Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

EOS objektiivit ja kameran hankinta

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana EsaAN, 26 Joulukuu 2007.

  1. EsaAN

    EsaAN

    13
    0
    0
  2. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: EOS objektiivit ja kameran hankinta

    Mulla on ainkain powershot A200 ja se on just kova peli ;-D
     
  3. Vs: EOS objektiivit ja kameran hankinta

    Sen verran tullut tuota koiran kanssa metsästelyä ja samaan aikaan kuvaamista yritettyä, että tiedän ettei siitä tule mitään. Jompaan kumpaan on keskityttävä, jos meinaa saada mitään aikaiseksi. Koko viime syksyn kulki kamera mukana 1:llä optiikalla, eli valitsin aina päivän aluksi mitä kuvaan tänään. Yleensä se kakkula 1DmkIIN:n nokalla oli 24-105 4L IS, koska se on joustava kapistus metsätaipaleille. Tunturissa matkassa oli sitten väliin 12-24, 70-200 tai 300, mutta aika harvoin yhtä optiikkaa enempää. Taukokuviksi ne enemmän painottuivat, koska koiralla metsästys on aika intensiivistä touhua ja samoin on kuvaaminen, joten ne ei oikein sovellu samanaikaisesti yhteen.

    Enskaakin on jonkin verran tullut kuvattua, joten tiedän että tuo 24-105 ois aivan OK sinnekin polun varrelle, parhaat kuvat tosin olen ottanut 70-200:lla. 24-105 on yleisesti laajinkättöisin optiikka, mitä minulla on tällä hetkellä.

    Mun ehdotus ois 20D tai 30D ja siihen joku yleiszoomi. Molempia saa käytettynä aikas halvalla. Sarjakuvaus on riittävän nopea ja kuvalaatu riittävä, AF on riittävä ja käytettävyys riittävä.

    Optiikasta sen verran, että 70-200:sta jos meinaat joskus hankkia, niin siirry sitten suoraan L-sarjaan, vaikkapa vanhemman vakaajattoman 4L:n kautta. Halpa, hyvä, toimiva optiikka ja kokonaisuutena hakkaa monet putket.
     
  4. justi

    justi

    11
    0
    0
    Vs: EOS objektiivit ja kameran hankinta

    Mielenkiintoinen keskustelu. Mielipiteitä lötyy laidasta laitaan. Itselläni on tuo EOS D 400. Ja jos ymmärsin oikein käyttötarkoituksesi kamera on ihan hyvä.
     
  5. Vs: EOS objektiivit ja kameran hankinta

    Se D400, vai se mikä ostettiin?
     
  6. justi

    justi

    11
    0
    0
    Vs: EOS objektiivit ja kameran hankinta

    EOS D 400
     
  7. EsaAN

    EsaAN

    13
    0
    0
    Vs: EOS objektiivit ja kameran hankinta

    Koira kyllä vaatii paljon huomiota metsällä. Metsästys reissuilla tulee paljon kaikkea muuta kuin metsästettävää,
    esim. hanhi jahdissa valkoposkihanhia tai joutsenia, hienoja maaseutu maisemia, kauden ulkopuolisia ja muita rauhoitettuja eläimiä
    kuten teeri metsällä metsot jne..
    Iselläni ei koiraa ole niin se vapauttaa paljon keskittymistä. Tottahan se on hankala kun tilanne on yleensä nopea, voipi olla että jää pian haulikko kotiin..


    Olisin kyllä mieluusti esim. 400d:n ostanut mutta en malta säästää..
    Kiitos kaikille vastauksista ja ajasta.
    Harvinaisen asiallinen ja hyvä henkinen foorumi tämä.
    Toivotan kaikille hyvää ja kuva rikasta ensivuotta!!!