Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusin sivuni, ja kuvagalleriat

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana JPu, 19 Maaliskuu 2009.

1. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Päivitin sivuni pitkästä aikaa kokonaan uusiksi, saa kommentoida vapaasti.
    www.purtsi.com

Tässä yksi uusi kuvakin houkuttimeksi. (niissä muissa ei ole noita nimileimoja päällä, tähän jäi vähän kuin vahingossa)
    http://www.purtsi.com/media/jpu238992.jpg

Muutin linkiksi, kun ei sivulle mahtunut sillensä, sorry!

2. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Vs: Uusin sivuni, ja kuvagalleriat

Kiitos. Selailin gallerioitasi mielelläni. Monia erinomaisia kuvia.

3. Vs: Uusin sivuni, ja kuvagalleriat

Juh. Kuvat ovat kyllä lähes poikkeuksetta oikein mukavaa katseltavaa. Esim nyt vaikka tämä sirkusakrobatiakuva
    Jäin tuijottamaan pidemmäksi aikaa ihan äimän käkenä.
    Tietty heräsi pieni epäilys, että valopallot olisi fotoshopattu jälkeenpäin paikoilleen - jos näin, niin sitten kyse on enemmän hyvästä näkemyksestä kuin oikea-aikaisesta sulkimen avaamisesta. Kummin vain, kuva on hieno!

Mikäli itse webbitoteutuksesta halusit kommenttia, niin tässä jotain - negatiiviset parannusehdotukset ja nillitykset on aina kiva jakaa ;)

- ensivaikutelma on vähän sekava
    - hetken selailun jälkeen kuitenkin homma selkeni
    - toteutus on vähän vanhanaikainen
    - kuvagallerioiden avaus uuteen ikkunaan on mielestäni hieman erikoinen ratkaisu (esim. jos joku osuu tuonne googlella - kuvasivulta kun ei ole paluulinkkiä takaisin pääsivustolle. Eli jää katselukokemus sivustostasi aika suppeaksi.
    - muutenkin olisi kiva, jos noita frame-toteutuksia vältettäisiin. Eivät ole käytettävyydeltään/saavutettavuudeltaan mitään parhautta.
    - esimerkiksi muutamat ulkoiset linkit avautuvat sivustolla noiden purtsi.com framien sisään - ja jos oikein halutaan pilkkua nusaista, niin se on tavallaan tekijänoikeusloukkaus mutta siitä tässä kuitenkaan tuskin on kyse ;)
    - huomautus "Sivut eivät sisällä javascriptia, -appletteja..." on vähän erikoinen, sillä sivustolla on silti mahdollisuus katsella kuvia js-slideshowna :p

No se siitä, sivusto esittelee kuvaajaa sekä kuvaajan tuotoksia, siltä kantilta katsottuna oikein bueno setti!

Kiitos ja anteeksi, kun otit pyytämäsi palautteen vastaan hyvässä hengessä :)

4. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Pikavastaan heti, että kuva akrobaatista alhaalta päin valospottien suuntaan on aito, eli nuo spotit on katossa kiintesäti asennettuina eistysten erilaisten asioiden värilliseen valaisuun, usein esityksissä on montaa väriä sekaisin. Kuvasin harjoituksia oikeiden esityksessä käytettyjen valojen avulla autenttisen tunnelman saamiseksi. Makasin lattialla "heittäjän" vieressä ja käytin 17mm polttoväliä, että kuvaan mahtuisi muutakin kuin jalat.

Ja kritiikistä/kommentista kiitokset, en missään nimessä pahastu, koska oikeasti olen kiinnostunut asioista mitä muut huomaa tai kokee, kun tuolla käy. En selittänyt paljoakaan sivujen tarkoitusta, enkä tee sitä nytkään. Ymmärtääkseni sivut itse kertoo aika paljon.

Elikkä Suuret kiitokset kommenteista ja lisääkin saa kirjoittaa!

edittiä:
    -Tuo jscripti piti olla kokeiluvaiheen juttuja ja hyvä kun huomasit, että sen poistan. Ei ollut tarkoitus olla mitään scriptiä sivustolla..
    -Sivulta ei tietääkseni ole linkkiä keneenkään muun kuviin, eli tekijänoikeuksia on vain itsellä. Finavian etusivun kuva on minun ottamani ja heille myymä, kiitotie.fi sivusto otti luvatta kuviani käyttöön, joten tuskin tulevat itkemään että linkitän heidän palvelun sivulle näkyviin :)

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Sivustolla on linkki Finavian sivuilla, jotka ladataan sivuston kehykseen ja esitetään ikäänkuin sivuston osana ja siten ikäänkuin sivuston tekijän tuotoksena. Tekijänoikeuksista riippumatta se ei ole hyvän tavan mukaista eikä vastaa Finavian tahtoa sivujensa esittämisestä.

6. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Itse asiassa mvuori sinun tapasi linkittää jokin sivu näkyvänä kuvana on sitä huonon tavan mukaista toimintaa. Se että jonkin sivun saa auki klikkaamalla linkkiä ei sitä ole. Avautuuko klikattu linkki omaan selaimeen, siirtyy sinne vai kehykseen on oikeastaan aivan sama. Toisin muutin nuo sivut aukeamaan uuteen ikkunaan, heti kun olin kalakille vastannut, sillä tuo oli tavallaan "lapsus" ja itsenäiseksi niiden oli tarkoitus aueta. Tekijänoikeusasiaan kirjoitin selostusta, koska asia oli mainittu, vaikka jo muuttelin sivujen rakennetta.

Itse rakenteesta sen verran, että pidän frameja toimivana, koska siten saan pidettyä sivulla navigoinnin minusta selkeänä, jokaiseen alakategoriaan pääsee helposti.  Galleriat halusin avautumaan erilleen, että kuvat olisi silloin pääasia. En tehnyt sulje yms. painikkeita, koska joka ainut selain sisältää sellaisen itsessään ja minusta tuollaisia sivulta pinta-alaa vievää "turhaa" nappia ei tarvita.

ps. Vielä tuosta vanhanaikaisuudesta :)
    Pidän siitä, olen vanhanaikainen itsekin ja toisaalta tavallani rakennettu sivu toimii melko hyvin erilaisissa ympäristöissä kun resoluution on 1024x768 tai parempi (paremmalla saa taustakuvia enemmän näkyviin ja ovat tahallaan isoa resoa suosivia). Jos selaa pienemmällä resolla kuvasivustoja, on huono toimivuus enemmän oma valinta kuin sivuston tekijän murhe. Vanhanaikaisuudessa on etua kun ei ole palikoita mihin viruksia tai haittakoodia saisi istutettua ja kenenkään työpaikan suojaustoiminnot ei estä selaamista, lisäksi markkinoilla ei taida olla montaa frameja hylkivää selainta.

Mutta edelleen kiitoksia kommenteista, ne kehittävät ja antavat hyvää kuvaa kuinka asian ihmiset näkevät/kokevat!