Onko tästä keskusteltu aiemmin, mutta mitä mieltä ollaan, josko kielletään kuvaketjut ja teemat kokonaan? Perustelut: - ovat omiaan alentamaan julkaisukynnystä. - kiinnostavien kuvien löytäminen läjästä on täysin mahdotonta - monet aihealueet vesittyvät ketjujen kuvaripulin seurauksena - käytännössä kaikki kuvat olisivat ketjutettavissa 10 - 20 ketjuun -> arvon ja julkaisukynnyksen alennus. - biodiversiteetti köyhtyy - ketjujen määrällä näyttää olevan taipumusta multiploitua - palautteen määrä romahtaa Mitä tuumataan?
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Aika radicaalia. EDIT: EDIT2: (Late night reggae soi, joten ei pysty nyt noin terävään ajatteluun)
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Mulla loppu lattari ja nyt soi ASA ja edelleen ajatus on melko kirkas.
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Hyvä ehdotus, kaikki kuvan lataukset kielletään, pelkkää löpinää ja saivartelua vaan... sitten vois linkittää oikeisiin kuvafoorumeihin.
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? No no Vatanen, eipäs nyt liiotella Mietis ny opetuslapsiesi kuva-antia. Kaikki samassa ketjussa niin sinnehän ne ihan helvetin hyvätkin kuvat katoavat. Eihän se ketään palvele - eikös niin?
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Jaa, olenko mä ainoa, jota vituttaa noi ketjut, johon mahtuu paljon helvetin hyviä kuvia sen keskimääräisen kuraläjän joukkoon ja joista menee 90% ohi, kun sitä kuraa tulee ovista ja ikkunoista? Linnut, puut, hipstamaticit, ajoneuvot, minimalistiset esmes. Jaksaako joku oikeasti kahlata niitä 10 sivua päivässä läpi, mitä niihin varpusparven lailla ripuloidaan?
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Kaikki mitä minä en viitsi katsoa, pitäisi ehdottomasti kieltää kokonaan. -Ei tosin paljon jäisi...
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Juu, mutta sähän oletkin proojeesus, jolla on pitkä kokemus kaikesta mahdollisesta. Erityiosaamisalueena on perusnegatiivisen asenteen lisäksi vittuilu, kehitysehdotusten torppaaminen kokemuksen syvällä rintaäänellä ja poteron reunan yli kurkkiminen kakka pöksyissä. Herää ny hyvä mies, oliko tuo asiallinen harkittu kommentti 60v. jannulta - ihan totta?
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? No et varmaan oo ainoa, toisaalta tuskin ne jokaista täälläolijaa vituttaa.
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Sitä en näe ollenkaan selvästi, että taso olisi huonompi verraten muuhun, mutta myönnän että hyvin harvoin availen yleisiä ketjuja vaikka siihen uusia kuvia lähetettäisiin. Eikä juuri vaikuta edes se, kenen nään postaavan.
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Ainakin aika paljon korkeammalla tasolla, jos omaan kommentiisi verrataan.
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Kyllä minunkin mielestä kaikki mistä en tykkää, täytyisi saada kiellettyä, tai ainakin maksulliseksi vähintään. Suvaitsevaisuus on vastenmielistä eikä sitä pidä harjoittaman. Kommentoidaanko, kritisoidaan tai ei, sillä ei mun mielestä ei ole hevon veen väliä, sillä täältä saatu palaute ei opeta kuvaamaan sen paremmin kuin ennekään. KL:stä saatu palaute sen sijaan opettaa kommentoimaan ja kritisoimaan paremmin toisten kuvia. Onko siis niin että pelätään teemojen ja ketjujen yleistymistä niiiin paljon että kritisoitava materiaali loppuu, kun kukaan ei viitsi postata kuvia aloittelevalle kriitikolle reposteltavaa ???
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? En minä halua kieltää keneltäkään mitään, kunhan ehdotin. Näin harrastajan näkökulmasta se, että meillä on intterneetti, palstat, joukko samasta asiasta innostuneita on minusta vaalimisen arvoinen asia. Muistattehan tekin ajan ennen pc:tä ja intterneettiä, jolloin kommentteja kuvista sai vain mummolta, kälyltä ja tv-lupatarkastajalta -jos ei ollut seuran jäsen. Minusta nykytila on selkeä parannus ja vaalittava arvo sinänsä, jota on syytä ylläpitää ja joka muuttaa koko harrastuksen luonteen. Eikö teistä? Minua henkilökohtaisesti vaivasi se suuri joukko oman kuvakäsitykseni mukaan hyviä kuvia, jotka hävisivät ketjujen kuvaripuliin ja jotka ansaitsisivat mielestäni paraatipaikan etusivulla itsenäisinä teoksina. Siitä se ajatus lähti.
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Samalla tavalla joudut avaamaan monia yksittäisten kuvien aiheita, ennenkuin koet kaipaamasi elämyksen. Jos kommentoit jotakin kuvaa yleisessä ketjussa, toki se jää vähemmälle huomiolle... tämän käsitän hyvin.
Vs: Kielletään kuvaketjut ja teemat? Minusta se on ikävää. Perusta tämänkin palstan olemassaololle on kuitenkin se, että saadaan palautetta, koetaan onnistumisen iloa, saadaan ohjausta oikeaan suuntaan (välillä voimakkainkin ilmauksin), mutta yhtäkaikki kehitytään. Ketjut eivät mielestäni tue tätä. Joka tapauksessa kollektiivisessä demokratiassa tämä on yhteisön päätös, jossa kaikilla on vain se yksi ääni. Siihen meidän on tyytyminen.