Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

EOS 40D

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana IKI, 14 Joulukuu 2010.

  1. IKI

    IKI Member

    116
    0
    16
    P..kanko myivät?

    Akku lopahti kesken kuvauksen. Tämän jälkeen runko "kuollut". Akut ladattu, patterit (sekin litiumi) olleet pois yön yli, kontaktit kunnossa, korttipaikan luukku kiinni ym kokeiltu...ei apua. Takuu ei ole voimassa, mites virhevastuu?

    Niin, kyseessä pojan kamera, ei ole kuulemma kasteltu eikä heitelty, uudelta näyttää päällepäin.

    Oisko kokemusta, neuvoja...?
     
  2. Vs: EOS 40D

    Haiseeko se p....lle?

    Haiskahtaa huoltokeikalta --> JAS tekniikka.

    Joskus elektroniset laitteet saattavat hajota ilman ulkoista näkyvää syytä.
     
  3. IKI

    IKI Member

    116
    0
    16
    Vs: EOS 40D

    Joo tuo JAS on tiedossa,,, vain 90 euroa tunti + osat

    JAS ei tule kyseeseen tämän vehkeen kanssa. Lähinnä kaipaisin TSI vinkkejä. Tämmöinen vika Kaanoneissa ei näytä olevan harvinainen.

    Pitänee kait ostaa oikea kamera.
     
  4. Vs: EOS 40D

    Oletko ostanut uutena tämän kameran?
     
  5. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: EOS 40D

    Kysyit että "mites virhevastuu?". On selvä, että koska olet päättänyt korjata kameran itse, olet itse vastuussa sen lopullisesta hajoittamisesta. Ja sehän tulee aika varmasti hajoamaan, päätellen siitä, että haluat TSI-vinkkejä, vaikkei ole tiedossa, mikä kenties on hajonnut.

    Jos "vika Kaanoneissa ei näytä olevan harvinainen", kyseessä on kenties tyyppivika, jollaiset tietenkin menisivät myyjän virhevastuun piikkiin, millä ei nyt ole TSI-ratkaisussa merkitystä.
     
  6. IKI

    IKI Member

    116
    0
    16
    Vs: EOS 40D

    Käytettynä ostettu, vajaa 5000 kuvaa otettu.

    Ei ole tarkoitus itse purkaa, lähinnä kyselen onko joku saanut kuntoon ilman purkamista. Tämän hintaluokan vehjettähän ei kannata JASsilla korjauttaa. Eikä kuulu virhevastuun piiriin.

    Näitähän saa käytettynä alle parin saturaisen, tuurilla jopa kunnossa olevana.
     
  7. Vs: EOS 40D

    Milloin kamera on ostettu (käytettynä)? Onko se ostettu liikkeestä? Jos ostosta on vasta viikkoja tai pari kuukautta, myyjäliike lienee jonkinlaisessa vastuussa.
     
  8. Vs: EOS 40D

    Hei muuten mistä kannattaisi etsiä tuohon hintaan?
    Rajala myy vaihtolaitteita vajaaseen viiteen sataan (hui?!).
    Voisi itsekkin päivittää rungon jos alta 200 EUR saa.
    Ei tosiaan kannata JASsile jos on noin edullinen.
    Kyllä me vielä joku päivä tähän kulutuselektroniikkaan hukumme.
    Lienee kevyt verkonpainoksi...

    Ettei tulis taas pelkästään KL-v*****ltua, niin kai siinä on vaan parit vaihtoehdot:
    1 kontaktit luukuissa sökönä (tämänhän jo poissuljit)
    2 akku rikki (tämänkin poissuljit)
    3 kamera sisuksistaan rikki
    Onko muita?

    Numero 3 jäisi vain jäljelle. JAS ei ole vaihtoehto. Omistatko yleismittarin? Ei muuta kuin pienet meisselit ja leipäveitset käyttöön ja kamera auki. Senhän voi purkaa itse. Sitten tökkimään yleismittarilla eri kohtiin ja yrittää päätellä mikä on vikana. Varmaan joku noista linkin takana näkyvistä virtapiireistä kärähtänyt. No problemo, paikannat sen yleismittarilla, ja tilaa netistä varaosan.


    Tai sitten siinä on joku "triviaali" vika, mikä selviää kun purkaa kameran osiin ja kokoaa uudestaan.

    -Pkesi

    EDIT: Tässä vielä toinen saitti, missä on mallikuvia tuosta purkamisesta.
    http://members.iinet.net.au/~numloxx/canon40d/
    (joo, mulla ei ole elämää...)
     
  9. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 433
    187
    63
    Vs: EOS 40D

    Kannattaskohan tuota kokeilla toisella akulla ennen kuin alkaa purkamaan? Jos se vika onkin vaikka siinä..
     
  10. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: EOS 40D

    40D on hyvä kamera. Ei sitä kannata mollata.
     
  11. IKI

    IKI Member

    116
    0
    16
    Vs: EOS 40D

    Kiitokset kaikille kommenteista. Apuahan näistä tosin ei ollut.
     
  12. Vs: EOS 40D

    Onhan tuossa tullut vaikka kuinka monta erilaista fiksausneuvoa ja tarkitusohjetta, linkkejäkin mm. purkuoppaisiin. Ja jos ei päältä kopeiloiden ja kokeillen tule kuntoon, on se sisältä rikki. Uusi kamera tai purkuhommat käyntiin, jos ei huoltoon kannata viedä.

    Ja voisit varmaan kertoa vähän tarkemmin kamerasta. Annat ymmärtää, että kamera on hankittu aika vasta, mutta et kuitenkaan kerro milloin eikä mistä (liike vai yksityinen). Liike on jonkin aikaa vastuussa myymästään, vaikka kyseessä olisi käytetty tuote.
     
  13. Vs: EOS 40D

    Mä luulen, että apua ei ollut, koska kenelläkään ei ollut antaa vinkkiä tyyliin:

    "Siinä on se nippa vähän väärässä asennossa vasemmassa kulmassa. Kliksauta sitä vähän ja pistä epoksilla kiinni, niin toimii taas. Mulla oli sama vika."

    Valitettavasti ei kenelläkään ollut tämmöistä tietoa. Kyllähän se harmittaa. Ja minäkin aloin suoltamaan ilkeän oloista tekstiä. Anteeksi.

    terv
    Pekka
     
  14. Vs: EOS 40D

    Ei saa. Ei kannata kusettaa itseään vaikka kuinka tunteessa mennäänkin.
     
  15. Vs: EOS 40D

    Poikasi kamera...

    Osaatko itse käyttää...

    Onhan virtakytkin päällä:)
     
  16. Vs: EOS 40D

    Niin ja jos oikeen hermostut mokomaa niin ostan pois.
    50€
     
  17. IKI

    IKI Member

    116
    0
    16
    Vs: EOS 40D

    Tämä näytti kiinnostavan ihmisiä......tarinalla on kohtuullisen onnellinen loppu.

    Eli apu on löytynyt. Avun nimi on vakuutusyhtiö. Omavastuu ja ikävähennys jäävät alle korjauskustannusten ja runko vaihtuu uuteen. Harmi vain että merkki pitänee olla sama jollei sitten luovu optiikastakin. Onneksi kyseessä ei ole oma kamera=)