Vs: 154 Minäkin olin hiukan hämmästynyt kun näin tämän. Mainoksen kiinnitäjällä on ollut huumoria kovasti tai silmät ihan ummessa. Jotkut mediakriitikot (ja varmaan moni muukin) sanoo että negatiivinen mainos menee syvemmälle tajuntaan. Toimii varmaan ostoskäyttäytymisessä, mutta toimiiko äänestyskäyttäytymisessa, sitä sopii miettiä.
Vs: 154 Voi olla, että hän ei ollut Kaitsun ystävä. Voi kuvitella, miten varta vasten on sumun keskellä ajettu traktorilla pitkin lakeutta ja kiroillen niitattu mainos paikalleen -- "Näkevät, mitä täällä ajatellaan kokoomuslaisista -- vähän niinkuin vihjeeksi tässä äänestäjille, että voi tulla nenäkipua tai pahempaakin, jos tälle linjalle lähdetään!". Negatiivinen mainos on hieman huono termi, koska sellaista ei ole olemassakaan. Kaupan tekemä moka palvelussaan on "huonoa mainosta", mutta amerikkalaisen presidenttiehdokkaan kilpailijastaan tekemä "tiedote" taas ei oikein lukeudu käsitteen piiriin. Jos tässä on kyse avustajan sokeudesta, en kutsuisi tulosta mainokseksi "positiivisen mainoksen" vastakohtana, koska se sekoittaa vaalimainoksen käsitettä. Mainonnan käsitteen sijaan riittänee ajatus siitä, että kansanedustajan tuntee apulaisistaan, niinkuin johtajan alaisistaan.
Vs: 154 Huumori ei ole helppo laji, varsinkaan valokuvassa. Suomalaisessa valokuvassa sitä on yllättävän vähän. Ehkä poistaisin vielä sanan "yllättävän". Tässä on hyvin oivallettua arkipäivän huumoria. kapa