Tere, Kysymyksiä: 1.) Mitä ominaisuuksia tulostimessa pitäisi painottaa: mustetyyppi, profilien asennuksen helpous/saatavuus, nopeus 2.) Tulostuksen laatuerot: onko merkittäviä eroja Epssonin ja Canonin suhteen (Epson R2880 tai R3000, Canon Pro: 100, 10, 1) 3.) Muuta? Kiitos ja Hauskaa pikkujoulua kaikille /?
Vs: Valokuvatulostin? 1. Liuosmusteet ovat parempia huippukiiltäviin tulostuksiin, pigmenttimusteet ovat ilmeisesti säilyvämpiä ja hyviä muuhun kuin ihan huippukiiltävään tulostamiseen. Profiilien tarve ja saatavuus on siitä kiinni kuinka monipuolisesti tahtoo tulostella. Asennus tietysti vaikuttaa alkuun, mutta ei pidemmän päälle kovin tärkeää. Nopeuden tärkeys riippuu siitä onko tulostajalla kiirus. 2.Noiden laatueroista ei kovin hyvää tietoa, mutta mutuna ja kokemusten mukaan Epsonilla onnistuu moni tulostus helpommin/varmemmin/paremmin kuin Canonilla. Canonilla oon yrittänyt tulostuttaa Canvaksia.....ihan kaameita, Epsonilla homma onnistuu paaaaljon paremmin. 3.Valintaan vaikuttaa suurin tulostettava koko, tulostimen koko ja hinta, periaatteessa mitä isommat mustekasetit, sitä halvempaa on tulostus. Ittellä on Epson 4900 Pro, tyytyväinen TÄHÄN asti oon ollut.
Vs: Valokuvatulostin? Mulla on ollut max A3plus ja panoraamoja tulostavia Epsoneita 5 erilaista peräkkäin ja aina ovat toimineet erinomaisesti. Sikäli en voi auttaa Canonin osalta. Olen kuitenkin varma, että molemmilla saa erinomaista jälkeä aikaiseksi. Tärkeämpänä pidän kuitenkin niin hyvän materiaalin käyttämistä kuin vain löydät ja mikä sopii tarkoituksiisi - esim. Hahnemühle + (Harman), Canson ja Epsonilta muutama paperityyppi. Kannattaa hankkia ensin koepakkaus, jossa on pari sivua montaa eri paperityyppiä ja pintaa. Vaikka käyttäisit max, A3 -kokoisia tulosteita, tulee A2 printteri pitkän päälle halvemmaksi etupäässä järkevämpien mustekulujen ansiosta. Samaten rullapaperi on edullisempaa/kuva kuin valmiit arkit. Täältä löytyy pitkältä ajalta satoja printteritestejä, josta voi hakea max. tulostuskoon tai esim. hintaluokan mukaa uskonvahvistus omalla valinnalle: http://reviews.cnet.com/computer-printers/#filter=1000036_3809129
Vs: Valokuvatulostin? No kyllä varmaan kahden tuhannen euron tulostimeen pitää olla tyytyväinen. Harrastelijakäyttöön saa hyviä tulostimia liki 10kpl tuolla rahalla.
Vs: Valokuvatulostin? Oli aika hyvässä tarjouksessa kun kyseisen härvelin ostin, ei ollut lähellekkään 2 tonnia ja tuli pitkälti yli 500 euron paperit päälle. Rullapaperin käyttömahdollisuus on kyllä hyvä, vaikka aikamoisia kippanoita kuvat välillä ovatkin.