Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Kiehtova on kortti. Mielenkiintoisia yksityiskohtia tarkastellessaan alkaa toivoa, että joku venäjänkielentaitoinen kertoisi mitä kieltä kortissa on. Tekstissä näyttää olevan sekä venäjän että valkovenäjän ja ukrainan kielten ominaisuuksia. Kirjaimet И ja I esiintyvät jopa samassa sanassa. Vuosiluvun perässä on р., yleensä olen nähnyt kirjoitettavan г. Hieno lavastus silti.
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Ihmettelen näinkin ilmeisen läpän läpimenoa;-) Tuohan opittiin jo alaluokilla.
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Tuo kissa oli ennen tätä korttijuttua erikseen postattuna kuvat- ja galleriat osioon. 1. Onko se alkuperäinen kissakuva postaajan itse ottama? 2. Onko tässä ketjussa nähty kortti postaajan itse tekemä? Jos noihin jompaan kumpaan tulee ei, niin pitäisi koko ketju poistaa. Mikään JS:n viittaama läppä ei auta asiaa... Higg
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Et voi olla tosissasi, tai varmaan olet;-) Higg vielä modeksi, niin saataisiin vielä villimmäksi;-)
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Postmodernia tekotaidetta parhaimmillaan. Vaan ei valokuvauksen pyhillä arvoilla saa leikkiä. Eihän? kapa
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Poistin. Postmoderni ei kai kuitenkaan tarkoita kopiointia? Higg
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Postileimassa esiintyvän paikan historiaa: http://ykraine.net/?p=61
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Tässä vielä Karjaalta viikonloppuna löytämäni maitokannu, 2 euroa maksoin narsissien kera, sisällä jotain todella tanakkaa wanhaa liimaa tms (ja ei lähde muuten millään pois, edes vasaralla...) Hienoa että näinkin arkiseen esineeseen on Velka kuvansa saanut, kertoo minusta paljonkin venäläisten eläinrakkaudesta. Harmi vain tuo pirun liima...
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Muuten hyvä, mutta pitäisi tuon kannun olla kuvaajan itsensä tekemä. kapa
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Se, että kissaa ei lähetetty avaruuteen ei ole mikään tosiste siitä että "avaruuskissaa ei olisi voinut olla. Itseasiassa kokeita avaruuskilvassa tehtiin myös mm sammakoilla ja torakoilla. Esim jenkkien avaruusohjelmassa oli mukana useita "astronautteja", jotka eivät koskaan päässeet avaruuteen, mutta astronautteja kumminkin. Joo kuten Johannes mainitsi venäjän aakkosissa ei ole I-kirjainta! Venäläiset aakkoset
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Ei se tässä haittaa! Kuvassahan näkyy tuota pöytää sen verta reilusti, että on selkeesti oma kuva.
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Karjalasta saattaa löytää sinkkiämpärin samalla kuvalla varustettuna.
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Näinpä. On Venäjällä kolme avaruussukkulaakin, jotka eivät koskaan ole käyneet avaruudessa. Silti ne ovat nimenomaan "avaruussukkuloita".
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Mä luulisin että on ukrainaa? Olen vain hieman venäjänkielentaitoinen enkä lainkaan ukrainankielentaitoinen. Niin jos on ukrainaa, niin varmaan "b kocmoc" on OK, eikä "b kocmoce". "J:n Gagarinin avaruuslennon ensimmäinen vuosipäivä." on se mitä kortissa (leimassa) lukee
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Kortti ja kannu Ukrainasta? Ilmarin kannattaa olla varovainen, ne on förattu kuitenkin jostain Tsernobylin autiotalosta. Ilmari, loistaako kannulla kannetusta vedestä tehty kaffe pimeässä?
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Kaffetta ei tuonne uskalla pistää Tosa löyty vielä arkistoista Leningradista tuotu postimerkkikokoelma, jossa ihan selvästi näkyy Velka, pöytä on ton lehden alla (ei siis varsinaisesti näy)...
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Juuh, Velka on 6 kopeikkaa ja Suuri Isänmaallinen Sota vain 4 kopeikkaa, se kertoo kissan arvostuksesta! Sputnik olikin koirankoppi, ei sellaseen kissaa voinut laittaa. Tiesittekö muuten että Laika kuoli sterssin aiheuttamaan sydäriin!
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Ok olin väärässä, luulin että jotain omaa olisi ollut. My bad.
Vs: Ensimmäinen avaruuskissa, "Velka" vv. 1962 Postikortti Jossain on ihan Velka saanut ihan monumentinkin näemmä. Juri antoi ystävällisesti luvan käyttää kuvaansa, mutta ei tietenkään kaupallisesti. Kuva-arkisto, Historiallinen Avaruusakatemia, Ukraina.