tekeekö mitään,hinta vain n 110 euroa,skannaako kohtuullisesti,pärjäsi melko hyvin digikuva-lehden testissä?
älä kimo osta. 35mm filkan skannaamiseen on käytetty minolta filmiskanneri paljon parempi vaihtoehto. ja jos oikeasti ajattelet pudottaa negojen skannausjäljen vain jotta saat skannata muutaman paperidokumentin niin suosittelen miettimään hiukan aikaa vielä lisää. joku 20e käytetty canon filkkaskannerin kaverina ajaa postikorttien skannauksen. jos on tarvetta 120 filkan skannaukseen niin tuo filmiyksikkö on siihen liian kapea. sitä paitsi hinnastasaa vielä pois.
Katos pernando, enpä olisi uskonut että vielä tekevät pelkkiä kinoskannereita! Perun oitis sanani ;-) Osta toi jos tarvihet 120-kokoa: Epson Perfection 4490 Photo, Pixmania 244e -ja tosiaan se Minoltan kinoskanneri jos pelkkä kinoa. Pelkälle kinolle en suosittele näitä tasovehkeitä..
Itse olen tutkaillut samaisia laitteita keskikoon filmin skannaamiseen ja päädyin naapurifoorumilla kaupiteltuun Epsonin Perfection 4990 Photo -malliin, joka on tuosta hieman hifimpi ja maksoi nyt 300e alkuperäisen ~500e sijaan. Kaukanahan se on silti 110 eurosta...
gallerian puolella epson 3490 skannerilla skannattu kuva nimellä tuulivoimaa,kohinanpoisto ja terävöitys tehty.Olen tyytyväinen,erinomainen ohjelma ja halpa.