Fujilta on näköjään putkahtanut markkinoille laatu Provia 400X. Speksien perusteella vaikuttaisi kiinnostavalta. Rakeisuuttaa indikoiva arvo (RMS 11) on samaa luokkaa kuin 100 ASA:n filkoilla jokunen vuosi sitten. Telefotossa näytti tavaraa olevan hyllyssä, onko kukaan ehtinyt kokeilla?
Vs: Kokemuksia Fujin uutuusdiafilmistä? Miten tuota nyt arvioisi. Hyvää se oli, mutta en ole edellistä 400f:ää kokeillut niin en osaa siihen vertailla. Skannattuna Nikon 8000:na rakeisuus on tosiaan nelisataseksi varsin vähäistä. Tuntuu että tuota pitäisi valottaa hieman enemmän kuin mitä olen nyt tehnyt; mun mittaustavalla Provia 100f mittari sataseen asetettuna valottuu hyvin mutta tuo jää ehkä aavistuksen tummaksi.
Vs: Kokemuksia Fujin uutuusdiafilmistä? Värintoisto näyttäis mukavasti hieman lämpimämmältä kuin 400F:n. Rakeisuus ei ole juuri häirinnyt näillä aikaisemmillakaan Provioilla. Kokemusta vasta yhdestä rullasta Super Baldaxin lävitse ja itse kehittelin, mutta muidenkin kuvat tälle uudelle filmille ovat näyttäneet mukavilta.
Vs: Kokemuksia Fujin uutuusdiafilmistä? Muutama rulla tuli kuvattua. Värintoistovirheet eivät ainakaan pistä silmään eikä rakeisuus. Tosin rullakoossa olen vasta testannut. Ei vaikuta ainakaan huononnukselta verrattuna 400f:ään.