Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vappu Veera

Discussion in 'Kuvat ja galleriat' started by Juke.K, Apr 29, 2016.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14,683
    233
    63
    Ota laatikkokameralla kuva vapuksi niin vappukin menee vituiksi. "vanha pohjalainen myyntipuhe"

Kuvattu omatekemällä Jukebox-laatikkokameralla ensiksi negapapuruksi ja sitten otettu siitä postiiviksi kääntävä kuva.

Attached Files:

2. jhalmu

jhalmu Active Member

8,551
    3
    38
    Vs: Vappu Veera

:D ja peukku!

3. Vs: Vappu Veera

Toinen peukku. Aika räväkän makee!

4. simos

simos Staff Member

8,444
    442
    83

Rapsakka vappu täten o/

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14,683
    233
    63

Iltasella kun menin nukkumaan hokasasin sen miksi tämä positiivi valottui vikaan. Negapapru onnistu hyvin ja samalla mittarilla mittasin postiviipaperinkin joten se ei olis pitänny mennä pieleen. Kuvahan on alivalottunut kun se on liian vaalea. Kuinkas paljon sitä vetämää pitää kompensoida?
    (liitteenä negapaperin käännös)

Attached Files:

6. Vs: Vappu Veera

Nyt tästä katosi kyl se "laatikkokamera-räväkkyys", anteeks vaan.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14,683
    233
    63

Ei mitään anteeksipyyntöjä.

Kyllä mä sen tiedän että kuva on täysin kliininen jne. Ei syytä huoleen. Mä olen sellanen kämmäri että jos yks sadasta onnistuu niin hyvin vähän näitä tulee näkyviin. No kunhan saan ton postiivi asian lähelle sitä oikeeta valotusta olen tehtävääni valmis. Sitten rävähtää ihan uusia juttuja. Nämä jutut on päässä pyörinyt jonkun aikaa joten tulette kyllä näkemään vielä nämä uudet jutut. Ne joko onnistuu tai sitten ei. Ennen niitä on saatava prosessi niin täydelliseksi kun vain näillä taidoilla pystyn.

8. Kimo

Kimo Well-Known Member

12,415
    1,067
    113

Veeralle pitäisi laittaa puuterinväriset mummopöksyt jalkaan niin saataisiin kontrastia kuvan ylä ja ala-osaan :) Vappuja t kimo

9. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23,779
    749
    113
  10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14,683
    233
    63

Jos kuvan koko tuossa seinällä on arvioiden 110x70cm ja sitten siitä paperista otettavan kuvan koko on se 10x8cm. Siitä kun laskee neliöt se kuka osaa niin pääsee lopputulokseen. Silmä määräisesti mä arvoin että kaksi aukkoa olis vissiin lähellä. Kaipa ton fotarillakin voi katsoa valmiista paperiskannista. Nyt en kyllä ihan heti tähän hätään tiedä sanoa mitenkä fotarissa saa aukon muutoksen.

11. Mirrored

23,779
    749
    113

Jos luonnossa eli kohteessa 110x70, niin jos sulla olisi negan koko myös 110x70, niin silloin olisi 1:1.

1:1 vaatii 4x valotuksen eli 2 aukkoa korjausta.

Jos sun negan koko on 10x8cm ja kohde 110x70cm (kuva-ala tarkennusetäisyydellä), taitaa olla korjauksen tarve lähes olematon.  Mieti uudestaan mitä linkissä ja sen kautta löytyy.

ed.  Tuo suhde tuossa on pyöreesti 1:10.  Tuleeko siitä jopa 1/2 aukkoa korjaustarvetta vai kuinka tarkalleen?

12. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14,683
    233
    63

Minä saan sen katsottua mitenkä nämä vetämät menee oikein mitan kanssa kun olen kameran ääressä. Ulkomuistista sanoisin että noin 150mm on ääretön.  Ja sitten kun kuvaan vedosta on vetämä täydet. Ja se on se ehkä joku 400mm.

EDIT: Tarkistusmittaus 210mm ääretön ja maksimi 440mm.

13. Mirrored

23,779
    749
    113

Jaa ootko kuvannu negan sillä samalla laatikkokameralla uudelleen paperille?  Jos samaan kokoon oot kuvannu, niin sehän on silloin 1:1.

Mistäs sen oisin arvannu että se toinen on alivalottunu eikä alkperänen nega. Kun en edes tiennyt toisen olemassaolosta.  Oletin että digillä oisit repronnu negan.  ;)  En kai lukenut tarpeeksi tarkasti. Luulin että sulla on nega alivalttunu. 

Klara vappen!  Miksköhä Klara?  Vera vappen! 

14. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14,683
    233
    63

Huomasin että oot ihan pihalla.

Katoppa Veeran haaruksiin. Sillä on vastaus. Ei muuten erotu positiivikuvasta, harmi. Negakuvasta näkyy koko kubletin juoni.

15. Mirrored

23,779
    749
    113

Nyt meni jo vaikealentoiseksi ts. yli ymmärryksen.  Kuin haarapääsky joka ei pesää tee.  Vera Vappen!  :D

16. Vs: Vappu Veera

Miksi tuolla Veeralla on noin isot housut? Ei vappuna tarttis olla noin siveä!

Hieno kuva kuitenkin hienosta naisesta - kiitos siitä!