Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fury!

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Mike, 11 Helmikuu 2006.

1. Mike

Mike

699
    0
    0
    ..

2. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Kuva on erinomainen. Yläviisto kuvakulma kertoo lyöjän ylivertaisuudesta. Vastaanottavan osapuolen pää näyttää lähtevän irti - mikä on jossain kuvan käyttötarkoituksissa etu, toisissa ongelma. Musta tausta erottaa taistelun maailmasta ja luo siihen kohtalokkuutta. Verkko luo sopivan taustan, joka on taustalla, mutta kertoo lajista. Lyöjän toinen silmä on varjossa, siis "mustana" viitaten myös itsekin iskujen ottamiseen ja voiton hintaan sekä symbolisella tasolla kertoen ihan todellisesta pahuudesta.

Mutta pään keskeisssommittelu ei toimi. Oikea reuna on tyhjää täynnä, mikä imee kuvasta intensiteettiä. Rajaus auttaa asiaan.

3. Mike

Mike

699
    0
    0
    Tuo raivo vaatii tilaa ja etenkin juuri oikealle minnepäin lyöjä kaatuu. Rajaamalla katoaa hommasta se tärkeä elementti missä kaverit ovat kaksin ilman ristin sielua.

4. Oikea reuna turhaa ja vasemmalle saman verran lisää, ni siinä se ois.

5. Papu

Papu

789
    0
    0
    Kyllähän tässäkin aika äksöniä on kuten Miken kuvissa on yleensä. Enpäs tiedä millä kuvaat mutta kuvista ei yleensä löydy niitä toivottuja sävyjä, musta on niin mustaa..

6. Mike

Mike

699
    0
    0
    Ööö, sorry mutta nyt menee ohitse. Mahtaako tuo olla taas jotain valokuvauskoulujen mantraa, missä mustassa pitäisi olla aina jotain sävyjä? Silloinhan se ei olisi mustaa. Mä haen aina tämänlaisiin kuviin rajua fiilistä ja sen saa revittyä vain mustalla. Laitteistosta ei ole kiinni tuo musta, vaan kuvaajasta.

Kotiteatteripuolella halajataan aina tykeissä absoluuttista mustaa, siellä kun tahtoo musta toistua aina harmaana. Musta on mahtava väri ja harvoin se sävyjä kaipaa.

7. Joo olen saman koulukunnan edustaja. Mustan karttaminen (tukossa, pyh!) on arkojen hifistelijöiden puuhaa ja latistaa tunnelmaa.

Oon miettinyt monta päivää mitä tästä sanois. Otetaan nyt esiin toi keskeissommittelu joka sopii ylivoimaiseen tilanteeseen kuin nyrkki silmään... Tässä tilanteessa kuvan pääosassa oleva henkilö on aivan ylivoimainen ja siksi turpiinsa ottava jää aivan vastaantulijaksi ja statistiksi, siksi on oikein että champion on keskellä, kasvot kameraan ja tarkka. Sitähän ei tiedä mikä ottelun kulku todellisuudessa oli, mutta tämä hetki antaa sen mielikuvan.

8. Timo

Timo Member

244
    0
    16
    Juu kyllä nämä Miken kuvat ovat ehdottomasti parempia näin synkän tummina, kuin että olisivat hailakan harmaita kuvia.
    Musta on hyvä voimaväri ja se ei mitään sävyjä sinne kaipaa sitä sotkemaan.

Mutta itse kuvaan, jotenkin mua häirii tuo tyhjyys oikealla vaikka se sinne niin kuulukin, ehken jotenkin saa kuvasta irti fiilistä että turpiin saaja olisi sinne päin kaatumassa, ennemmin näyttää että jos hän johonkin suuntaan menee niin alaspäin ja kovaa ;)

9. Kerrassaan vittumainen tilanne. Enpä haluaisi olla löylytettävän housuissa. Oikealla on kyllä löysää, mutta kun tilannekuvasta (hyvästä sellaisesta) kyse, ei pienet tekniset puutteet paljoa ehdi häiritsemään. Onkohan tuo löylyteettävä se Halmeen poika? Toivottavasti!

10. ZweCCo

ZweCCo

56
    0
    0
    Minun mielestäni tuon takia jää sinne oikealle tyhjää nimittäin jos oikealta leikattaisiin niin eipä enää olis keskellä tuo joka pieksää. Oikean laidan tyhjyyden mielestäni pelastaa tuo verkossa pystyssä oleva pehmusta joka on kenties joku tolppa? Se tuo sopivasti tasapainoa tuohon kuvaan. Muuten olis kyllä liian tyhjä tuo oikea laita. Erinomainen kuva!

11. Mike

Mike

699
    0
    0
    Halme ei ole kuvassa ja itseasiassa tuo raivokas kaveri hävisi ottelun muistaakseni takaapäin kuristuksella. Tämä oli kolmas kerta kun kävin kuvaamassa ko. kisoja ja ovat erittäin haasteellisia. Kuvia ollaan kuuleman mukaan julkaistu nyt brasilialaisessa Graziemagissa ja ranskalaisessa Punchmagissa.

Rajua menoa kaikinpuolin.