Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pahvi

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana mad, 23 Huhtikuu 2010.

1. mad

mad Member

433
    0
    16
    Pingotin tollasen pahvin rimoihin, että sain vähän studio-olosuhteen näköstä, kun ei ollu mitään sopivaa kangastakaan lähettyvillä - tuntui toimivan  .. t. mad

(lasinegatiivi, 9 x 12 cm, Kumlinge, Åland, n. 1908, skannaus Epson V750 Pro; Signe Branderin lasinegatiivit kokoa 18 x 24 cm ei ole skannattu vaan kuvattu maitolasin läpi digikameralla; imeekö lasinegatiivin emulsio sen skannerin valtavan valomäärän ja mahdollinen muutos tai vanhentuminen näkyy vasta vuosien tai vuosikymmenien jälkeen?)

2. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    548
    113
    Vs: Pahvi

Nyt en ymmärtänyt yhtikäs mitään.

kapa

3. mad

mad Member

433
    0
    16

Et vai, museoihmiset on mulle selittäny, että ei pidä lasinegaa skannata vaan kuvata ... pitävät skannausta riskinä negan säilymisen kaannalta, vanhenemisen nopeutumista mahdollisena...  ... t. mad

4. Vs: Pahvi

Typerin ja mielettömin juttu mitä olen aikoihin kuullut. Joko sanoja tai kuulija on ollut jossain aineissa ;D.

5. pb76

pb76

777
    0
    0

ei, SINÄ + 1908 + Epson V750 = mumbo jumbo

6. AmK76

AmK76

197
    0
    0

siis kuka pingotti koska pahvia? =)

7. Vs: Pahvi

ja kuka kuvasi maitolasin läpi?
    Aika kryptinen on avaus :)

8. Vs: Pahvi

Joko mad on kuvaillut 1908 tai sitten hänkin on siirtynyt emulsionteon ihmeelliseen maailmaan ja päälystellyt itse lasilevyjä, ja oikea vuosi onkin 2008 mutta näppäilyvirheen takia lukuun on eksynyt pieni painovirhe. Maitolasi on varmaan vaan hämäyksen vuoksi!

9. mad

mad Member

433
    0
    16

Kiitos Tapiola; pelastit maineeni :) - ei tarvinnu rautalangasta ...  ... t. mad