Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Eiri konkurssiin

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Ossi Asikainen, 16 Marraskuu 2005.

Täsä linkki:
    ESS.fi
    Että silleen siinä sitten kävi.

1. Surkea juttu, miltei yhtä surkea kuin se että samalla sivulla 40% porukasta haluaisi että ihmisiä pitäisi saada kiduttaa.

2. Boost

Boost

591
    0
    0
    Niinhän siinä sitten kävi, kuten velkasaneerauksesta kuullessani ennustinkin: Nurin meni. Harmi vain, että tuokin kommentti tuhoutui valokuva.netin kaatuessa...
    Toivottavasti saivat saneerauksen aikana tehtyä jotain hyvääkin.

Aika surkealtahan tämä filmille kuvaavan tulevaisuus alkaa näyttämään :( Jokohan sitä alkaisi katsella uutta harrastusta.

3. Tuskinpa se filmikuvaus Eirin kaatumiseen loppuu.
    Olen yrittänyt vältellä firmaa parhaani mukaan tähänkin asti.

Eipä silti; on minulla Eirin valmistama filminkuivauskaappi, joka on kyllä erinomainen laite.
    Pisteet siitä.

4. ainakin mustavalkokuvien kehitys pitää tehdä jatkossa aina ite.
    sivujen mukaan tetenalin maahantuonti, mutta taisi lähteä vähän muutakin.
    no mitäs tässä nyt lähti sitten...

5. Boost

Boost

591
    0
    0
    Ei lopu Eiriin ei, mutta antaa tämäkin konkurssi jotain kuvaa siitä mitä 'kentällä' on tapahtumassa. Agfakin meni. Vuosihan tätä Eirin kupsahdusta tosiaan jo odoteltiin, että sikäli ei suuri järkytys. Odotin konkurssin tulevan jopa aikaisemmin.
    Ja Eiriä välttelin itsekkin velkasaneerauksen alettua. Alkoivat nimittäin polkea kuvien hintoja melkoisesti. Oliko siitä tässä tilanteessa edes mitään hyötyä, tuskinpa. Kummastakaan, välttelystä tai hintojen polkemisesta.

6. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36
    Hetkinen, eikö mikään muu lafka tee sitä?

7. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Eiri taisi hoitaa pääasiassa noi pikkufirmojen mv-kehittelyt. Ja vähän isompienkin jos olen oikein ymmärtänyt.

Onneksi on filmin kehittämiseen tarvittavat välineet kotona...

8. Filmikuvaus alkaa olla friikkien marginaaliharrastus. Kyllä semmoisia maailmaan mahtuu, mutta saatte tietty maksaa reilusti, kun noin outoja harrastatte.

9. En yhtään ihmettele tätä puljujen kaatumista, jos ne pitää hinnat missä pitää... ja rykii sitten kun on paskat housuissa.

Juuri tänään soitelin pienen tarjouspyyntörumban läpi tuossa päivällä.
    Uskomattomia hinta-eroja tämänkin maan liikkeet saa 5D:n ympärillä pyöriteltyä.
    300€ on toisaalla kalliimpi kuin toisaalla ja 5D:n kahvassa jopa 70€ hintaero, mikä on tuotteen hinnassa lähemmäs 30%.
    No löysin yhden hyvän vaihtoehdon, missä vielä hyvityskin vanhasta kuullosti ihan OK summalta.

Välirahassa 20D+kahva hinta heitteli yli 300€, joten kaippa se paikka on varmistunut, mistä itse tilaan ko. tuotteen kun sen ostan. Sanoi vielä, että tarjous on voimassa tämän vuoden.

1 ilmoitti soittavansa tarjouksen klo 12-14 välissä, vaan ei kuulunut mitään.
    No pitäkööt roippeensa.

10. Pitää varmaan käydä hakemassa laina pankista ja ostaa pari arkkupakastinta ja ne täyteen filmejä

11. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Jaahas. Jos sitten myis kaikki vehkeet puis ja ettis uuden harrastuksen. Ei mulla ole resursseja rakentaa täydellistä pimiötä missä vedostaa valokuvia.

12. Boost

Boost

591
    0
    0
    No niin. Alhaisemmat hinnat taas vaatisivat niin paljon suurempia myyntivolyymeja, ettei taida Suomessa millään onnistua. Eli parempi se on myydä muutama kallis kamera voitolla, kuin monta halpaa tappiolla.
    Enkä kyllä ole pitänyt filmikehitys + kuvanvalmistus kustannuksia mitenkään ylivoimaisen kalliina. Muutenkin kaiken tarpeellisen kuvaukseen liittyvän olen Suomesta pystynyt ostamaan.

Jos halvimman perässä haluaa juosta, niin antaa mennä vaan. Asia vain on niin, että kohta saa juosta tosissaan, ja pitkälle. Uskoisin, että viimeistään 5-10 vuoden päästä Saksa ei riitä, lähimainkaan. Itseä moinen ei ainakaan kiinnosta, olkoonkin kuinka netit ja muut.

13. vedostamisesta ei ole juttua ollutkaan. ainoastaan kehityksestä.

14. Just eilen kehittelin kotona 8kpl 120-koon Realaa. Helppoa kuin hengittäminen.

Tuli vain mieleen, että siinähän olisi jollekulle innokkaalle sarkaa.
    Hankkii vaikka Jobon (jos ei omista jo ennestään) ja alkaa kehittelemään pienessä mittakaavassa ihmisten filmejä.

Luulisi ainakin isommissa kaupungeissa pian olevan kannattavaakin.
    Ei silti, että itse viitsisin ryhtyä siihen hommaan, mutta jollekin tuo saattaisi avata pienimuotoisia bisneskuvioita.

15. Löytyykö aiheesta vimpan päälle helpot ohjeet, vai eroaako MV:n kehittämisestä miten ?

16. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
    Ainakin Colorkolmio tekee vielä mustavalkokehityksiä yms. Sinne paikallinen fotoliike on jo pitemmän aikaa lähettänyt kuvatut mustavalkofilmit.

17. MJK

MJK

1 436
    0
    0
  18. JOBOlla homma toimii hienosti ja tulos tuntuu olevan tasalaatuista. Ainakin itselleni kelpaa.
    Jossain threadissa tästä keskusteltiinkin taannoin.

kehitys 3:15
    valkaisukiinnite 6:00
    pesu 3:00
    stabilointi 1:00

Muistaakseni noin. Sitten kaappiin kuivumaan ja siitä skanneriin.
    Kuivasta kuivaan ehtii varmaan puolessa tunnissa.

19. Vaatiiko erikoislitkuja ?

No pitää etsiä hivenen haulla =)