Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

eos 400D käyttäjät, jeesiä pliis

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana miiru, 23 Huhtikuu 2007.

  1. miiru

    miiru

    53
    0
    0
    Mulla on ollut nyt kolmisen viikkoa canonin 400d digijärkkärin ja eilen törmäsin ensimmäiseen virhekoodiin. Se oli muistaakseni err 99. Pikaisella googletuksella sain käsityksen, että virheen voisi aiheuttaa objektiivin sopimattomuus kameran kanssa. Mulla oli käytössä kyllä Canoin oma zoomi-linssi, mutta ei varsinaisesti digikameralle tehty. Voisiko virhe johtua tästä? Mitä näistä virheilmoituksista muuten pitäisi ajatella? Saanko nyt koko ajan pelätä että uusi kamerani onkin susi?
    Osaisitteko saman kameran käyttäjät sanoa, mistä voisin tiedustella muitakin juttuja, jotka mua hieman askarruttavat? mm. pari päivää sitten kamera valoitti kuvaa keskellä kirkasta päivää 2 sekunttia (olin säätänyt itse aukon koon, mikä ei moista valoitusaikaa vaatinut) ja kuvasta tuli tietysti ihan valkoinen. Mistä ihmeestä tällainen johtuu? Kuuluuko digijärkkäriin, ettei pysty ottamaan kovin montaa salamakuvaa peräkanaa, vaan alkaa ladata salamaa, mikä kestää välillä aika kauankin? Olen aika ulalla.
     
  2. Vs: eos400d ja virhekoodit

    Joku ongelma siinä on, että ei saa kosketusta tai jotain. Ei kantsi vielä hätääntyä.

    Kokeile nyt aluksi jotain muita opukoita, että pelaako hyvin niillä ja kun esim kerrot missä vaikutat, niin varmaan sieltä läheltä löytyy joku kameralaukkulainenkin ja kun löytyy, niin hänkin voi varmaan kokeilla sitä sun opukkaa.
     
  3. Vs: eos 400D käyttäjät, jeesiä pliis

    Jos käytät kamerassa olevaa kiinteää salamaa niin tuskin sillä voi montaa kuvaa ottaa peräkanaa. Ja latautumisaika riippuu varmasti hieman myös akun varausasteesta. Jos hankit kunnollisen salaman niin silläpä voi sitten räpsiä kuvia pitemmälläkin sarjalla. Tai laittaa räpsyyn salama vaikka 50 fps/s.
     
  4. Vs: eos 400D käyttäjät, jeesiä pliis

    Nykyään kuluttajat on opetettu siihen että jos 3 viikkoa vanha kamera antaa virheilmoituksen niin se on oma vika. Jos sellainen sinulle käy niin sittenhän sellainen käy.
     
  5. Vs: eos 400D käyttäjät, jeesiä pliis

    Err99 on itsellä tullut Canoneissa ainoastaan silloin kun muistikortti ei jaksakaan perättäisten kuvien jälkeen  rullailla kunnolla. Ja kun muistikortti on muuten alkanut kärsimään kovasta elämästään. Eikös se 99 ole se errori että God knows but doesn't tell.

    Ja tuohon valotusasiaan... en tiedä miten on nuo valotusluvut sulla hallussa, mutta ettet olisi vahingossa säätänyt kamerasta ihan itse sen parin sekunnin valotuksen? Av:n sijasta ootkin säätäny Tv:tä tai kamerasta pistänyt mittaria pari aukkoa ylivalotuksen puoleen?
     
  6. Larsson

    Larsson Member

    339
    0
    16
    Vs: eos 400D käyttäjät, jeesiä pliis

    Itellä on d350, ja aluksi oli ihan samanlainen tilanne, eli uudella kameralla erroria rupesi puskemaan ja tuskanhikeä samoin. Muistaakseni oli joku error, että linssin ja kameran kommunikaatio ei toimi. Puhdistin pari kertaa ne nastat ja homma pelasi. Seuraavaksi oli muistikorttiongelma: kortti meni takuisiin ja sen jälkeen ei olekaan tullut virheilmoituksia. Aluksi vähän arvelutti kyllä että mitä on tullut ostettua.