Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Verkkokauppa.com

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana jesalonen, 12 Joulukuu 2011.

Tuli sitten tänään tehtyä neitsytmatka tuonne Jätkäsaaren uuteen aikuisten lelukauppaan. Mikäs siinä, entiseen verrattuna väljät tilat ja tavaraa mukavasti esillä - kunhan ensin löytää sisäänkäynnin rakennustyömaiden keskeltä.

Olin katsonut valmiiksi muutaman tarvitsemani tavaran joita löytyi hyllystä, yhtä artikkelia oli netin mukaan varastossa muttei hyllyssä joten sen tilasin noutoon. Ajattelin, että keskellä maanantaipäivää noutotiskillä ei varmaankaan olisi ruuhkaa.

No. Uusi systeemi muistuttaa vähän leivänostoa entisessä Neuvostoliitossa - yhdellä luukulla ostat leivän, toisella maksat sen ja kolmannessa saat sitten maksamasi tavaran. Yläkerrassa oli kolme pömpeliä, jokaisessa henkilökunnan edustaja paikalla ja vuoronumeroautomaatti. Jonoa ei ollut, ei sitten minkäänlaista.

Tuossa pömpelissä päivystävä heppu ei antanut varaamaani tuotetta vaan jonkun hakulaitteen tapaisen härvelin, joka kuulemma piippaa kun tavara saadaan haettua varastosta. Mikäs siinä, ajattelin. Itse noutotiski oli ihan vieressä, muutama ihminen näytti odottevan tavaroitaan.

Parhaillaan noutotiskin takana oli kymmenen henkilökunnan edustajaa, joilla ei satunnaista tietokoneen näpyttelyä ja päänraapimista lukuunottamatta ollut oikein mitään tekemistä. Vartin odottelun jälkeen aloin vähän ihmetellä kun mitään ei tapahdu, puolen tunnin odottelun jälkeen alkoi verenpaine nousta ja tunnin jälkeen sain tarpeekseni- vein tavarat ja piipparin tiskille ja häivyin. Saman teki pari muutakin. Koko sen tunnin aikana näin vain yhden asiakkaan saavan sieltä tavaraa ulos.

Sen verran minäkin kauppahommista ymmärrän, että jos tavara makaa varastossa eikä sitä saada asiakkaille, henkilökunta seisoo tyhjän panttina ja asiakkaat poistuvat liikkeestä kiukkuisina mitään ostamatta, pankrotti on lähellä.

Viitaten toisessa ketjussa käytyyn keskusteluun, voin luvata että ainakaan Verkkokaupasta en osta mitään vuonna 2012. 2013 sitä tuskin enää onkaan, tällä systeemillä.

Huomenna haen saman tavaran Telefotosta ja maksan iloisena siitä 15 euroa enemmän.

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Verkkokauppa.com

Samanlaisia kokemuksia. Tuota piipparihommaa harjoiteltiin jo Ruoholahden toimipisteessä, ei se toiminut sielläkään.

2. Vs: Verkkokauppa.com

On tainnut verkkokauppa tulla siihen pisteeseen että siinä on asiakas vain turha ja lopulta sekin on poistettava jotta järjestelmä on täydellinen.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kävin kerran oulun myymälässä ja ei sieltäkään hyvää kuvaa jäänyt.
    Hypistelin fujin x100 ja myyjälle oli tärkeämpää juoruilla toisen myyjän kanssa.
    Todennäköisesti olisin ostanut, jos olisi vähänkin houkutellut.
    Säästinpä 1300 euroa, ei näin jälkikäteen ajateltuna haittaa ollenkaan.
    Hyvä kauppa kuluttajalle, ei mene niin paljoa rahaa.
    T Jukka

4. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Samat kokemukset minullakin kuin JeSalosella. Tosin venasin vain 20 minuuttia. Olin ainoa asiakas. Myyjiä oli 5 tai 6.
    Ostokseni maksoi 50 senttiä.

5. Schind

Schind Member

493
    1
    18

No joo. Kyllä se Jätkäsaaren varaston sekoilu tuntuu täällä Tampereellakin.
    Mulle tuli maili että Adoben paketti on saapunut ja matkustin keskustasta Pirkkalaan varta vasten kuulemaan, että ei löydy, kyse on tietokonevirheestä, tule uudestaan sitten kun ilmoitamme sinulle uudestaan. Vähän huono diili.
    Pyysin paikalle vuorovastaavan, joka vuorostaan pisti hyvän hinnanalennuksen ja lupasi ilmaisen kotiinkuljetuksen tuotteelle. Parempi diili. Tietty pistin sit vastavuoroisesti positiivista palautetta tästä henkilöstä verkkokaupan suuntaan.

Ei tuolla oikein kamerapuolella tule enää asioitua, ei oikein kiehdo tuo tiskiltä tiskille kierrätys ja asiantuntemuskin pakkaa olemaan sitä luokkaa että pitää itse valmistautua ja lueskella netistä huolella kun myyjät ei tunne niitä laitteita.

6. Vs: Verkkokauppa.com

Kannattaa muuten lueskellä netistä kokemuksia ennen kuin laittaa kyseiseen lafkaan rahansa. Jättävät mielellään takuuasioihin liittyvät velvollisuutensa hoitamatta ja vieläpä veloittavat tavaran tarkistamisesta kaupan päälle. Kuluttaja-asiamiehen sanakin on kuin ilmaa vain. Joillakin on käynyt parempi onni, joillakin huonompi. Kyllähän sieltä taistelemalla rahansa saa, jos jaksaa vääntää... Minä ostan nykyään kamani luottamuksen arvoisilta toimijoilta. Edellämainitusta Telefotosta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.

7. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Tältä foorumilta saat sen Fujin puolta halvemmalla ja lisäksi tod. näk. nopeammin, niin hidas Verkkokaupan postitus on.

8. Vs: Verkkokauppa.com

eka kerta kun luen verkkokauppa.comista negatiivista palautetta. pitääkin alkaa seuraamaan puhutteko totta..

9. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48

Minä olen sieltä monia vuosia taroita ostanut ja pidän sitä hyvänä ja luotettavana kauppana.
    Minusta se on Suomen paras nettikauppa.
    Varmasti ostan sieltä jatkossakin.

10. JaSu

JaSu

12
    0
    0

En tässä uudessa ole asioinut mutta Ruoholahden pisteestä on kokemusta sekä paikallisesti että postituksen osalta.

Kummassakaan ei ole ollut valittamista.

11. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Salonen, kai annoit sitten palautetta firmalle ja lasku perään turhasta jonottamisesta :D
    Itse asioin ko. kaupassa, kun se vielä sijaitsi Ruoholahdessa, silloin homma vielä toimi, itse asiassa olen asioinut firmassa sen alkuajoista lähtien, silloin kun se oli vielä osti pieni kauppa, yhden miehen yritys jossain espoon perukoilla.

12. Vs: Verkkokauppa.com

Verkkis oli hyvä ja tuli ostettua aikoinaan jonkin verran rompetta sieltä. Nyt kun se ei edes ole aina enää halvin ja odotusajat myymälässä on ollut pitkiä, yleensä max tunnin on jaksanut odottaa. Kerran kävin samalla K-raudassa odotettuani ensin tunnin, olin noin 45min pois verkkokaupasta ja vieläkään ei ollut vuoro tullut. Kameraosastolla eikä muuallakaan kukaan osaa auttaa jos menet sinne kysymään jotakin atk tai tietystä mallista mitään. Paska lafka on nykyään.

13. Vs: Verkkokauppa.com

Pari kertaa kävin siinä vanhassa paikassa muutama vuosi sitten. Vaikutelma oli koominen, mutta ostin sentään II. kerralla jotain, oliskohan ollut ulkoinen kiintari, oli sen veran vähän jonoa sillä hetkellä. Netitse tilatessa on aijemmin toiminut ok, nyt tämä vimeisin kolmen viikon kuppaus pisti mielipiteen uusiksi. Hyvänä puolena edelleen kaupassa on se että se on sitten se kauppa, eikä ninkuin A. Matsonilla, jossa ei ole oikein haisua missä sitä milloinkin ollaan...

14. Vs: Verkkokauppa.com

Nyt ei ole tullut asioita ko. liikkeessä kesän jälkeen, mutta omat kokomukseni ovat olleet positiivisia. Siis Pirkkalan myymälä kyseessä.

Kerran kävin kyselemässä ulkoista levykoteloa, ja myyjä oli valmis pistämään tilaukseen, no tein tilauksen itse verkossa. Viikko pari ja tuote oli noudettavissa. Ja heti sen sai mukaan.

Toki siellä myyjiä pyörii suht paljon mutta itse pidän siitä että niille saa (joutuu) puhumaan vain itse kysymällä.. Ärsyttää astuakaan esim giganttiin, siellä kierran tekniikka osaston vähin äänin, koska heti on myyjä kimpussa kysymässä mitä tulin hakemaan - todella ärsyttävää toimintaa.

Ja niin, kerran hoidin palautuksen verkkikseen ja sekin meni kivuttomasti;
    1) soitto liikeeseen ja varmistus että menee takuuseen
    2) paketti postiin
    3) suht nopeasti uusi tuote toimitettiin minulle postin välityksellä.

Tuosta piippari jutusta en ole kuullutkaan, lienee hyvin uutta..

15. Vs: Verkkokauppa.com

Nettikauppa on täysin eri asia kuin paikanpäällä käyminen. Verkkokaupan nettipalvelu toimii ja postituskin on halpa.

Itse asioin paikanpäällä kuukausi sitten ja täytyy myöntää, että verisuoni otsassa pullistui ja vitutus oli loppupäivän kypällä, juuri tuon mainitun noutopisteen toimimattomuuden takia. Ruohiksessa oli aina 5-7 tyyppiä palvelemassa noutopisteessä, kun oli se numerolappusysteemi, mutta joku on laskenut, että pärjätään yhdellä piipparien jakajalla ja yhdellä tavaranluovuttajalla, siis selvää taloudellista säästöä ja rahoilla bygataan 24h-kioski!

Eilen tuli muuten tekstari, että loppuosa tavarasta, jonka alunperin tilasin postilla kuukausi sitten(, mutta nousin kiireellisen näyttiksen), on nyt noudettavissa. Kertoivat, että tililläni on myös 2 ekee (postikulut) ylimääräistä rahaa, anna tilinumero, niin palautamme! Vastasin, että mahtaisiko se ylimääräinen raha olla postimaksu? Laittakaa P-O-S-T-I-I-N!

16. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48

Ehkä ovat palaneet juurilleen.
    Silloin joskus kun verkkokauppa oli Espoossa.
    Systeemi oli sellainen että se oli noutupiste.

Ilmoittivat, jos tietää mitä haluaa niin kannatta tilata netin kautta ja noutaa kun tavara on tullut.

Mutta jos tulee tiskille tillaamaan tai puhelimella tilaa niin hinta on kalliimpi.

Minulle se sopi hyvin.

17. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Spekulointia:

Kun Ruoholahden noutopisteessä oli jonotusnumerot asiakkaat jäivät tiskin luo odottelemaan. Sen sijaan että käyskentelisivät ympäri myymälää tekemässä heräteostoksia. Ettei vain piipparisydeemissä olisi kauppiaan asettama minimi kulekseluaika?

18. Vs: Verkkokauppa.com

No jos se kuleskeluaika menee toiselle tunnille, suurin osa varmaan kuleskelee ulos koko liikkeestä.

Mukavaa että muilla on hyviä kokemuksia liikkestä - on minullakin, ennen - vaikka myyjien asiantuntemuksen varaan ei paljon kannata laskea, takuuasioiden hoito voi olla hankalaa ja ennenkin, Ruoholahdessa, sai kyllä jonottaa.

Voisihan sitä tosiaan tilata tavarat vaikka postitse kotiin, mutta kun yleensä on mukava hypistellä niitä ennen ostamista. Postitse voi samalla vaivalla tilata maailmaltakin, useimmiten hinta on vielä vähän halvempi.

Tässä kaupungissa (ts. Helsingissä) on tasan kaksi oikeaa fotoliikettä, Telefoto ja Topshot. Jatkossa minun vähäiset euroni menevät niihin. Jaa, tai niin.... eikös 2012 ollut se "älä-osta-mitään" -vuosi?

19. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Komppaan Telefoton puolesta. En ole koskaan suhtautunut verkkokauppa.com:iin "asiantuntijaliikkeenä" vaan tavaran jakelina, siinä se on aikaisemmin onnistunut hyvin. En oikein ymmärrä liikeideaa: entistä suurempaa myymäläpinta-alaa, jossa tavara ei kuitenkaan liiku. Voi olla uuden toimitilan alkukankeutta, toivottavasti.