Onko kellään Canon T70 kameraan suomenkielistä manuaalia? Mä en tajua yhtään mitään mitenkä toi kamera toimii. Taitaa olla liian insinöörimäinen minulle. ENklanniksi löyty manuaali. http://www.cameramanuals.org/canon_pdf/canon_t70.pdf
Vs: Canon T70 Mitä sä tolla teet??? Onhan sulla se FKD ([sub]anteeks asiaton kommentti[/sub]) t. Juha
Vs: Canon T70 Ai että niin. Kiitti vinkistä. No ku nyt tuommosen ostin huvin vuoksi. Olis kiva jos tietäis miten sillä kuvataan. Oon mä jo melkein rullan napsutellu enkä edes tiedä mitä modea kamera on käyttäny.
Vs: Canon T70 Moi, mulla oli sellainen silloin, kun niitä sai uutena vielä Siinä on aukon Av ja suljinajan Tv esivalinnat ja täysautomaatti- P sekä täysmanuaalimoodit M. EDIT: Mikäli oikein muistan - ja miksen muistaisi !?!?!
Vs: Canon T70 Nyt taisin M-moden löytää. Ja ehkä löysin noi TV sekä AV modet. Mutta mikä tuo AVERAGE on?
Vs: Canon T70 Average (keskiarvo) tarkoittaa sitä, että valon mittaustulos on koko kuva-alalta saatu keskiarvo. Ohjekirjan mukaan tässä Canonissa mittaus tapahtuu keskustapainotteisesti.
Vs: Canon T70 Näin se tietenkin oli, onhan average jo vähän johdattelevakin termi, mutta en ollut varma oliko jo tuo aikaisissa koko alalle kohdistuvaa mittausta keskiarvoineen vai laajennettu keskustapainotteinen. Kyseessä on vähän niin kuin matriisin alkeellinen esiaste. Oli miten oli, Johannes on varmasti oikeassa.
Vs: Canon T70 Varmasti. Täytyy tunnustaa, että minullakin oli tuollainen T-70 vuonna yksi ja kaksi, mutta olen todennäköisesti ajellut sitä manuaalilla, kuten kaikkia muitakin sen aikaisia kameroitani, joten muistikuvat sen aikaisen automaatin finesseistä ovat vähän hataria...