Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Kyllä mulle on tullut kanssa - ja just nimen omaan manageripuolelta - tollaista saman tyyppistä juttua, että jos kuvia ei saa ilmaiseksi, niin kaikki yhteistyö pistetään poikki ja uhkaillaan vaikka mitä naurettavaa. Tämä on minusta juuri siksi nimen omaan naurettavaa, että manageri/what ever tyyppi tekee jotain bändin eteen saadakseen siitä itse rahaa. Ei käy mun kaaliin. Minulla ainakin on hyvin suuri ero, meneekö joku kuva esim managerin käyttöön, jossa sillä on tarkoitus tienata rahaa lisää vai esim artistille muistoksi. Artisteille olen välillä kuvia antanutkin. Viimeksi kun tapasin Andy McCoyn, niin otin yhden kuvan mukaan tommoisena noin 60x40 cm/jotain koossa. Siitä sai mukavasti jutun juurta ja ajattelin, että jos siihen vaikka nimmarit, mutta kun Andy kovasti tykkäsi kuvasta, niin annoin sen sille. Voitte arvata, että olisinko lahjoittanut ohjelmatoimistolle...
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Etkö sä ole aina pitänyt kriteerinä ammattikuvillesi, että kelpasi lehteen ;-)
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Kalle ei näemmä ole ollut tekemisissä esim. koirakuvia haluavien ihmisten kanssa. -Hei, olet kuvannut hienoja kuvia koirista. Suostuisitko kuvaamaan minun koiraa, jos tuon sen kuvattavaksi ? - Juu kuvaan, 150€ ja kuvataan n.2h, että saadaan 10-15 kunnon kuvaa, jolloin hinta jää alle 10€/kuva, tai tunnin kuvauksesta 100€. - Tuota, eiks pullakahvit riitä... aika kallista. - No etköhän sä saa ne kuvat itsekkin otettua.
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Ei tommoisille voi kun nauraa Tästä muistuikin mieleen eräs oma vastaava kokemus. Olin ottanut huvikseni/koulutöinä tjsp mallikansiokuvia. Kuvattavan kanssa sovittiin, että molemmat voi käyttää kuvia omina työnäytteinään, mutta mulle jää kaikki kaupalliset oikeudet ja jos joku muu haluaa kuvia, niin korvauksesta voidaan sopia. Ei mennyt aikaakaan, kun erään manselaisen bimbon pitämä mallitoimisto otti yhteyttä ja kehui kuvia kovasti ja halus käyttää kuvia. Kun rupesin puhumaan korvauksesta, muuttui kuvat äkkiä todella huonoiksi. Eivät hekään toimineet sillä tavalla On se varmaan niinn, että ihmeellisimmät viheltäjän löyytyvät just musa- ja mallimaailmasta, mutta on sielläkin ihan normikeikkoja, tai sitten mulla on vaan käynyt tsägä. (hinta alakanttiin johtuen siitä, että tuskin tuo kovin rahakas artisti on) ja vastaus tähän: [QUOTE> [/QUOTE] Kommentoimassa asiaa oli ko. artistin keikkamyyjä. [/quote][/QUOTE]
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Amattikuva on aika hassu termi, enkä sellaista käytä, mutta mikä muu olisi parempi "ammattikuvan" määritelmä, kun että joku halusi maksaa siitä, että sai käyttää sitä?
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Tipe ensikerralla sitten vaan mun luo vinkkaat, ma kuvaan aina natin flikan koirat kyl pullakahvi hintaan. =) Ps. Hauska topic muuten.
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Kuka puhu näteistä "flikoista"? . Liian halvalla myymisessä on aina turpiinsaannin vaara joltakin ammattilaiselta.
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. No sehan se vois olla et tipe laittas jonkun hirmusen ison bodarin* tanne. O__O Ja tuskin se tipe nyt antaa mulle koniin tai ei se mua sais kiinni, sen verran nopsa oon juoksemaan suolla. ;-) <SIZE size="20"]Siis ihmisia ja natteja nekin on mut sellainen kokko vitsi koh koh.. ettei nyt kukaan veda herneita, kohta Mike ja Tipe tekee kajjaani vierailun. :-(</SIZE>
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Juu, sanon että ajakaa sinne hevon persiiseen Emerikin kuvattavaksi tussupalkalla ;D Juu, ei se pitkäkestonopeus mitään auta, pitää olla sähäkkä 1:llä 40m matkalla No onneksi en ole ammattilainen, vaan enneminkin harrastelija. En vaan kuvaa ilmaiseksi mitään mikä ei todella kiinnosta mua aiheena... eli omia proggiksia ehkä ja noita äiteen koiranpentuja, kun sukuside velvoittaa. En viitti laittaa niitä suotta tuonne viemään kaistaa, ne voi käydä kurkkaamssa päivämäärägalleriasta: www.tlp.fi/pennut2008/070508 www.tlp.fi/pennut2008/100508 www.tlp.fi/pennut2008/110508 Pitääkin ens kerralla kokeilla 12-24:lla vaikkei noi taustat kyllä kovin houkuta sitä tekemään ja etulinssi saattaa saada parikin kuononjälkeä...ainakin vv-suojaan on ilmestynyt parit hampaanjäljet tuossa 70-200:ssa ;D
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Hienoja kuvia, kylla niita kelpaa katsella. Ps. Ihan kahvit riittaa palkkioksi.
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Ehkä sitä vois koiranpentuja kuvailla päiväkahveiden oheistoimintona...
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Oon siis ottanut useita ammattikuvia tietämättäni. Mut sehän on oikeestaan aika hienoo!! 8)
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Kaveri kyseli, että mihin hintaan yleensä kuvia mydään, kun oli saanut laivapalosta jotain myymisen arvoista. Tuumin,että huntin hujakoille kun lehtikuva menee niin hyvin on. Bisness miehenä ei sällillä käynyt mielessäkään antaa "lukijan kuvaa", vaikka ei harrastuksena kuvaakkaan.
Vs: Elkää myykö halvalla / ilmaiseksi. Joo, kyllä musapuolelta löytyy muutama järkeväkin tapaus. Voi myös olla (viitaten Valtsun kokemuksiin), että jos on studion pitäjä niin se studio antaa aihetta asiakkaalle ymmärtää että on kyseessä "vakava" ammattimainen toiminta (harrastelijoilla ei pääsääntöisesti ole "omaa" studiota), eli lähtökohta palkkiokeskustelulle on ihan eri (varsinkin jos kuvia ei ole jo kuvattu - kuvathan on ilmaisia siinä vaiheessa kun ne on käsitelty ja nähtävillä, eikös se niin menny?). Positiivisena puolena kaveri sai 1600 euron arvoisen vehkeen eräältä musa-alaan liittyvältä firmalta kun otti katalogiin yhden kuvan (jätän tässä sanomatta mistä vehkeestä jne oli kyse kun ei ole varsinaisesti mun asia tiedottaa tästä). Mutta siinä oli jo mun mielestä ihan palkkio kohdillaan. Myös Rumba-lehti maksaa melko lailla "oikean" hinnan kansikuvasta (koska kansikuvia ei harrastelijoilta saa, pakko niiden on palkata ammattilainen - mulla siis meni kerran livekuva kanteen, vaikka yleensä kyse on tilatusta studiotyöstä johon siis sen ammattilaisen hankkivat).