Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

uudet digi"pokkarit"

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Teemu Laine, 23 Syyskuu 2005.

1. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Tulipa lukaistua dpreviewistä tuosta Sonyn uudesta DSC-R1:stä hieman juttua. Yllättävä veto, että Sony lykkäsi ison CMOS kennon "pokkariin". Yksi huononnus osui kuitenkin tuosta silmään, Sony on mennyt vaihtamaan tuon tarkennuksen apuvalona toimineen laser ristikon perinteiseen oranssiin valoon. Miksi ihmeessä? Tuo 707/717:n laser ristikko oli ainakin yksi parhaista apuvaloista joihin olen koskaan törmännyt. 828:ssa on ilmeisesti sama tekniikka käytössä, joten tuskin siinäkään sitä on onnistuttu ryssimään.

Se tässä vain mietityttää, että tuossa ~1000 dollarin hintaluokassa on kuitenkin melko paljon noita _oikeita_ digijärkkäreitä kilpailemassa samoista markkinoista (350D, D50 jne). Onko joku harkinnut tuon ostamista digijärkkärin tilalle. Kostaja! kenties?

Mielenkiinnolla odottelen lopullisia testejä mm. kohinatasojen takia, tekniikasta päätellen voisi olettaa, että nyt olis eka Sonyn kamera jossa olis kohinat hyvin hanskassa.

2. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Jep, se laserristikko tai miksi sitä nyt voikaan sanoa niin vaikutti aika pätevältä aikoinaan kun testailin kyseistä kameraa kaverilta. Ja ymmärtääkseni se on paras ollut pimeässä tapahtuva tarkennus sydemi? Saapahan nähdä että onko tuo kyseinen kamera jotain esitarkastelua tulevaa järkkäriä varten eli olisiko se sitten syy tuohon tarkennus sydemin vaihtumiseen? Se on hyvä että ovat saaneet kohinan kuriin tai saavat kenno ratkaisulla. Mutta enpä tiedä asiasta pahemmin joten jätänpä jossittelun sikseen.

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Pimeillä klubeilla toi toimii ainakin kuin unelma. Muut tarkennusta auttavat valaisimet ovat vähän nihkeitä toimimaan jos kohteen ja kameran välissä sattuu olemaan esim paksu savuverho. Eli omasta mielestäni voisin sanoa, että tuo on paras systeemi mitä olen itse käyttänyt.