En minäkään ole missään foorumissa muistaakseni julkaissut omia tuotoksia. Syynä tietenkin laiskuus kuten näköjään monella muullakin. Aikanaan vk.netin ja nyt k.laukun foorumin kuvia katselee mielikseen ja voipa niistä saada uusia ideoita omiin juttuihin. Täällä julkistetuissa kuvissa on mielestäni erinomaisia otoksia julkaistu jotka pärjäisivät rankemmassakin fotokisassa jos kilpailemaan haluaa ryhtyä.
En ole julkaissut. Netissä on kuvia nähtävillä omilla sivuillani ja erittäin harvoin täällä, tahti on laantunut jopa vk-netin ajoista - jolloin silloinkin olin aktiivisempi muiden kommentoinnissa kuin kuvien lähettelyssä. Koska en ole tekniikkafriikki, vaan arvostan kuvauksessa muita juttuja - eivät muokkaamani kuvatiedostot ole tiedostokooltaan sellaisia mitä kuvatoimistoissa käytetään (olen kyllä tsekannut asianharrastuksesta miten se homma toimii). Ei sillä etteikö raha minullekin kelpaisi, mutta ei vaan ole tullut halua päteä tässä harrastuksessa. Jaa, olen kyllä sähköpostitse itselleni tuntemattomalta henkilöltä tulleesta pyynnöstä johtuen antanut ilmaiseksi ihan pikkuruiset versiot luontoaiheisista kuvistani yhdelle luontosektorin julkisen organisaation intranet-vastaavalle käyttöön, jossa hän käyttää niitä päivittäin vaihtuvina sivujen "piristeinä". Se riittää mulle.
Vähän samaa vikaa. Omasta mielestä minulla ei vieläkään ole yhtään niin hyvää kuvaa että sitä kehtaisi tyrkyttää maksusta jonnekin. Ehkä ylikriittisyyttä, mene ja tiedä. Pohdiskelin vähän tätä, kun toissapäivänä eksyin Myyrmäen yhteispalvelutaloon, jossa oli jonkun Juhani Korhosen valokuvanäyttely. Kuvien sisältö oli sinällään ok - siis sellaisia värillisiä reportaasiluonteisia. Mutta terävyys. Detaljit. Kaikki uupuivat. Liekö näillä moderneilla mustesuihkareilla sitten tulostettu näyttelykuvat oikean vedostuksen sijasta. Huh. Noin alas en itse kehtaisi vajota - jos joku kuvani tulee seinälle tai julkaistaan muiden nähtäväksi, sen pitää olla ulkoasulta sellainen että voi vaikka leikata lehdestä irti ja 10 vuoden päästä katsoa että olipa onnistunut kuva. [muoks: weppifoorumille arvosteltavaksi laitettua kuvaa en laske julkaisuksi]
valokuvanäyttelyissä kannattaa ilman muuta käydä, olivatpa ne hyviä tai huonoja. hyvät innostavat ja huonot rohkaisevat. /1/ Mäkin kävin edellispäivänä tampereen taidemuseossa "lumottu lapsuus" näyttelyssä. oli aika easy, odotin rajumpaa aiheesta. kuitenkin näyttely oli vaikuttava ja mielenkiintoinen. Pienimuotoiseen näyttelyjupakkaan olisin itse jo valmis... ehkä vihdoin saankin toteutettua kauan kauan muhineet projekti-ideat ensikesäksi. juha /1/ jussi aalto : kohteena ihminen
Kerran on "näyttelyssä" omia kuvia ollut näytillä, vajaa vuosi sitten malmilla työväenopiston näyttelyssä oli esillä kuusi kuvaa. Samaan aiheeseen liittyen pitäisi tehdä lisää kuvia ja pitää sitten jossain näyttely uudestaan ihan itte.