Vs: Ektar 100 kehittäminen Täytyy tähän juttuun päivittää tietoa, että nyt noita vuotaneita pulloja on tullut ihmisillä vastaan jo huomattavan suuria määriä. Yhdessä tapauksessa korvaukseksi saanut uusi kittikin oli vuotanut. Tästä voi vähän jo päätellä riskin suuruutta, joka voi olla reilusti ylikin prosentin. Lainaus täältä esimerkkikuvan kera: http://www.apug.org/forums/forum40/76545-rollei-digibase-c-41-a-15.html "Got my first Digibase kit; mine leaked also I just got my first Digibase kit today, and mine is all black from leaking chemical as well. http://thirsty.smugmug.com/photos/1021689078_W26cG-L.jpg " Jos J.W. noita kittejä myy, niin hän varmastikin pystyy tarkistamaan ennen myymistä, onko kitti vuotanut. (Tosin, kehitteen typpisuojan vuotamista on mahdoton tarkistaa silmin.) Ja, todennäköisesti ennen pitkää Rollei korjannee ongelman, tai ainakin yrittää. Olisin silti aika huolissani ja ostaisin näin ensialkuun jotain muuta, esim. Fujihuntin kitti. Sitä muuten saa myös macodirectiltä, tosin hinta on 20 e korkeampi kuin Ag-Photographicilla.
Vs: Ektar 100 kehittäminen Juu, reklamoitu on, vaikka mun pussukat ei ole vuotaneet. varmuuden vuoksi vaadin että joka putelit pakataan vielä erikseen muovipusseihin jotka teipataan. kasaan sitten satsit myyntipakkauksiksi täällä kotomaassa, eiköhän saada homma ryhtiin... Olis kiva tietää onko kyseessä jenkkilän tai euroopan asiakkaat. joskus lodjut tulee jenkkilästä sellaisessa kuosissa että epäilen niiten joutuneen rahtikoneessa aivan pohjalle.
Vs: Ektar 100 kehittäminen Pitääpä tarkistaa oma Macolta toissa viikon perjantaina saapunut Digibase-kitti. Kitissä olevat pullot oli niputettu muovilla kasaan eikä ainakaan päällisin puolin näkynyt nestevuotoja. Olisivatkohan Macollakin alkaneet kiinnittää enemmän huomiota kuljetuksen aikana vuotaviin pulloihin? Nyt oli ensimmäinen kerta, kun kaikki oli kaikki pakattu muovisiin minigrip-pusseihin (tai muuten suojattu muoviin). Aiemmalla kolmella kerralla tavarat ovat olleet vaan pahvilaatikossa (hyvin) pakattuna, tyhjä tila täytetty styroksipalluroilla. Nyt oli filmit esimerkiksi kahdessa minigrip-pussissa, samoin R09 ja HC-110 oli kahdestaa yhdessä minigrip-pussissa. Digibase-kit oli omassa muovikelmussaan. Ja niin edelleen. Sen lisäksi oli suojana styroksit.
Vs: Ektar 100 kehittäminen Heippa, alkuperäinen aihe oli Ektar 100-kehittäminen. Itsehän olen kehittänyt arviolta nyt noin sata värinegaa Tetenalin 1L kiteillä ja sinänsä ilman ongelmia, paitsi... Ektariin tulee sellaista efektiä, että mustaan päähän "vuotaa" punaista, miten sen nyt osaisi fiksusti sanoa. Niin että tummassa päässä on selvä punainen sävy joka on voimakkaimmillaan kuvan nurkissa. Jos Ektar on kehitetty asiallisessa kaupallisessa liikkeessä (luultavasti Fujin kemioilla) niin mitään tälläistä ei ole havaittavissa. Toisaalta jos itse kehitän Tetenalilla mitä tahansa muuta kuin Ektaria, ei tätä ilmene myöskään. Muistaakseni taannoin A. Alhonen mainitsi että tälläistä efektiä ovat muutkin huomanneet - ettei jopa APUGissa. Itse olen nyt sillä kannalla niin tai näin, että seuraavan kerran kun ostan C41-kemiaa, ostan 5L satsin sitä Fuji Hunttia. Tulee halvemmaksikin. Fotoimpexikin on kohtapuliin muutaman korttelin päässä niin mikä sitä on hakiessa
Vs: Ektar 100 kehittäminen Mitenkäs, onko tämän Fujin X-Press Kitin (http://www.macodirect.de/fuji-film-xpress-kitbr5-liter-p-2014.html) kanssa ollut näitä vuotamis- ja muita ongelmia? Ja onko laadullisesti mitenkin paljon esim. Tetenalin kittejä edellä? Tilaisitteko Macolta vai noista muista puljuista mieluummin? Jos muuten täällä olisi muitakin tilaajia, niin oliskohan kimppatilauksella mitään järkeä? Ja kiitos vaan hyödyllisestä ketjusta, tämä tuli juuri omaan tarpeeseen tällä hetkellä!
Vs: Ektar 100 kehittäminen Kimppatilaukset voi hoitaa mun kautta, mäkin saan sitten vähän vaivanpalkkaa...kato...
Vs: Ektar 100 kehittäminen Niin, no mutta eikös yleensä pääse halvemmalla jos välttää ylimääräisiä välikäsiä... Ottajiahan riittäisi tietenkin.
Vs: Ektar 100 kehittäminen Tuskinpa mikää muu kuin se Rollei vuotaa . Aika omalaatuiselta ongelmalta kuulostaa, mutta kuten sanottu, ei yllättänyt. Mutta Rollei on Rollei, Fuji on Fuji. Eipä minulla ole Fujin kanssa ollut ongelmia. Kannattaa vaan pitää mielessä, että avattuna pikkutiivistepullot eivät säily ikuisesti. Pikkujämä pullon pohjalla meni jossain 3-4 kk:ssa. Kehitteen B- ja C-osan voi säilyttää jääkaapin ovessa jos haluaa päästä helpolla ja varmasti.