Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Energiaa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana paraneva, 28 Joulukuu 2018.

  1. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    hannu523, mlphotic ja nomad tykkäävät tästä.
  2. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Mielenkiintoinen kuva. Oikean ylänurkan ja kuvan alaosan musta "rajaus" tuovat sommitteluun jännitettä.
    Aurinko ja halo korostavat mukavasti energialähdettä. Kuvassa on monien torjumaa uhkuvaa voimaa. Silmäni
    pitävät

    Kapa
     
    paraneva tykkää tästä.
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Hieno kuva ja tuulimyllyt on aina jotenkin eeppinen aihe. Tässä kuvassa niiden kanssa hyvin yhteen sopiva elementti on aurinko ja sen halo. Luonto on vahvasti mukana.

    Hiukan mietin kuvasuhdetta. 4:3 on joskus juuri se oikea :)

    Foorumilla käydään toisen kuvan yhteydessä parhaillaan keskustelua filmille otetun mv-kuvan teknisestä laadusta. Tämän kuvan sävykkyydessä ei ole mitään valittamista, vaan pikemminkin päinvastoin.
     
  4. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Kiitokset, bussin ikkunasta otettu, Z6 ja se halpiszoomi joka on mun mielestä ihan hemmetin hyvä.
     
    mlphotic tykkää tästä.
  5. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Bussin ikkunasta tietäminen vie kuvasta mystiikkaa :)

    Itse olen kanssa samaa mieltä, että f/4 zoomi plus täyskäri on erittäin hyvä yhdistelmä yleiskuvaukseen. f/2.8 painaisi paljon enemmän, ja harvoin kameran paino kuvia parantaa.
     
  6. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 156
    5 756
    113
    Otan melko paljon kuvia erilaisten kulkuvälineiden ikkunoista ja usein niistä tulee ainakin itseä miellyttäviä, bussit ovat tietysti aika haastavia koska tilanteet menevät nopeasti ohi.
     
    nomad tykkää tästä.
  7. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Eikös marssijärjestys ole kuitenkin se, että normizoomeilla kuvataan ja primeistä puhutaan :)