Vs: Ränni Ränni on kuitenkin pääosassa, koska se on keskellä kuvaa ja otsikkoa... Keskittymistä ränniin tässä asetelmassa voisi miettiä... Ränni ei ole sellainen asia, jota katsellaan portin läpi - sellaisia ovat aukeava öinen katu, kutsuva neito, valo ikkunassa, kaukainen silta, Pariisin sumu. Ränni on lähietäisyyden kaihon symboli (sateen mukana katuojaan valuva elämä), parhaimmillaan etualalla rekvisiitan oloisena. Varjot voisivat olla hienot, mutta kovin kevyet tässä näkymässä. Ehkä niitä voisi kuvata jyrkemmässä valossa, kenties mustavalkoisesti, jolloin rännit ja muut jäävät pääosin syvään mustaan ja esille jää varjojen ja valon vuoropuhelu.
Vs: Ränni Siinä näen eri lailla, ettei ränni ole kohteena, vaan valo ja rakennuksen pinnat ja kuinka kuva ja portti niitä viipaloi. Ränni ei sieltä pomppaa mitenkään, ja hyvä niin. Ei nuo viipaleet kuitenkaan toimi riittävästi, rytmi on vähän kateissa. Ainakin kuvan reunat häiritsee, nuo ohuet viipaleet, sekä yläosa myös. Oikeastaan alaosakin on suhteeton muuhun. On siinä silti jotain. Siis hyvää, ja oikeaa rytmiäkin. Värikuva on parempi. Siinä on kontrastia, värikontrastia. Se onnistui. Hyvä että otit valoa mukaan! ;D ;D edit. Meinasin sulkea koneen ja välilehdellä näin kuvan uudestaan. Sehän on melkeinpä kelpo kuva. Ympäri kuvaa reunojen tapahtumat vain tekevät siitä kuitenkin hieman vinksahtaneen. Vai onhan siinä kaikkiaankin jotain kummaa.. En osaa sanoa kuin hyvä ja huono.