Haaveissa olisi hommata epsonin tulostin joka lykkii ulos pigmenttimusteella A3:sta tai jopa A2:sta (stylus pro 3800 tai 4880). Kysynkin epsonin omistajilta, kuinka nopeasti peli on mennyt tukkoon, tehnyt raitaa tms. Ja sitten kun on näin käynyt, onko huollosta ollut muuta apua kuin todeta että kannattaa ostaa mielummin uusi kuin vaihtaa kirjoituspää.
Vs: Epsonin elinkaari Mulla on ollut 5 vuotta r2400. Alussa teki hieman raitaa, mutta 2 kertaa huollossa, joka toimi erinomaisesti. Sen jälkeen joskus kuivuneet mustekasettien päät, mutta on korjaantunut automaatilla. Suosittelen. T Jukka
Vs: Epsonin elinkaari Minulla oli peräkkäin kaksi Epsonia mallia R800. Säännöllisestä käytöstä huolimatta noin kahden vuoden jälkeen molemmat menivät auttamattomasti tukkoon. Kummallakin kerralla huolto käski ostamaan uuden. Siirryin Canoniin.
Vs: Epsonin elinkaari Minulla taas oli ensin pari vuotta R2400, jossa ei ollut mitään moittimista ja sitten vuoden R2880, joka toimi kun unelma, ei mitään raitoja tai tukkoja koskaan. Nyt on ollut kuukauden päivät 3880 tuossa pöydällä, eikä siitäkään ole löytynyt mitään moitittavaa.
Vs: Epsonin elinkaari Minulla on ollut viisi Epsonia noin 10-11 vuoden aikana: 1270/1290/2100/1800 ja 2400. Menossa toinen 2400, sillä ensimmäinen levitti mustat pigmentit ympäri konetta ja pöytiä. Kone oli reilut kaksi vuotta vanha mutta sen enempää suomen kuin englanninkaan Epson ei suostunut takuuhuoltoon tai vaihtoon. Nykyinen 2400 on kestolainassa isompaa odotellessa. Itse tulostimet ovat olleet erinomaisia kukin vuorollaan. Parhaimmat näistä 1290 ja 2400 -mallit.
Vs: Epsonin elinkaari Olen kanssa kiinnostunut tuosta 3880, mutta kun tulostaa niin vähän, että saattaisivat musteet vanhentua koneeseen. T Jukka
Vs: Epsonin elinkaari 4800 työpaikalla on palvellut muutaman vuoden hyvin. Pitkiäkin aikoja se on joskus ollut käyttämättä, mutta puhdistellut siten taas itsenä käyttökuntoon, huoltoa ei ole tarvittu. Mustekasetit (220 ml) riitävät siellä noin vuoden käyttöön, ja sen ne ovat kestäneet hyvin kuivumatta.
Vs: Epsonin elinkaari Jahas, tollasia Epsonin A3 -tulostimia jo pitkään katsellut melkoisen himokkaana, "testeissäkin" yks hyvin pärjäs. Ja nyt sitten nämä tyrmäävät uutiset ... Jo pari vuotta sitten yks engelsmanni melkein KIELSI mua ostamasta Epsonia, sanoi että Canoni sen pitää olla (sillä oli kokemusta paljon kummastakin merkistä). Ei auttanut vaikka sanoin että yhdessä suomalaisessa "testissä" eräs Epsoni oli selvästi parempi. Se äijä ei selvästikään pitänyt suomalaisia "testejä" minkään väärteinä. Melkein loukaannuin. Ennemmin tai myöhemmin pitää saada Aa kolmosta tulostava HYVÄ tulostin. Nykyinen on jo aika lahona. Olisi hyvä kuulla käyttäjien kokemuksista kyllä. Ehkä pitäisi avata ihan uusi ketju ? Ja kysellä. On tää vaikeeta. - Erska
Vs: Epsonin elinkaari A3-tason tulostimissa voi väärillä asetuksilla sörssiä tulosteen enemmän tai vähemmän pilalle. Esim. photosopin kautta tulostettaessa väriprofiilin vaikutuksen voi helposti tuplata/kumota virheellisillä asetuksilla. Kun nuo testaajat eivät useinkaan mainitse millaisilla asetuksilla tulostus on tehty, niin eri ohjelmilla tehtyjä tulostuksia on käytännössä mahdotonta vertailla. Saati sitten eri instassien tekemien testauksien vertailu keskenään.
Vs: Epsonin elinkaari Eittämättä. Siksi olisi hyvä kuulla sellaisia mielipiteitä, jotka perustuvat kokemukseen ja ovat vapaita merkki-intohimoista. Itse kaipaan -pikkuhiljaa- jo tulostinta minkä ulos sylkemät kelpaisivat vaikka gallerian seinille. Valokuvieni "taso" on sitten asia ihan erikseen... Mutta tekninen valmius sellaiseen pitäisi olla, jos vaikka joskus hyviä kuvia saisi tehtyä. Myös kestävyys ja toimintavarmuus ovat rutiköyhälle luuserille merkityksellisiä asioita. - Erska
Vs: Epsonin elinkaari Selvyyden vuoksi on mainittava, että esim. R 2400 on loistava tulostin. Sillä saa erinomaisia printtejä niin Hahnemühlen, Ilfordin, Epsonin ym. Fine Art -papereille. Tämän viikon testauksen aihe onkin riemastuttavasti Cansonin paperi, joka rankattiin täällä: http://www.luminous-landscape.com/reviews/printers/tale.shtml
Vs: Epsonin elinkaari Itselläni on kokemusta vain epsonista ja hp9180 tulostimesta sekä hp 8850 (olikohan se se ). Epsonin käyttöliittymä vaikuttaa selkeämmältä kuin tuo hp:n. Hp:llä oli ihmeellisiä välisivuja, joista piti muistaa ruksata rasti sieltä, toinen täältä. Epsonin omat paperiprofiilit ovat erinomaisia, jos näyttö on kohdillaan, tulostekin vastaa sitä riittävän hyvin. Tulostimme saman tiedoston molemmilla koneilla samalle paperille. Se oli värillinen muotokuva. Kun hp:henkin löydettiin oikeat valinnat, ei noissa tulosteissa ollut silmillä havaittavaa eroa. Siis hp 9180 ja epson r2400. HP:eessä on 30 ml mustesäiliöt, epsonissa 13 mm. Siksi hp olisi mukavampi, ei tarvitse yhtenään tilata musteita. Hp on yleensä isompikokoisempi, epson pienempi. Täällähän valkoinen vitja möi 150 eurolla tuota hp9180, en tiedä, onko jo mennyt. Papereita molempiin löytyy hyvin. Itse pidän epsonistani, mutta jo lähtisin siitä, ettei itselläni ole ennestään tulostinta ja ennakkokokemusta, saattaisin valita tuon hp:en isompien mustesäiliöiden takia. TJukka
Vs: Epsonin elinkaari Canonista on minulle kehittynyt semmoinen Ei ei ei EIII-asenne. Lähinnä siksi, että ne ovat ekologisia malleja, hajoavat luonnossa itsestään, ja usein luonto käsittää myös työpöydän, tässä tapauksessa. Tulostusjälki on niillä kyllä upeata. Sekä mv-että väritulostuksessa Canonin A3+ koon liuosmustetulostimet tekevät parasta näkemääni jälkeä erityisesti kiiltäville papereille. Hyviä ne ovat pigmenttimusteillakin. Kestävyys (tulostimen siis) vain on niin epäilyttävä seikka, että en uskaltaisi sellaista omilla rahoilla ostaa. HP ja Epson ovat kestävämpiä, ja jälki miltei yhtä hyvää. Liuosmusteilla nätinpää, pigmenteillä kestävempää. Työpaikalla noita on ollut useita, ei tosin ihan näitä viimeisiä malleja. Yksikään Canon ei ole kahta vuotta kestänyt, yksikään Epson ei ole koskaan ollut huollossa, HP:t ovat siltä väliltä. Budjetista ja tulostusmääristä riippuen A3+ kokoa harkittaessa vaihtoehdot ovat, jos arkistokelpoisuutta ja pigmenttimusteita halutaan, oikeastaan kahdessa: HP B9180 kohtuullisen edullinen, kohtuullisen suuret mustesäiliöt. About 600 egeä. Epson 3880, A2-koko, hinta about 1600 egeä. Kannattava, jos aikoo tulostaa paljon ja pitkään. Vielä kannattavampi voi olla rullapaperivalmiudella varustettu Epson 4880. Pienempiä ja halvempia on. Tuo HP B9180 on kuitenkin mustekuluiltaan jossain tolkun rajoissa, jos tosiaan on tarkoitus isoja A3+ tulosteita tehdä. (Ja jos ei ole, miksi hankkia iso tulostin?) Pikkuruisilla mustekaseteilla varustetut mallit (esim saman hintaluokan Epson Stylus Photo R2880) tulevat aikaa myöten kalliiksi. Niinkuin kyllä kaikki tulostus. Sinänsä 'hauskaa' kuinka vaikea on löytää tietoa tulostimen mustekasetin koosta. Yksikään 'specifications' listaus ainakaan valmistajan sivuilla ei sitä kerro.... Veikkaisin 12-16 ml tuolle Epsonille. Korjatkaa, jos löydätte tiedon. K.o. tulostimen omistaja sentään nähnee sen kasettipakkauksesta Edit; ahas Jukkis kerkisikin sanoa suunnilleen samaa. Olen samaa mieltä mm. tuosta HP:n käyttöliittymän sekavuudesta. On senkin joku täysseko insinörtti suunnitellut.
Vs: Epsonin elinkaari Totta. Ei ole olemassa parempaa jälkeä tekevää pigmenttimustetulostinta. Saman teknologian isommilla kaseteilla varustetut isommat mallit vain tekevät saman hiukan edullisemmin, jos tulostusmäärät ovat vähänkään suurempia.
Vs: Epsonin elinkaari On aikas hyvä tarjous! Verkkokaupassa 1519.90 €, ja "toimitusaika 2-5 viikkoa"!
Vs: Epsonin elinkaari Itse olen sitä mieltä, että tuo Epsonin xx80 sarja, tekee mukavampaa jälkeä värillisistä, kun siinä on käytössä tuo uusi k3 vivid magenta mustesarja. Jotenkin vielä tuntuu, että tuolla sarjalla olisi mv kuvien metamerismi (vai mitä se harmaan väriliuku nyt olikaan) hivenen parempi, saattaa olla kyllä että kuvittelen vaan.
Vs: Epsonin elinkaari Juu. Uskotaan. Itse asiassa unohdin tuon, kun en ole vielä päässyt kokeilemaan.
Vs: Epsonin elinkaari Ei tuo työpaikan A2-Canonikaan pahaa jälkeä tehnyt. Väripatruunatkin olivat ihan mukavan kokoisia, vaikka niitä tyhjeni kyllä vedostuksessa kiitettävästi. Eikä ollut kone kertaakaan rikki. Alta pariin tonniin tuotakin saapi, 12 väriä ja kasetin koko 130ml
Vs: Epsonin elinkaari Jep, aika tyytyväiseltä porukka vaikuttaa tulostinhankintoihinsa, vaikkei noista mistään taida olla elämänkumppaniksi enää muutaman vuoden jälkeen olla. Ei muuta kun ostoksille...(tai no, rahat puuttuu vielä