Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Wien

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana paraneva, 21 Maaliskuu 2010.

1. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113
    Vinkkejä kyseisestä kylästä, jos löytyisi? Pääsiäisen jälkeen pikainen 4 päivän poikkeaminen.

2. Vs: Wien

Korkki auki ja porttolaan.

3. Niko

Niko Active Member

869
    118
    43
  4. Niko

Niko Active Member

869
    118
    43
  5. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48
    Vs: Wien

Hotellia suosittelisin katsomaan tuolta Albertinan /Stefansdomin liepeiltä jos haluaa keskeisellä paikalla yöpyä ja siihen on mahdollisuus. Wienissä piisaa nähtävää, mutta painopiste riippuu tietty intresseistä ja käytettävissä olevasta ajasta (loma/työmatka). Ohessa nyt kuitenkin muutamia, kuukkelilla lisää.

- Hundertwasserhaus / Kunst haus Wien
    - Schönbrunn ja Belvedere
    - Praterin huvipuisto (myös siellä oleva ravintola Schweizerhaus varsinkin jos hyvästä possunpotkasta tykkää)
    - Viinikylä Gumpoldskirchen. Tuonne on kyllä jonkin verran matkaa, muttei ole niin turistirysä kuin Grinzing, joka on lähempänä.
    - Nuhjuiset kortteliravintolat ja kahvilat eksentrisine omistajineen
    - Lukuisat puistot (sään salliessa) ja kahvilat
    - Rathauspark, jossa on ainakin kesäaikaan paljon tapahtumia ja ruokakojuja
    - Bermudan kolmio (Bermudadreiecke), paljon yöelämää

Tsekkaa myös The online travel guide for Vienna

edit: tuossa yksi kahvila jossa kannattaa käydä jos on Stefansdomin liepeillä liikeellä: Café Leopold Hawelka
    Vielä n. 10 vuotta sitten perustajapariskunta, yli 80-vuotiaita molemmat, pyörittivät paikkaa.

6. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Kiitos, noista löytynee mukavasti lisäinfoa, loma on kyseessä. Hotelli on Mariahilfer Strassella:

http://fi.hotels.com/ho160855/nh-atterseehaus-wien-itavalta/

Olen mä siellä joskus jonkun kerran käynytkin, mutta mennyt reippaan reilaamisen merkeissä, nyt olisi tarkoitus nähdäkin jotain.

7. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Eipä kestä. Itse olen viimeiset 12 vuotta reissanut tuolla työn puolesta kohtuu usein, mutta vaikka pidän Wienistä kovasti, koskaan en ole siellä erikseen lomalla ollut. Nyt oliskin tarkoitus korjata tilanne, joskus toukokuun puolenvälin tienoilla ollaan vaimon kanssa menossa tuonne vajaaksi viikoksi.

Mariahilfin alue on kanssa varmaan ihan hyvä ja myös edullisempi kuin tuo keskimmäinen ydin Stefansdomin lähellä.