Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ewa marinen sukelluspussit - sukellusta pussin sisällä

Discussion in 'Muut kameravarusteet' started by valtsu, Mar 24, 2008.

Onkos kellään mennyt moista rikki? Mulla repes itsestään liitoksistaan ixus 850 is sisällään. Vettä oli pussissa sen jälkeen enemmän kun meressä. SD-kortti säilyi, mutta kamera ei sihahdakkaan. Taisi sihahtaa viimeisen kerran. Mikähän näillä mahtaa olla korvauskäytäntö? Pakkauksessa oli joku lappunen, jonka mukaan korvaavat uuden pussin, jota en enää tällaisen kokemuksen jälkeen uskalla käyttää, mutta ei sen sisältöä. Tässä tapauksessa on kyseessä ihan selkeä valmistusvirhe, niin onkohan mitään tsemejä saada heitä korvaamaan rikki mennyttä kameraa? Onneksi oli toinenkin kamera matkassa, niin ei jäänyt lomakuvat kuitenkaan ottamatta. Tosin vedenalainen elämä jäi kertiskameroiden varaan, mikä vähän harmittaa.

1. Vs: Ewa marinen sukelluspussit - sukellusta pussin sisällä

Eikö vakuutus korvaa? nimim. 1Ds Ewa-marinen pussukassa.

2. Vs: Ewa marinen sukelluspussit - sukellusta pussin sisällä

Mulla on toi Ixus firman nimissä ja omavastuu enemmän kun kyseisen kameran arvo. Onneksi kokeilin pussukoita ekaksi pokkarilla. Järkkäriäni en tuollaiseen ansaan laita.

3. Vs: Ewa marinen sukelluspussit - sukellusta pussin sisällä

Koputan puuta kun ei pussukka ole vielä ainakaan revennyt, tulisi kyllä ihan kunnon paukku siitäkin vahingosta.

4. RDahl

RDahl Staff Member

7,895
    116
    63
    Vs: Ewa marinen sukelluspussit - sukellusta pussin sisällä

Olen noista pussukoista lueskellut sukeltajien eri foorumeilta, ja kyllä se nyt vaan on niin, että jos meinaa -varsinkin järkkäriä- sinne veden alle kuljettaa, niin suositeltavampaa olisi hankkia kunnon kotelo. Mutta hintakin sitten kyllä pompsahtaa, mutta mitäpä siitä, jos kerran voi olla vähän turvallisemmalla mielellä.

http://wetpixel.com/i.php/full/nexus-canon-1d-1ds-mk-ii-underwater-housing/

Googlen hakutulos

5. Kaarne

Kaarne Active Member

1,359
    0
    36
    Vs: Ewa marinen sukelluspussit - sukellusta pussin sisällä

Kyllä sen pussin pitäis tehdä se, mitä se lupaa tehdä. Eli jos se pettää oikein käytettynä, kyllä myyjän tai valmistajan pitäis mun käsittääkseni korvata. Samoin ku pilalle menneet pyykit pesukoneessa ym. Soita kunnan kuluttajaneuvojalle.

6. Vs: Ewa marinen sukelluspussit - sukellusta pussin sisällä

Moi!

Olen teidän molempien kanssa samaa mieltä. Eli kyllä tuntuis turvallisemmalta laittaa kamera kunnon koteloon kuin pussiin. Toisaalta tämä oli ensi kokeilu hommaan, jonka takia sinne menikin pokkari järkkärin sijaan. Toisaalta valmistajan sivuilla on teksi, jossa lukee pussejen olevan 100% vesitiivitä 10m saakka. Snorklailin korkeintaan 1m syvyydessä ja pussia käytettiin ohjeiden mukaan. Oli viellä tarkastettu ensin altaassa, kuten ohjeissa neuvottiin. Tuote ei siis lunastanut lupaustaan.

Tilanne on tällä hetkellä se, että laitoin maahantuojalle viestin. Kyselivät myyjää, ja koska myyjä tuo ohi maahantuojan, pesivät he kätensä tästä touhusta. Kertoivat tilanteen olevan toinen jos olis tullut maahantuojan kautta. Eivät tosin sanoneet miten olisivat toimineet. Otin yhteyttä sitten myyjään ja he toivoivat pussia nähtäväksi. Lähetän nyt pussin sinne, niin katotaan miten käy.

V.