Mullakin oli kuva siellä, mut sain vain kirjan . On muuten eka kisa mihin edes olen osallistunut, eipäs kun toka. Hämeen Sanomissa taisi olla joskus aikanaan ensimmäiset kuvat, silloin paikallisen seuran kuukauden parhaat oli lehdessä.
Fillari-lehti 3/2002 tms., kirjoitin pyynnöstä jutun Ridefree Ry:stä kuvineen.. On sekin homma vähän siitä muuttunut.
Skoda-Auton kotisivut taitaa olla vuodelta 2003 ensimmäinen julkaisija ja nekin kilpailukuvia, dioista skannailtuja. Paikallislehdessä jokunen kuva. IS-IL sitten noita festarikuvia, kuten myös järjestäjän kotisivuilla. Yle:n kotisivuilla sitten 1 viimevuoden Nesterallin kuvakisasta, tänä vuonna en ole osallistunut mihinkään kisaan. Vähiin on varsinaiset valtakunnalliset julkaisut jääneet, mutta mitä sitä voi vajaan 3:n vuoden vk-harrastukselta muutakaan odottaa...kaikki aikanaan =)
Keski-Uusimaa-lehdessä joskus 80-luvun alkupuolella, joku lentopallokuva Järvenpään Palon matsisista.
On niin vaikia kysymys, että vastaan luultavasti väärin, mutta vastaa, että toistaiseksi viimeisen tekemäni F1-kirjan kansi oli koottu kahdesta kuvasta, joista toinen oli minun. Jaa, nytpä muistinkin, että -98 keväällä oli paikallisessa lehdessä yksi minun ottama venekuva.
Digikuva lehti on julkaissut kaksi mun ottamaa kuvaa! Toinen oli numerossa 1/2005 ja toinen oli nyt viime kesänä!
ainakin "mentiin naimisiin" kuva oli aamulehdessä 3/03 jos ei hervannan sanomat ennen sitä julkaisut mitään.
Ensimmäinen julkaistu kuvani oli syyskuisesta lento-onnettomuusharjoituksesta paikallisessa ilmaisjakelulehdessä. Sen otin ihan työn puolesta. Harrastuksen takia ensimmäisen julkaistun kuvani sain viime lauantaina Karjalaisessa eläinten pelastamiseen liittyvään juttuun. Olen mahdollisuuksien mukaan kuvannut aina paikallisen palotarkastajamme pelastamia lintuja ja ajoittain häntäkin lintua pitelemässä.
Mulla oli samaisessa lehdessä useampikin kuva, silloin siis kun ensimmäinen kuva julkaistiin. Keski-Uusimaa lehdestä oli kyse. Silloin etusivun pääkuvana oli yksi kuva isosta mustasta hevosesta ja taitoratsastajasta yhdeltä lastenleiriltä. Sisäsivuilla sitten pari muuta kuvaa siltä leiriltä, ja viikon sisälle sitten yks toinen keikka.
Ensimmäinen ja toinen kuva julkaistiin tuossa taannoin (2005) levyn kannessa ja se toinen takakannessa. Kait ne kuvat ovat sen jälkeen olleet esillä jos jossakin lehdessä levyn markkinoinnin tahi arvostelun yhteydessä... Sangen tuntematon orkesteri, joten eipä taida julkisuus olla erityisen kummallista. Interwebissä kuvia on ollut jo jonkin aikaa (ei siis itse esiin tuotuja), mutta en laske sitä julkaisuksi ainakaan perinteisessä mielessä. Piti vielä tällätä se kuva tuonne osioon mihin niitä saa tällätä. Käykää huutamassa minkä jaksatte jos siltä tuntuu.
90 jotain (hieman puolen välin jälkeen muistaakseni) jostain hiusnäytöksestä lavalta Wellan omassa julkaisussa, kaitpa sekin lehti on jossain tallessa (pitäis kai joskus arkistoida niitä paremmin...)
Eka taisi olla BBC:n www sivujen Week in pictures osiossa julkaistu kuva Hiroshiman vuosipäivän kynttiläveneistä Töölöön lahdella. Eka lehdessä ilmestynyt oli Valtiokonttorin Taloushallinto-lehden kansikuva.
Tänään tuli ensimmäinen kansikuva-merkintä. Aikamoinen yllätys oli kieltämättä. Kyseessä oli Biljardilehti, joten ei mikään iso levikki, mutta silti... lämmitti mieltä. Kuva ei tosin ollut parhaasta päästä, mutta sopi kanteen ihan ok.
Wanha kuvaaja muistelee Mä en saa päähäni, mikä se enmmäinen oli, mutta kuvasin harrastajateattereita ja niitä kuvia käytettiin sekä buffeissa että arvoteluissa. Ensimmäiset tuli varmaan joskus 1970-luvun lopulla. Eniten kuviani julkaistiin kaikenlaisissa lehdissä 1980-luvulla, pannaan tähän piruuttaan vähän luetteloa, vaikka voisi olla oma juttunsakin...: Emäntä-lehti, Työväen Näyttämä, Harrastajateatteri-lehti, Elannon Mehiläinen, Me Naiset, Ultra, Holz- und wirtwissenschaft, Yliopisto, Hesari, ja kaikenlaisia uusmaalaisia paikallislehtiä. Ylpein olen yhden kuvan julkaisemisesta Suomen Kuvalehden Suomi 70-vuotta liitteessä 1988. Sitä painettiin vain 750 000 kappaletta ja jaettiin joka kotiin.... Mulla on onnellisesti suurin osa julkaisuista tallella, eikä ole kuin 40 cm pitkä pätkä kirjahyllyä. Tosin pituutta lisää seitsemän kirjaa, joissa on joko yksi-kaksi tai 50-60 mun kuvaa. Välimuotoa ei ole, tosiaan joko pari kuvaa tai puolet kuvakirjan kuvituksesta.
Länsiväylässä RannJP:n näytöksestä kuvattuja kuvia joskus 70-luvun alussa. Vähän rahaakin sain, oliskohan ollut materiaalien jälkeen suurinpiirtein viiteen mv-rullaan ;-)
Pari vuotta sitten Radioamatööri -lehden kannessa. Taisi olla puolet kannesta eli jaettu jonkun toisen kuvan kanssa. Oli kerholla oman porukan kesken vapaaehtoiseen pelastuspalveluun (vapepa) liittyvä koulutustilaisuus mistä otin kuvan 2 Mpix pokkarilla. Suora salama jne. Itse lähetin kuvan toimitukseen tarkoituksena saada kerhot toimii -palstalle pieni juttu tekstin kera. Eivät muistaakseni edes maininneet kuvan ottajaa. Mainetta ja kunniaa, jeah -- Sepe ps. Tekeekö se sitten kaksi julkaistua kuvaa kun se oli (so far) ensimmäinen ja samalla viimeinen?
Satakunnan Kansassa tais aikoinaan olla ottamani kuva eräästä suomalaisesta huippudeejiistä. Tuon jälkeen noita lehtikuvia on tullut tasaisen epätasaisesti, firman lehdistä noita kuvia ainakin löytyy ja lisäksi on tullut kuvattua muutamaan muuhunkin julkaisuun.
Ensimmäinen julkaistu kuvani oli retkilehdessä vuonna -99. Sen jälkeen taisi olla vielä vuosina -00 ja -01 muutamia kuvia kyseisessä julkaisussa. Kuvat ovat olleet avovaimon kirjoittamien juttujen yhtedessä, yleensä ilman mainintaa ottajasta (omasta tahdostani) ja rahaakaan ei ole omalla tililläni näkynyt (vaimon tilillä kyllä).
Hmm. Siitä on kyllä aikaa. Se oli jotain tyyliin -90. Tein tilauksesta jutun kirjolohen viljelystä Luonto-Liiton lehteen (Nuorten Luontoon) + tietty pari kuvaa. Samoihin aikoihin julkaistiin Perhokalastus-lehdessä juttu + kuvitus purojen kunnostuksista. En muista missä järjestyksessä noi tuli. Kuvina eivät olleet mitään maailman ihmeellisimpiä. Kuvien sisältö, informatiivisuus ja kantaaottavuus oli niissä se juttu. Sen jälkeen monenlaisia kuvia on ollut vaikka missä, sanoma- aikakausi- ja asiakaslehdissä, sekä kirjoissa, esitteissä, messutaustoina, tuotteiden etiketeissä, korteissa, julisteissa, telkkarissa, pp-esityksissä, yms...
Ensimmäinen (ja taitaa olla ainut) julkaistu kuva oli nyt syksyllä Soundissa, yhden bändin promokuva. Mites muuten olette saaneet julkaistuksi esim. lehdissä noita kuvianne, jonku kuvapankin kautta vai?