Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ennenkuin tuhoan Rebel XT:ni...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana disto, 30 Heinäkuu 2006.

  1. disto

    disto Member

    48
    0
    6
    ...kytkemällä 200 voltin liipaisujännitteellä olevan salamalaitteen kameran hotshoeen, kertokaas oletteko itse kokeilleet vastaavaa samaisella kameralla tai 350D:llä? En ole löytänyt aiheeseen liittyen juuta enkä jaata netistä ainakaan vielä, eikä varsinkaan ohjekirjasta ole mitään iloa.

    Atkinssin Bobi kertoilee kyllä seuraavaa.
    Lähde lienee tämä.
     
  2. disto

    disto Member

    48
    0
    6
    Itse itselleni vastaten...

    Löysin photo.netistä pätkän, jonka mukaan joku jantteri käytti 200 voltin Sunpakin Auto Zoom Thyristor 4000:sta suoraan 350XT:n kera. Itselläni on nuija mallia 3600, joten pakko oli kokeilla. Ja kylläpä kyllä, tuo Rebel XT:n hotshoe näyttäisi kestävän parinsadan voltin triggerijännitteen mukisematta.
     
  3. juice

    juice

    912
    0
    0
    Tuossa Chuck Westfallin pätkässä väitetään että 10D ei kestäisi kuin luvatun 6v jännitteen mutta olen menestyksellisesti käyttänyt kameran kanssa sekä Bowns 400E studiokannuja jotka laukeaa about 200 voltilla että vanhaa manuaalista pikkusalamaa joissa jännite on 170 volttia.

    Laukaisu toimii eikä kamerasta ole vielä savu noussut. :)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käsittääkseni ongelmia tulee pitkässä juoksussa, jos on tullakseen.
     
  5. motris

    motris Well-Known Member

    4 793
    749
    113
    Mulla on taas sellainen käsitys, että se saattaa kestää isojakin jännitteitä, mutta voi mennä särki ensimmäiselläkin kerralla. Yksilöstä kiinni.
     
  6. disto

    disto Member

    48
    0
    6
    Tuossa Westfallin pätkässä sanotaan, että 10D:ssä on mekaaninen liipaisu salamalle. Tämä aiheuttanee sen, että 200 voltin synkkajännite tuottaa valokaaren sulkimen kontaktien sisään. Eli kontaktit saattavat pikkuhiljaa sulaa, sekä valokaari aiheuttaa sähkömagneettisia häiriöitä. Jälkimmäistä varten lienee kamerasi immuuni, jos kerran olet menestyksellä käyttänyt laitetta :)

    Kytkin kaksi Sunpakin 3600:sta sellaisella sokeripalalla toisiinsa ja sain synkkajännitteeksi 246 volttia... Tuota en sentään taida uskaltaa kokeilla 350D:n kera.