Vs: Äänestämällä vaikutat Kannanotto eläkeläisten nousuun politiikassa? Mies kuuntelee loistavaa musiiikkia ja kommentoi kuvia taitavalla ja rakentavalla tavalla... ja pysyy käsittämättömänä kuvallisissa inspiraatioissaan! Sävellaji (minusta liiaksi) vieraantunut jazz, omaperäinen tyhjyys ja irrallisuus todellisuudesta. Älä kuitenkaan lopeta! Kuitenkin piristävän erilaista täällä joukossa.
Vs: Äänestämällä vaikutat Jotenkin minulle tulee mielee pyörätuoli & rollaattori ... vaikka kuvassa on lastenrattaat. Liekö syynä luurangon suhteen. Pienempänä ongelman on oikean silmän luonoton vaaleus. Puutteista huolimatta piirtävä kuva.
Vs: Äänestämällä vaikutat Kuulostaa siltä, että koet kuvien käsittämättömyyden negatiivisena. En ymmärrä, miksi ajattelet lopettamistani. Mietipä näitä kuvien ymmärtämättömyyden mahdollisia syitä ja sitä, miksi itse koet ymmärtämämättömyyttä ja voisiko listassa olla kuvan puutteiden sijaan jotain katsojan mahdollisuuksia, joita voisit toteuttaa: * Triviaali: Huonosti tehty kuva, esim. tekotaide, jossa ei ole mitään ymmärrettävää * Surrealistinen tai irrationaalinen kuva, jota ei ole tarkoitettu "käsitettäväksi", paitsi ehkä psykoanalyyttisestä näkökulmasta * Katsojalla ei ole kulttuurisista syistä edellytyksiä ymmärtää kuvaa * Katsojalla ei ole tiedollisista syistä edellytyksiä ymmärtää kuvaa * Kuva käyttää sellaista kuvakieltä, jonka lukemista katsoja ei osaa * Kuvan viesteille on psykologinen, tiedostamaton vastarinta * Kuva on impressionistinen, mutta impression kohdetta ei tunneta tai siihen ei ole suhdetta * Kuva on tunnepohjainen, mutta katsojalla ei ole suhdetta ko. tunteeseen * Kuvan tulkinta on mahdollista vain kuvaajan aiempien kuvien kautta, mutta niihin ei ole perehdytty riittävästi * Jne...
Vs: Äänestämällä vaikutat Itse asiassa, mikä tahansa luettelosta voi olla totta. En voi tietää, en käsittää, en tuntea. Viestini voit lukea, mieluusti ohittaen tuon pienen särön, kuitenkin kiinnostuksena henkilöösi. Jos tietäisin sinusta enemmän, saattaisin ymmärtää tekemisen moottoriasi ja aiheitasi.
Vs: Äänestämällä vaikutat Mulle tuli mieleen että on valokuvia jossa on "kirjallinen sisältö", eli ne on kuvituksia, selittää jotakin. Sitten on "visuaaliset valokuvat" jotka yhdellä vilkaisulla tai sitten pidemmällä katsomisella aukaisevat sanomansa. Tämä kuva mustista rattaista on kirjallinen valokuva sieltä parhaasta päästä. Jos ajattelisimme luurangon tilalle esim valkoisen liinan tai roskapussin, muuttuisi sisältö visuaaliseksi, eikä olisi niin osoitteleva. Tällaisenaan ihan hyvä shokkikuva esim sairaanhoito-oppikirjaan, mutta valokuvana aika simppeli ja yksiselitteinen. "kaksi pistettä viidestä"
Vs: Äänestämällä vaikutat Minulle kuvasta paljastuu elämän kaari vauvasta vanhuuteen. Ja "äänestämällä vaikutat" viittaat siihen, mitä reunaehtoja yhteiskunta mahdollisesti tuolle ajanjaksolle asettaa. Silti katsoisin, että kuvan nimi on hieman kaukaa haettu. Minusta on hyvä, että "mvuori" tuo esille erilaista ja ajattelemista vaativia kuvia, joita - onneksi - ei voi eikä tarvitse arvostella tavanomaisin kriteerein.