Olen käyttänyt etikkaa 1% vahvuisena keskeytteenä (onko tämä edes suomea?) papereiden kanssa. Onko sama vahvuus passeli myös filmeille?
Vs: Etikalla keskeytys RA-4 papereilla oli pakko käyttää keskeytettä, pieni tujaus etikkaa riitti. Mustavalkohommissa ei vaikutusta havainnut.
Vs: Etikalla keskeytys Vettä minäkin käytin ennen, mutta nykyään papereiden kanssa käytän etikkaa, niin keskeytyy nopeammin. Kiirekiirekiire...
Vs: Etikalla keskeytys Keskeytettä ilman muuta "paperipapereille". Itse kyllä olen käyttänyt kaikkeen, filmeihinkin.
Vs: Etikalla keskeytys 1-2% muistan minäkin sopivaksi pitoisuudeksi. Mutta aina niin eikä koskaan vahvempaa.
Vs: Etikalla keskeytys Voihan se livauttaa vesialtaan kautta niin ei kallis kiinnite huonone ;-) ...sinänsä kannataa kehittää kuva valmiksi ettei tarvitse keskeyttää ;-]
Vs: Etikalla keskeytys Kiitokset vastauksista, 1...2% mennään ja nyt mun puolesta keskustelu saa rönsyillä, heh.
Vs: Etikalla keskeytys Emästä happamaan. Varsinkin paperipohjaisilla runsaasti vaikka vedessä huuhtelisi. (Keskeytteet indikaattorivärillä on halpoja käyttää, mutta Rajamäen Väkiviinaetikka kallista. En toki tiedä mitä kaikkea on nykyään markkinoilla mutta mulla on ollut Tetenalin litran pulloja käytössä, muistaakseni 60% ainetta. On riittoisaa. Rajamäen taitaa olla 10%)
Vs: Etikalla keskeytys Kun kerran lupa rönsyilyyn saatiin...Mä olen käyttänyt sitruunahappoa. Ruokakaupan maustehyllystä löytyy vajaan kilon purkki jauhetta n. 5e hintaan. Ei haise yhtä pahalle kuin etikkastoppi.
Vs: Etikalla keskeytys Vajaa kinofilmipurkillinen (puolikas riittää) litraan vettä. Ei tosiaankaan haise. kapa
Vs: Etikalla keskeytys Kyllä se tuokin tuoksahtaa, mutta ei läheskään yhtä häiritsevästi kuin etikka. Suunnilleen teelusikallisen olen laittanut litraan vettä.
Vs: Etikalla keskeytys Näyttää olevan kallista ainetta nykyään Tetenal Indicet. (Macodirect/Fotoimpex 16/18€) Se oli etikkaa ennen, nyt sitruunahappopohjaista. Uudessa putelissa ohje sekoitussuhteeksi 1+19. Sitruunahappopohjaisista huomattavan edullista näyttää olevan Adolux Adostop, jota Fotoimpex myy. 60% ja hinta nettikaupassa alle 6 euroa litra, ohjeessa 1+10 - 1+40.