Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Tapiola2006, 28 Syyskuu 2014.

  1. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Lisätään vielä, että kun minulle nyt on tulossa Leica Leican linssillä, en tule koskaan hyväksymään ajatusta, että Leicaan laitettaisiin muuta kuin Leican linssiä.
    Kun minulla oli Leica Zeissin linssillä, en hyväksynyt ehdottomuutta, jolla vaadittiin Leicaan vain Leican linssiä
     
  2. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Patterikahvaa tarvitaan melkein kaikkiin kameroihin juuri tuosta syystä.
    Jos kuvaa käsivaralla ja haluaa hyvää otetta. Tai vielä parempaa otetta.

    SLR-tyyppisiin kameroihin riittäisi usein sellainen minigrippi joka toisi pikkuisen lisää korkeutta eikä lisäisi painoa. Mutta sellaisia ei taida olla markkinoilla.
     
  3. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    xt-1 oli kyllä patterikahvalla vain otetta huonontava vaikutus.
    siihen saisi juuri sellaisen isohkon lisäkahvan, mutta hyvin pärjää ilmankin.
     
  4. Johannes

    Johannes Well-Known Member

    2 346
    302
    83
    Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Edullinen minigrippi: http://www.kauppahalli24.fi/kodinhoito/ ... mini-50kpl"]http://www.kauppahalli24.fi/kodinhoito/minigrip-mini-50kpl
     
  5. Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Niin, mikäs olikaan fujin todellinen herkkyys asetuksella 3200?
     
  6. Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Jalustakierteeseen tosiaan semmoinen 10-15mm kamerankorotus kahvan puolelle. Olisi piisannut matalaan D200-runkoonkin.
     
  7. Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Tämähän on kuin ammattivideoissa. Ensin ostetaan videokamera ja joku optiikka  ( 0,2 m³ ) ja sitten kaikki lisähärpäkkeet ympärille ( 2 m³ ).

    Sanonko mä...

    Olen aivan varma, että nykyisillä materiaaleilla saadaan aikaan pommin kestävä  FF-kennoinen runko, joka painaa 0,5 kg- 0,6 kg ja jossa samaan painoon on silti rungossa poikittaista pituutta, eli kunnonollinen säädettävä kahva.

    Mutta annas olla, jos runkoon on laitettu jotain eksoottista materiaalia niin johan siitä itketään pallon joka puolella. Heti on muovi sitä ja muovi tätä -rimpula.

    Minusta digikameraa on turha kaikkine härpäkkeineen muotoilla 1:1 tavallisen SLR-kameran muotoon. Enemmän mallia Lytrosta tai Sigman Quattro-mallista.
     
  8. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Eihän noita muotoillakaan 1:1 slr:n kanssa, mitä nyt Leica. Dslr:ien muotoilu on huomattavasti ergonomisempaa, kuin noitten vanhojen härpäkkeiden.

    Ja tuohon aikaisempaan postaukseeni X-E1:n paranteluun, niin unohdin mainita yhden oleellisen vipstaakin, joka on peukalokahva. Vain sen kanssa se toimii L-kiskon ja siinä olevan kahvan kanssa kera sen laukaisimenpehmentimen. Tämä minun kätöseeni.

    Kapa
     
  9. Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Joo, kyllä Nikon V1 on mahtavasti ergonomiassa D700:sta edellä, jos vesilinnunheittoa ajattelee ;-)
     
  10. MRe

    MRe Member

    118
    1
    18
    Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Tai nörtit koodaa tietokoneella, niin kuin iikkeassa...
     
  11. Vs: Eipä ihme, että vaihdetaan peilittömiin...

    Heh, näkisitpä...