...poistunut läppäriltään. Lähinnä tällainen arki-illan räpsy himasta, testimielellä. Normaalisti tuollainen vinjetointi on luontaantyöntävää, mutta nyt piti piruttaan laittaa.
Vs: Runoilija Mukavan sävyinen! Malli on kovasti keskittynyt runoiluun. Kuva putkahti isona mun näytölle siten, että alaosasta rajautui piiloon suunnilleen tuolin selkänojan puolestavälistä. Näytti panoraamana ihan hienolta myös ja jos semmoisen tekee niin ylhäältäkin voisi koittaa tiivistää. Onko kuva oikealle kallellaan? Ikkunanpokassa on kuuma piste loimottamassa kaukaisen tähden lailla.
Vs: Runoilija Tuo piste on näköjään tullut softasta, jolla lisäsin vinjetoinnin. Mielestäni ei ole kallellaan oikealle, tosin isohko saunaolut ja pari lasia punaista alla... @Tuomo, juu uudella 35-millisellä.
Vs: Runoilija Sitten pöydän jalka, ikkunan pokat ja taustan kulma ovat vinoja, jos kuva kerran on suorassa. Tai mulla harittaa silmissä. Kokeilitko panoraamarajausta? Tulee mukava syvyysvaikutelma, jota tehostamaan taustan kauimmaista tummaa voisi ehkä aavistuksen koittaa avata
Vs: Runoilija Juha, no nyt kun haastat katsomaan tarkemmin, niin onhan se vinossa, mutta väliäkö... Tuo vasemman takakulman tummuus tulee pitkälti tosta vinjetoinnista, mutta eipä tuvan valot sinne yllä muutoikaan. Itse en menisi avaamaan, tekis tosta platkumman. En ole kokeillut panodraamaa.
Vs: Runoilija Tuossa Juhaa:n kuvassa, siis panoraamassa allekirjoittaneen cockpit jää aikalailla pois kuvasta...
Vs: Runoilija Ei se mun kuva ole, rajausehdotuksen vain tein, kun kuva suunnilleen noin lävähti näyttööni. Ylhäältä niistin myös lievästi. Mikä tarkoitetaan cockpitillä tässä yhteydessä?
Vs: Runoilija pieni alue missä tapahtuu paljon ja nopeasti. "1980 luvun alussa Finnairin ilmailuopistolla oli englannin opettaja Mr. Bullivant. Hän kertoi, että 1800-luvulla Espanjassa oli kukkotappeluita ja niiden areena oli cockpit. Se oli pieni alue missä tapahtui paljon ja nopeasti. Eli toisen maailmansodan taistelukoneiden ohjaamoa alettiin kutsua cockpiteiksi, koska ne olivat pieniä ja niissä todella tapahtui paljon ja nopeasti. (Harri Eskelinen)"
Vs: Runoilija Kummatkin kuvat miellyttävät silmää, taidan kuiteskin kääntyä alkuperäisen kuvan puolelle. Hienosti ja juuri sopivasti tulee kohde esille tummuvasta ympäristöstä, vinjetointia ei juuri edes huomaa. Laajin versio on kuin Hollywood leffa ja tarjoaa kaiken tarjottimella, hieno kuva sekin mutta tiivistää asian liian helpoksi. Eli ääni alkuperäiselle. Jukka
Vs: Runoilija Ääni alkuperäiselle..... mutta ! jos kuvaa haluaisi esim julkaisussa käyttää valitsisin intensiivisemmän. Eka rajaus korostaa tilaa ja tunnelmaa, toinen tekemistä