Vs: Elements 11 Jos siinä on curves työkalu ja enemmän perustoimitoja (tasot, kloonityökalu, suti, dodge ja burn esmes) käytössä 16-bit mv ja 48-bit värikuvalle niin on ainakin mulle.
Vs: Elements 11 Ai nyt jo? Mulla ei ole tota kymppiäkään joten voipi olla että saa olla tämäkin. Tolla ysillä tekee ihan kaiken kun nyt vasta löysin maskaustoiminnonkin siitä.
Vs: Elements 11 Latasin just kuukauden koepalan (sen 30 päivää, siis). Näin alustavasti vaikuttaa ihan kivalta. Paremmalta mulle kuin vanhat versiot. Testailen ja päätän kannattaako ostaa. Uskon että kannattaa - näin varovaisesti jo ounastelen ... Hyvä, että tää asia tuli nyt esille (kiitos siitä Kepaxille) kun meinasin juuri lähipäivinä käydä ostamassa kymppiversion. Vaan nytpä en taida sitä ostaa. Sehän olis hölmöä ? Päläpäläpälä ....
Vs: Elements 11 Aha ... jaahas ... vai niin ... Joo mut verrattuna versioon 8 (joka mulla on vimppa) tää vaikuttaa olevansa ihan jees. Mut katsotaan nyt ...
Vs: Elements 11 Tai turhaanko tuota Lightroomin lisäksi, sittenkään ... Miksi noita tulee aina osteltua ?
Vs: Elements 11 Molempia tarvitaan ja ne pitää olla kun ei toi elemtsin organizer ohjelma mulla ainakaan toiminnu, joten sen korvaa sitten lightroom ohjelma. Tietty voi fotari olla ton elemnetsin tilallalla, jos on pakko joku muu valita. Ja just näin päin sitten, eikä kuten oletetaan elements fotarin tilalla. Asensin just huvikseen Picasa3 ohjelman koneelle. Sillä saa kuulemma tagitettua RAW kuviakin nykyään. Oli kyllä sen verran surkee että tairan heittää puuuis.
Vs: Elements 11 Asiayhteydestä päätellen tässä on tarkoitettu bittisyvyyttä (bit depth). Jos yhden pikselin tilaa kuvataan yhdellä bitillä, on vaihtoehtoja kaksi; 0 tai 1. Jos bittejä on kaksi on määrä kaksi toiseen eli neljä; 00, 01, 10, 11. Kahdeksalla bitillä tiloja on 256. Digikamerat tyypillisesti kuvaavat esim. 12-bittistä dataa ja jiipeggeinä sylkevät ulos 8-bittistä. EDIT: Raw on tietysti eri asia ja käyttää täyden bittisyvyyden. Ohjelmat sitten omissa operaatioissaan joko kykenevät 16-bittiseen tai eivät.
Vs: Elements 11 Esität, että pikseli on kuvattu 8:lla (tai 16 bitillä). Niin ei tietenkään ole, vaan sillä bittimäärällä on kuvattu kukin pikselin yksi värikanava, tai pääväri - Red, Green tai Blue. Niinpä niitä bittejä on per pikseli yhteensä yleensä 3 x 8, eli 24.
Vs: Elements 11 Jos kyse on Bayer-tyyppisestä kennosta, niin jokainen kennon valoherkkä elementti (tässä mielessä pikseli) nimenomaan kuvataan esittämälläni tavalla. Sen sijaan varsinaisen kuvan pienin elementti (tässä toisessa mielessä pikseli) kuvataan RGB-kanavien yhdistelmänä sinun esittämälläsi tavalla. Väärinkäsitys on hyvin yleinen koska termiä pikseli käytetään kuvaamaan kahta aivan eri asiaa.
Vs: Elements 11 Minulla on Lightroom pääohjelman ja Elements versiossa 9. Tuossa puhuttiin biteistä jne. Elements on tosiaan harmittavalla tavalla halvennettu. Itse huomaan tämän karvaimmin panoraamoissa. Ratkaisuni kiertää rajoitukset on se, että käsittelen erilliset kuvat tismalleen samanaisiksi Lightroomissa tai MIK:n softissa, ja exporteeraan ne jpg:nä ulos. Tälleen toimien väriliukumat jne pysyvät kauniina. Panoraaman kokoaminen on vasta sitten viimeinen vaihe.
Vs: Elements 11 http://digi-kuva.fi/uutiset/photoshop-elements-11-vakuuttaa ja lontoota ymmärtäville täällä lisää http://www.adobe.com/dk/products/photoshop-elements.html