Voi perjantai ku on vaikea aina keksiä kuvauspaikkaa bändikuville. Bändi nimeltä Stanley ( HugeDomains.com - StanleyBand.com is for sale (Stanley Band) ) pitäs kuvata lauantaina. Soittavat alternative-emorockia. Tähän mennessä olen kuvauspaikaksi miettinyt jotain lasikatollista tilaa tai muuten pitkää käytävää jossa kikkalisi syväterävyydellä b) auringon laskiessa (jotain) paikkaa (!) c) Pitkällä valotusajalla ihmisvilinässä (missä?) d) AMK;n sirkustiloissa, jos vaan pääsen sinne ja saan valot taas jostain. Irtoiskos joltain ideoita? - optiikka on cropilla 10-20, 17-35, 50mm 1.4 ja 80-200 + sb800 + pola
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle olen vain kerran paikassa käynyt, mutta saattas olla ihan mahdollinen. pitää käydä kääntymässä..kiitos vinkistä
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Tää on niin tätä..meen amkin tiloihi kuvaa ja pitää sit ostaa valot samalla ei tullu halvaks nää bändikuvat..
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Eduskunnan apulaisoikeusasiamiehen päätöksen mukaan (kesäkuu/2006) on kyseinen - ja samanlaiset muutkin - paikat julkista aluetta, jossa saa kuvata. On kuitenkin aivan eri asia kuvata Itäkeskuksessa tms. bändikuvia ja silloin on syytä pyytää kirjallinen lupa. Tämä ero "kuvauksien" ja "kuvauksien" välillä on ymmärrettävä ja selvä.
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Ymmärtämätön ihminen pyytää tarkennusta (eli käytännössä laki tai ennakkotapaus jos olisi saatavilla, niin viittaus sinne).
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Juu siis eihän tossa mitään onkelmaa varman olis mutta päädyttiin vaan noihin sisäkuviin ja iteki oon sitä mieltä et se on paras vaihtoehto - nyt vaan sit vihdoin pitää ostaa studiosalamat; onpahan niille tosin muutenkin tulossa käyttöä, että sikäli ihan hyvä juttu ja Teemu myy edullisesti oman settinsä mulle ni ei tarvi kaukaa hakea, vaan tulee kotiinkuljetuksella ihan kohtsillään
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Kyllä niitä bändikuvia saa vaikka hississä kuvattua, pelkällä hissin valolla valaistuna huumakuva.net - Tämä WWW-sivu on myynnissä. - huumakuva Lähteet ja tiedot. Huomautettakoon, että teen selväksi aina ennen kuvauksia, että en sitten osaa tuota hommaa eikä mulla ole valaistukseen näkemystä, ja annan täyden tyytyväisyystakuun (pl. suorat kustannukset). Viimeksi suosittelin suoraan toista kuvaajaa hommaan, mutta tilasivat silti minulta.
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Teknisestihän noi bändikuvat on tosi jees, mutta muuten ideallisesti aika käytettyjä - mutta niin siinä väkisinkin käy jos ei ole studiota / muuten kunnolla mietittyä tilaa. Hevibändille tollanen karskimeininki on helppo tehä just vaikka vanhasta vessasta mutta tollanen popimpi meno kaipais vähän jo jotain muuta..Tämän vuoksi nyt tehään "studio" kuvaa
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Jep, pointtina oli lähinnä se, että jos riittävästi vaivaa näkee niin ne yhdet kuvat varmasti saa otettua vaikka luonnonvalossa. Minäkin tarvitsisin studiolamput, mutta kun ei ole oikein aikaa opetella sitä valaistuksen hallintaa.
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Osut asian ytimeen. Toisalla täällä Kameralukussa valitan nykyisestä ymmärryksestä tai sen puutteesta (tosin eri yhteydessä). Joka asiasta ei onneksi voi olla, eikä pidäkään olla lakeja. Jotain on jätettävä myös oman ajattelun varaan. Otetaanpa esimerkiksi bändikuvaus, johon roudataan paikalla tarvittavaa rekvisiittaa, valoja, piuhaa kilometritolkulla, niputtain Arreja, puomeja, oheisporukkaa, muonittajia tms. En ihan usko, että löytyy kauppakeskuksia, jotka ottaisivat tuollaista projektia vastaan ihan hyvää hyvyttään, varsinkaan jos ei lupaa alytä pyytää ensin. Ei kohteliasuus mitään maksa, eikä kysyminenkään. Mutta nuo ainaiset lakipykälät voi jättää ihan suosiolla pois. Ihmisten välistä käyttäytymistä pitäisi ohjata muut asiat kuin lait.
Vs: Kuvauspaikka bändikuvalle Korostaisin sanaa "oman", ei siis jonkun toisen foorumin käyttäjän ajattelun varaan. Lait asettavat ne viimeiset rajat, siksi olisi hyvä tehdä selväksi, että puhuuko nyt omien mielipiteiden vai lakien pohjalta, jotta lukija pystyy huomioimaan tämän sitä "omaa ajattelua" kehittäessään. Juu, ja tähänhän on lakikin. Tilojen hallinnan puitteissa voidaan tämä estää. Mutta tämä tarkennus olisi ollut hyvä tehdä aiemmin. Mulla on ollut bändikuvauksissa ainoastaan kamera, laukku ja bändi. Toki, mutta omaa käyttäytymistä ohjaa ihan mun omat ajatukset ja niistä mielelläni keskustelen. Aika rajoittunutta olisi touhu jos toimisin kaikkien niiden "rajoituksien" mukaan mitä jo pelkästään valokuvausfoorumeilla heitellään ilmaan. Olen siis kanssasi pääpiirteittäin samaa mieltä, mutta mielestäni ilmaisit itsesi aiemmin epäselvästi, etkä perustellut kantaasi.