Konica Minolta Dynax 7 D Sigma DC 18-50 + 55-200 Tollanen kokoonpano olis Technikdirektillä 1203€. En ole aikaisemmin digi järkkäriä omistanut, mutta nyt on kipu kova ja taitaa Dimage 7Hi joutaa historiaan. Millasia noi sigman lasit on ? En hae mitään pro osastoo, mutta nopeesti googlettamalla en saanut mitään kunnon vastausta. t. Jussi
omakohtaisia kokemuksia Sigman laseista ei ole, mutta olen ymmärtänyt että ne paremman malliston lasit ovat hyvää, ellei loistavaa laatua, kun taas ne halvemmat olisivat erilaatuisia (surkeasta siedettävään) ihan yksilöstä riippuen. Joku muu voisi sanoa paremmin?
Moi! Itselläni on kokemusta nimenomaa dynax + sigma yhdistelmistä... ainakin 70-200mm f2.8 ja 300mm f4 on ollut piirroltaan ihan kivoja. tarkennus tuntuu sahaavan välillä molemmissa laseissa varsinkin hämärässä, mutta siihenkin tottuu (en ole kylläkään kokeillut minoltan omaa 70-200mm f 2.8aa, mutta kaverini osti sellaisen viime talvena ja tuntuu olevan ihan tyytyväinen tarkennukseen ja lasin SSM tarkennusmoottoriin, mutta kuvanlaadun hän ei osannut sanoa parantuneen... Vaihtoehdothan on Minoltan 70-200/2300e ja sigman sama lasi about 900e). Tuo dynax 7d on muuten loistava peli, joten suosittelen sen hankkimista, jos et ole jo aikaisemmin kääntynyt jonkun valtamerkin leiriin.
Olen pitänyt tosta Dimage 7Hi:stä ja on salamaa, lankalaukasinta jo valmiina. Kaippa olen jonkin asteinen uskovainen...
omassa käytössä menee helposti 400 kuvaa yhdellä latauksella, eli en ole koskaan joutunut lopettamaan kuvaamista sen takia, että akku olisi loppunut...
Kuriiri kiikutti Dynaxin himaan. Yön pimeinätunteina on lueskeltu manuskaa ja tutkittu nappuloita joita riittää. Aika moni toiminto on fiksusti yhdennapin eikä valikon takana. Pari halpaa Sigman lasiakin tuli mukana. Treenataan niillä ja kun taas on kukkaron pohjalla fyffee niin sitten lasikauppaan. Canoneihin on tosin aikapaljon laajempi valikoima kun tuohon Konica-Minoltaan. Alkutuntuma on hyvä t. Jussi