Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

IPad kiinni wifillä 5D MIII:een tällä kortilla

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Canon-Ari, 5 Tammikuu 2013.

Toiveena olisi tarkastaa kuvia heti paikanpäällä, mutta läppärin kuskaaminen ei kiinnosta.

Onko kenelläkään kokemusta tästä tuotteesta tai vastaavista: http://www.eye.fi/products/prox2

Speksien mukaan siirtonopeus on n-tasoa.

Tuon kun laittaisi 5D MIII:sen toiseen korttipaikkaaan ja tuplatallennus päälle niin olis ihan kiva tarkastaa kuva minipadistä, joka mahtuu isohkoon porvariin hyvin.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: IPad kiinni wifillä 5D MIII:een tällä kortilla

Mä olen miettinyt myös sitä pitäiskö kuvia pystyä selailemaan isompana heti kuvauksen jälkeen/aikana mutta olen kysynyt itseltäni seuraavan kysymyksen saamatta siihen vastausta. Jos sulla on tähän vastaus niin kerro.

Mitä etua saa sillä että katsoo kuvat hiukan isompana kun takanäytöstä?

2. JaSu

JaSu

12
    0
    0
  3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Canon 5DMkII kameraan ei tainnut sopia kun siinä on vain CF korttipaikka. Onko näitä sellasellekin?

EDIT:Tais digitarvikkeesta löytyä vastaus kysymykseeni. Tämmösellä vehkeelläkö se onnistuu myös?

http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=4401

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ja varsinkin kun studiossa tehdään jotakin promokuvaa missä on useampi henkilö stailaamssa kuten puvustajia meikkaajia yms. Saavat katsoa suoraan tuloksia ruudulta ja voivat joitakin kardinaali mokiakin huomata, esim kauluksen varjoja yms. Kuhan ei vaan tätä kautta käy niin että kuvaaja jää sellaseksi tekniseksi välikappaleeksi.

Pitää päästä jossakin tätä kokeilemaan niin sittenhän tuon tietää.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Onnistuiskohan toi läpääriin tai johonkin muuhun tablettiin kun Mac pohjaiseen vehkeeseen? Mitähän ohjelmia pitäisi olla?

6. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Taitaa olla aika hidasta siirto jos kuvaa täydellä tiedostokoolla RAW kuvaa.

8. Vs: IPad kiinni wifillä 5D MIII:een tällä kortilla

Itse ajattelin tuplatallennusta. Eli lopullinen raw toiselle kortille ja ton kautta sitten vaan esikatselu jiipekit padiin. MIII:ssa kun on kaksi korttipaikkaa.

Ei sitten haittaa niin tuo wifi siirtonopeus.

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Jep onnellinen on se joka omistaa ton Markku-Kolmosen. Mä omistan Pata-Kakkosen niin sillä ei onnistu noin.

Mutta onhan tässäkin usb-kaapelilla mahdollisuus katsoa kuvia. En ole koskaan oikein kenttäoloissa asiaa kokeillut. Pitäisi ostaa sellanen monen metrin pituinen usb-kaapeli ja roudata läppäri mukaan. Taidanpa huomenna tehdä testi ajoa kun pitää pojasta studiokuva ottaa vaikka ei olekkaan kun normi pituinen usb-johto. Kyllä sillä yhden kuvauksen testimielessä touhuaa.

10. Vs: IPad kiinni wifillä 5D MIII:een tällä kortilla

Auttaa muuten paljon  ja säästää aikaa toi koneelle kuvaaminen jos projektissa on mukana muitakin kun kuvaaja ja malli.

11. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Oon kuvaillut yhdelle muovifirmalla nippeleitä, ja silloin oon kuvannut suoraan koneelle. Kyllä se siinä asiassa on auttanut.

USB-piuhaksi pitäis hommata semmonen johon syötetään lisävirtaa, vois olla vähän pidempikin.

Jonkinsortin kevyttä siirrettävää pyörällistä lisäpöytää tietsikalle oon myös katsellut.

12. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Vaikka olisi vain yksi korttipaikka, niin Eye-Fi  -kortin voi konffata niin, että vain JPG:t siirretään verkon yli.

En ole mitannut Eye-Fi -siirtonopeuksia, mutta kun ensimmäistä kertaa kokeilin siirtoa direct-modessa (http://support.eye.fi/features/direct/enable-direct-mode-to-computer/) niin perstuntumalla olin hämmästynyt sen nopeudesta.

13. Vs: IPad kiinni wifillä 5D MIII:een tällä kortilla

Kuvaan aika vähän töissä, enemmänkin harrastelen. Mutta ainakin keikalla pelottaa noi piuhat. Joku kerta vielä astun sen päälle ja joko rungoista tai läppäristä liitin hajoaa.

Mitenkähän tarkka tuo geotapping ko. tuotteessa on? Jos olen vaikka metsässä, ei kai wifiverkkojen avulla paikantaminen onnistu. Käsittääkseni kortista ei kuitenkaan ole GPS sirua.

Voiko tuon kortin konfata niin, että myöhemmin läppärille siirretään sinne tallennetut rawit? Siis laittaisin kameran tallentamaan ko. kortille jpg:t ja rawit. jpg:t siirrettäisiin autom. padiin ja kotona/toimistolla rawit Macciin?

14. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Ei ole GPS:ää. Paikkatiedon lisääminen perustuu Eye-Fi:n tietokannassa oleviin tietoihin Wi-Fi -tukiasemista. Niitä lienee metsässä vähän? Käsittääkseni paikkatiedon lisääminen automaagisesti ei onnistu direct-mode:ssa??? Pitäis joskus tarkistaa.

Tuo onnistuu. Kotiin/toimistolle tultaessa ei kuitenkaan kannata muuttaa konffausta (joka edellyttää että kortti on kortinlukijassa) vaan siirtää RAW:t kortinlukijan kautta. Eye-Fi:n "Endless memory" ei tietenkään toimi jos myös RAWeja ei jo kentällä siirretä kortilta talteen, ja tehdä tilaa uusille kuville.

15. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tuli sitten kokeiltua kaapelin kanssa kuvausta. Läppäristä katselin kuvia ja täytyy sanoa että kyllä kannatti kokeilla. Nyt lähti 5m usb kaapeli tilaukseen. Kyllä sitä isommalta ruudulta näkee paremmin. Suosittelen kokeilemaan, ainakin studiokäytössä.

Miksiköhän sitä pitää aina olla niin skeptinen. Olen suomalainen en usko ennen kuin ite näkee.

Liitetyt tiedostot: