Vs: Ensikosketus keskikokoon Jees, jees! Tuon vehkeen kanssa hihna on tärkeämpi varuste kuin jalusta. Miksikö: http://www.urmonas.net/manuals/rollei-mxevs/rollei-mxevs-14.jpg http://www.urmonas.net/manuals/rollei-mxevs/rollei-mxevs-15.jpg
Vs: Ensikosketus keskikokoon Missä kuivaat? Mä selviän aika roskavapaana kun kuivaan kylppärissä jossa on käyty vastikään suihkussa - ilmassa ei ole niin paljon pölyä.
Vs: Ensikosketus keskikokoon Nä on C-41 MV filmille kuvattu ja on kehitetty ja tehty kuvat liikkeessä. Ei ole ennen ollu näin paljon roskia.
Vs: Ensikosketus keskikokoon Eikö sulla oo skannerissa pölynpoisto toimintoa? C41 MV filkoillahan se toimii. Kivoja kuvia!
Vs: Ensikosketus keskikokoon Kiitos. Ei ole vielä skanneria itellä. Liikkeessä nä on cd:lle tallennettu.
Vs: Ensikosketus keskikokoon Kissa otanta varsin kiva, jopa tyylikäskin. Onnea keskarin johdosta, siitä se lähtee.. Nuo karvat/pölyt hiukka syö luatua huonoksi..
Vs: Ensikosketus keskikokoon Kannattaa kehittää itse. Ei tuollaisesta pölymäärästä kannata rahaa maksaa millekään pikasuutarille!
Vs: Ensikosketus keskikokoon Tuollaista pölymäärää en ole onnistunt saamaan maco RWA :lla loppuhuuhdeltuihin negoihin tarttumaan vaikka olen negoja lattialla pyöritellyt ja potkiskellut. ( Demottu on...)
Vs: Ensikosketus keskikokoon Jeps jeps. Ite ihmettelin samaa aina kun värinegoja ja dioja hain. Ite kehitetyissä mv-filkoissa ei ollut käytännössä yhtään roskia ja fotoliikkeestä haetuissa oli välillä niinkuin olis olleet kissojen leikeissä sängyn alla. Asia selvisi kerran kun verho "laboratorion" puolelle oli auki. Kehityskone oli siinä heti verhon takana. Märät negat roikkuivat koneen peräpään puolella, joka oli käytävälle päin. Siitä sitten jokainen joka myymälän puolelta haki jotain varastosta mennessään niitä vaatteillaan pyyhkäisi ja välillä lattialle pudotti...
Vs: Ensikosketus keskikokoon Sama täällä. Testailen tässä joululajaksi saamaani skanneria. Pölyä on ihan kamalasti :-( Miten filmistä saa pölyn pois?
Vs: Ensikosketus keskikokoon estämällä sen siihen tarttumisen alunperinkin, antistaattisella loppuhuuhtelulla, kuivauksella pölyttömässä paikassa. maadottamalla kaikki laitteet jotka joutuvat sen kanssa tekemisiin. Jos filmit on kuivattu muualla ja niihin on tarttunut pölyä, auttaa isopropanoolilla pyyhkiminen ja sen jälkeen antistaattinen uudelleen suoritettu loppuhuuhtelu.