Vs: Suomi maisema 101 kertaa avauttu säie ja 57 kertaa kuva avattu. Eikä yhtään kommenttia ennen tätä. Tämä kertoo aika paljon nykypäivästä. Aika jännästi viljaa korkealla taivaan alla ja maata alempana. Pohjanmaalla tämmöinen on jo nähtävyys.
Vs: Suomi maisema Ensimmäinen ja vahvin ajatus on kysymys miksi vaakasuuntaisten viivojen ilman yksityiskohtia olevasta maisemasta on pystykuva...
Vs: Suomi maisema Aika hyvä havainto. Itse lakiaa paljon kuvanneena olen useinkin mieltynyt jopa pystykuviin. Jaa että miksikö? No siksi että pystykuvalla saa paljon helpommin ilmennettyä näkymää vaikka kyse onkin laajemmasta kokonaisuudesta. En itse näe vaaka tai pystykuvan merkityksen suurta dematiikkaa. Sanotaan että vaakakuva sopii vaaka maisemaan jne. Vaakakuva latistaa pystykuva korostaa.
Vs: Suomi maisema Mitä nyt sitten kulloinkin korostetaan. Suomi-kuvassa korostetaan kaiken kattavia peltoja, valtavaa keltaista kultaa, ihanaa laajaa maata ja sen hyvinvointia kansalle. Sitä korostetaan vaakakuvalla. Pystykuva latistaisi, kutistaise sen maailman. Toisaalta, jos haluttaisiin korostaa yksittäisten korsien uljautta, pystykuva tekisi sen. Mutta silloin pitäisi korsi-yksilöitä nostaa esille niiden hyvän fysiikan esittävällä terävyydellä.
Vs: Suomi maisema Kuvasta välittyy tilan tuntu ja mielestäni pystyformaatti on ok. Taivaalle toivoisin enemmän elävyyttä vaalean kiilamaisen muodon sijaan.