Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kokemuksia Fujin uutuusdiafilmistä?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana juhaa, 12 Maaliskuu 2008.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Fujilta on näköjään putkahtanut markkinoille laatu Provia 400X. Speksien perusteella vaikuttaisi kiinnostavalta. Rakeisuuttaa indikoiva arvo (RMS 11) on samaa luokkaa kuin 100 ASA:n filkoilla jokunen vuosi sitten.
    Telefotossa näytti tavaraa olevan hyllyssä, onko kukaan ehtinyt kokeilla?

2. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36
    Vs: Kokemuksia Fujin uutuusdiafilmistä?

Miten tuota nyt arvioisi. Hyvää se oli, mutta en ole edellistä 400f:ää kokeillut niin en osaa siihen vertailla. Skannattuna Nikon 8000:na rakeisuus on tosiaan nelisataseksi varsin vähäistä. Tuntuu että tuota pitäisi valottaa hieman enemmän kuin mitä olen nyt tehnyt; mun mittaustavalla Provia 100f mittari sataseen asetettuna valottuu hyvin mutta tuo jää ehkä aavistuksen tummaksi.

3. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Värintoisto näyttäis mukavasti hieman lämpimämmältä kuin 400F:n. Rakeisuus ei ole juuri häirinnyt näillä aikaisemmillakaan Provioilla. Kokemusta vasta yhdestä rullasta Super Baldaxin lävitse ja itse kehittelin, mutta muidenkin kuvat tälle uudelle filmille ovat näyttäneet mukavilta.

4. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Muutama rulla tuli kuvattua. Värintoistovirheet eivät ainakaan pistä silmään eikä rakeisuus. Tosin rullakoossa olen vasta testannut.

Ei vaikuta ainakaan huononnukselta verrattuna 400f:ään.