (sunnuntaina!!) tarkennuspyyntö mikä suurennuskone on kyseessä. Kuulemma eri suurennuskoneille on erikokoisia bokseja. Sitä en tiennyt.

Mutta tuskin olisivat kyselleet lisätietoja ellei yhtään boksia löytyisi...? Mihin koneeseen itse tarvitset?

EDIT: Mikäli viime meilistä ymmärsin oikein ovat boksit sittenkin samankokoiset, mutta riippuen suurennuskoneen mallista ne putoavat alas eri syvyyteen. Lupasivat tutkia varastotilannetta...

6. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63

Mulla on Durst L1200 ja siinä tuo samainen Ilford 500H multigradepää

7. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Otin yhteyttä kahteen paikkaan, ja molemmista näyttäisi löytyvän.

Eka on kallis, peräti 140 puntaa. Myyjä oikein pahoitteli kun on niin kallis, mutta markkinat määräävät hinnan. 5x4 boksit ovat erittäin harvinaisia Englannissakin.

Toisessa paikassa hinta on todennäköisesti noin 70 puntaa, muta en ole vielä saanut vahvistusta montako boksia heillä on.

Laitan sinulle Raimo yhteystiedot yv:llä kun saan oman boksini tilattua. Jokunen päivä menee, mutta ilmoittelen!

EDIT: Löysin oman boksini Englannista.