Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Elämäniloa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Est, 19 Heinäkuu 2008.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Tällaisesta asenteesta pitäisi ottaa mallia. Ainakin minun.

2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Elämäniloa

Vakavasti harkitsen pienen rahalahjoituksen antamista sellaisille sieluille, joilta saisi edes Johonkin edes Mitään kommenttia, edes Joskus.

Tilinumeroita vaan kehiin, lapsoset, ehkä tulee rahamyrsky.

No hei, kyllä täällä on huippukannustava ilmapiiri tällaiselle herkälle ja  valokuvauksesta sydän pakahtuakseen innostuneelle pikku harrastelijalle.

Kiitos kaverit! Suomalainen "HENKI" on maailman paras!! Muualla ei osata kuin vaieta ja vinoilla!!! :)

Pistekoppa ropisee ja kunnolla, tämän tunteellisen vuodatukseni ansiosta. Varmasti. Eiks je?

Paskaakos täällä enää viihtyy.

Pitäkää kaveripiirissänne koko teennäinen konstruktionne.

Morientes.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hyvät ilmeet ja hetki kuvassa.
    Rajaisin hieman tiukemmin.
    Sävytys on hieman outo, näyttää oranssilta. Miksei tavallinen mv?
    T Jukka

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Olen nykyisin jotenkin mieltynyt lämpimään maailmaan kuvissa.
    Tässä on aika poikkeuksellisen/nen lämmin sävy (itsellenikin).
    Voisi tietysti sanoa ettei mustavalkoista ole olemassakaan,
    mutta se olisi, tietysti, turhaa.

En ole vielä löytänyt sitä mitä yritän etsiä.
    Jotain syytä tähän räpsyttelyyn kuitenkin tunnen
    kuitenkin olevan.
    - E

5. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

50 minuuttia ja pitäisi keskellä kesää lauantai- iltapäivänä olla kehujia rivissä...

Aika hätäinen olet, Higg

6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Oliskos tosiaan noin. Sittenkin...

Tasainen luonne: Aina hätäinen.

Katsoin peiliin ja huomasin menettäneeni kasvoni.

7. Vs: Elämäniloa

Kommentoinnin puutteen ole itse tulkinnut niin, että kuvat on "tavallisia".
    Ei huonoja, muttei niin hyviäkään että jollain olisi jotain sanottavaa.

Itse en ile tuon tyyppisten Mv-kuvia kannattaja. Minusta mustavalkoisuus sopii muotokuviin ja ehkä synkistelykuviin, iloisuutta en osaa siihen yhdistää.

Värillisenä olisi minusta parempi, mutta tilanne on hyvä.

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Rajasin kuvaa hieman erilailla.
    Siten, että liikkeelle jää tilaa hieman vasemmalla.
    Jätin vasemmalle lehtiä ja ylöskin taustaa, koska se antaa kuvalle kolmiulotteisuutta.
    Tiedä, onko parempi, makuasia.
    T Jukka

9. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Se kommentti: En oikein ymmärrä kuvaa. Lippis toisen pojan päässä häiritsee kun kasvoja ei näy, tumman pojan ilme sopii kuitenkin otsikkoon, rajaus ei oikein iske väri ruskeana ok. Vähän räpsyltä ( joista minäkin joskus omasta mielestäni- ei välttämättä foorumin mielestä helmiä löydän...) vaikuttaa imho.

Terv. Higg

10. saltikov

saltikov Member

529
    0
    16

Vähän samoilla linjoilla. Mielipidepeesi, näin ei tarvitse pelätä mitään asiaankulumatonta vihjailua - turvalista ja kätevää. 

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Rajaus on Jukkiksen ehdottamana hyvä. Taiteen teoria on hallussa.
    Itse alaa aikoinaan vuosia opiskelleena ja harjoittaneena (maalaustaide) olen taipuvainen
    haluun toimia, usein ja edes asteen verran, toisin kuin klassinen teoria meitä opettaa... yleensä vain on niin että klassinen teoria toimii parhaiten.
    Valokuvan sommittelussa eritoten lähes poikkeuksetta. Harmonia helpottaa katsomista. Se: MIELLYTTÄÄ.

Tuo omaavani kuvan lämmittämisen pakkomielle on ehkä vain ohimenevä ilmiö.
    Tungen sitä lämpöä hieman turhaan, epäilen, vähän joka kuvaan jossain määrin.

Lippis ja sen asento kuvassa antaa minulle vaikutelman siitä mikä tilanne oli OIKEASTI, eli vauhti oli niin melkoista että hattukin meni silmille.

Tämä ei ole  harkittu asetelma, ei muotokuvausta vaan tilannekuva. Yksi noin sadan sarjasta. Siksikin "räpsy" -nimitys on varsin oikeutettu.

Tottakai on, itsellä, tosi subjektiivista tunnetta mukana, kun tuntee henkilöt ja sen kautta näkee ja _tuntee_ toisin kuin muut kuvaa katsovat. Tällaisessa tilanteessa kuvan kokee, itse, arvokkaammaksi kuin se ehkä kuvalliselta anniltaan olisikaan. Ymmärrettävästi.

Siksi onkin hyvä ja arvokasta saada palautetta: muilla ei ole samaa henkilökohtaisuuden rasitetta nähdyn suhteen.

Kiitän vaivanäöstänne. Arvostan sitä.

(kukaan ei antanut tilinumeroitaan,:}

- E

12. Vs: Elämäniloa

Molemmat väritykset hyviä, mutta tuo lämmin on mielestäni sopivampi tähän. Lippis ei liiemmin häiritse, päinvastoin. Asetelma vahvistuu kun lippis peittää toisen pojan katseen.
    Tilannekuva sadan sarjasta? Tuollainen tieto hieman latistaa kuvaa jostain syystä, liekkö aihetta mutta kuitenkin.

13. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Usein on niin, että kun selittää, kertoo, tai valaisee taustoja enempi kuin olisi vain välttämätöntä, illuusio ja esityksen Voima kärsii. Elävästä elämästä tämä on kuitenkin vain ja ainoastaan pieni sekunnin murto-osa. Näin olisi, vaikka tuhannenkin sarjasta.

Ymmärrettävästi sattuman tallennus katsojalle onnistuneena on vaikeampaa, vaikka lasinegatiiville, ilman moottoriperiä ja digikennoja on jollain tavalla 'arvokkaampaa'. Vähemmän latteata.

Helppous=latteus?

Löytämistä se silti. valitsemista. Aina.

Mietittävää.

Lippis vinoon ja kuvaamaan!!!