Tilasin tulostimen kun "halavalla sai". Nyt sitten pitäis tilata tarvikkeita, ne sitten näkyy maksavan, mutta kun ei itsellä ole kokemusta niin jos joku osaisi neuvoa. Verkkokaupasta katselin musteiden maksavan koko paketti 60E joten tilaan sieltä samalla paperit. Mika Epsonin paperi on laadukasta? Miten saan Photoshop elementsillä säädetyn kuvan tulostumaan oikein? ICC profiili löytyy Epsonin sivuilta, mutta vaatiiko Photoshopin?? Vai olenko vain pihalla?
Muistaakseni: se Epsonin ajuri osaa myös käsitääkseni hyödyntää priofiilia, joka asentunee ihan sieltä cd:ltä samalla. Olen itse käyttänyt myös halpamusteita ja vaikka monilla on niistä huonoja kokemuksia, niin minulla ovat toimineet. Tosin sävyt tietysti pysyvät paremmin samana kun on koko ajan samat musteet. Jotain Epsonin photo glossyä olen itse käyttänyt, sitä samaa taisi tulla printterin mukanakin ohut nippu.
Kas, minäkin männä viikolla ostaa paukautin Epsonin, tosin R240:n kun tuli sopivaan hintaan vastaan. Kannattaa kokeilla ainakin Epson Premium Glossy Photo Paper -tulostusmateriaalia. Siitä on vielä joku 2 yhden hinnalla kampanja verkkokaupassa, ainakin 13cm x 18cm koossa. Itse pidin siitä. Samaa kamaa ajattelin tilata A4 kokoonkin. Testiksi ostin verkkokaupasta myös 100 kpl paketin Verbatim 10-kuva paprua. Ei niin kiiltävää, mutta jotenkin pidin kuvista. Ja Verbatim-paperi oli kouriintuntuvan paksuhkoa - 220g/m^2.
Tuo Espoo Premium Glossy on 10x15 -koossa usein kaksi yhden hinnalla hinnalla ja se on ainakin siinä ja A4-koossa 255 grammaista
Ostin tuota Premium Glossya ja ihan hyvä paperi on. Muutamien tulostusten jälkeen olen tyytyväinen. En nyt ihan riemusta hihku, mutta ei tämä pettymyskään ole. Lähinnä vaikeuksia saada värit tulostumaan oikein, vihreäksi tuntuu vetävän. Tulostimen mukana tulleita 10-kuvia ei ilmeisesti saa tulostettua kunnolla? Laite vetäisee paperia vinoon niin, että varsinkin loppuosa kuvasta menee ihan suttuun. Tätä siis vain pikku paperilla. Mihin kokoon nuo kuvat kannataa muuttaa ennen tulostusta? Eli esim A4 paperinkoon mukaan vai mahdollisimman iso tiedosto ja mitä resoluutiota kannattaa käyttää. Tähän asti resoluutio on ollut 300 ja kuva sovitettu paperinkoon mukaan.