Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Eilen sain sen Crumpler -laukkuni...

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana pikkuhukka, 28 Huhtikuu 2006.

1. qu1d

qu1d

153
    0
    0
    Juuri tuota olen suunnitellut tilaavani. Mitenkäs se yläosan tilavuus on riittänyt? Useimmissa katselemissani kaksiosaisissa se muun tavaran osasto on ollut niin surkea, ettei sinne saa edes kirjaa, vesipulloa ja villatakkia mahtumaan.
    Erittäin paljon kiitoksia vinkistä! Pariisin matka on tiedossa kesäkuussa. Vaikka saisinkin tuon repun tilattua ennen reissua, kuten on tarkoitus, niin kaupassa voisi käydä tutustumassa muihin malleihin. Shoppailukierroksen suuunittelu voi alkaa...

2. qu1d

qu1d

153
    0
    0
    Huomasin juuri, että Crumplerilla on Tukholmassakin kauppa:

Crumpler Shop Stockholm
    Linnégatan 2
    11447 Stockholm
    Sweden
    Mo. - Fr. 11.00-19.00h
    Sa. 11.00h - 15.00h

3. Lila

Lila

27
    0
    0
    Pariisin kaupan osoite on: 35 Rue de Richelieu. Hyvin lähellä Jardin du Palais Royalia. Aukesi klo 13 kun käytiin lauantaina siellä.

4. qu1d

qu1d

153
    0
    0
    Kiitos! Kauppa kuulostaa vielä aamu-unisemmalta kuin minä.

5. Mulla oli kriteereinä, että mukaan saisi läppärin + pientä rojua. Mitään ihan mahdotonta tavaramäärää tohon ei kyllä saa mahtumaan. Toi kirja,pullo,villatakki vois mennä, mutta ylimääräistä tilaa ei kyllä tule jäämään.

ps. sinällään voisin ehkä luopua tuosta repusta, kun tarvin lisää tilaa kamerakalustolle, joten heitä vaikka yv:llä jos kiinnostaa.

6. Epimetheus

Epimetheus Member

375
    0
    16
    Crumpleria saa suhteellisen kätevästi ja edullisesti tilattua täältä: We-sell-crumpler.co.uk

Tilasin tuolta Bens Pizza Xtra Largen, joka oli halvempi kuin valmistajan omassa sekavassa verkkokaupassa ja postikuluja tuli ainoastaan yksi punta.

7. kb

kb

2 235
    0
    0
    Ei se Stealth Reporteria voi valitettavasti varauksetta suositella, se nimittäin tietyllä varustelulla pitää muotonsa erittäin heikosti jos olkahihnaa pitää pään yli vastakkaisella olalla. Ärsyttävää kun vaihtaa pimeässä objektiivia kun joutuu samalla palauttamaan jonkin sortin muotoa laukkuun. Voi tosin olla, että joku muu väliseinäkonfiguraatio toimii paremmin, minulla on vähän erikoinen että saan kaiken mahtumaan. No, menee vaihtoon kunhan löydän paremman (tuon tilasin postimyynnistä ilman sen enempiä tietoja mitä nyt netistä luin kun oli vähän kiire).

8. JuhaH

JuhaH

92
    0
    0
    Näyttää aika toivottomalta tää laukun metsästys. Jos tuollaisen 30cm yhdistelmän haluaa pystyssä siedettävänkokoiseen laukkuun, niin vaikeaksi menee. Tuli mieleen, että olisikohan kameralaukkua mahdollista tehdä itse. Hahmottelin paperille jo "täydellisen" olkalaukun, mutta toteutuspuoli tuottaa ongelmia sillä akkuporakone ja vasara ovat minulle huomattavasti tutumpia työvälineitä kuin ompelukone tai neula. Ihmetyttää vain miksi kukaan ei ole tuonmallista laukkua tehnyt. Tuntuu, että laukku toisensa perään on kopioita samasta kassista hieman eri materiaalein valmistettuina ja eri valmistajan logolla merkittynä. Crumpler erottuu edukseen, mutta noistakaan ei löydy sopivaa. Long Schlong olisi aika lähellä täydellistä jos se olisi vaan hieman isompi.

9. juice

juice

912
    0
    0
    Ei tuollaisen tekeminen mikään mahdoton homma ole, yksittäiskappaleen ompelee vaikka tukevasta nahasta muutamassa illassa.

Jos ajatus itse tekemisestä tuntuu mahdottomalta niin kysäises joltain suutarilta. Vieläkin löytyy 'perinteisiä' suutareita jotka tekevät kenkiä ja hanskoja käsipelillä, ja sellaiselta kaverilta homma onnistunee edullisestikin.

10. JuhaH

JuhaH

92
    0
    0
    Esittelin ideaa jo paremmalle puoliskolleni ja hän piti hommaa ihan mahdollisena. Täytyy katsella jos tuo etenisi ihan toteutusasteelle niin voisin tehdä asiasta vaikka jonkunlaisen jutun kuvineen.

11. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    En tiedä tekevätkö yksittäiskappaleita, mutta jos vaikka ottaisivat kameralaukun mallistoonsa:

http://www.satakunnanvankila.fi/ompelimotuotteet/default.asp

12. JuhaH

JuhaH

92
    0
    0
    Jatketaan tästä alkuperäisen aiheen vierestä:

Piti ihan taiteilla skitsitkin kassista:

Laukku

Tilaa siis joko 4 objektiiville ja yhdelle rungolle tai kolmelle opiskalle ja vinolle pinolle suotimia. Oikeassa alakulmassa olevaan osioon pääsee sivutaskun kautta. Lisäksi sivutaskussa on erillinen tasku pikkusälälle. Sivutasku olisi kiinni tuplavetoketjulla joten siitä saisi avattua vain sen kohdan mihin tarvitsee päästä käsiksi. Ulkokuoren pystyisi ompelemaan kahdesta kappaleesta, jolloin saumoja tulisi mahdollisimman vähän (helpompi tehdä "vesitiiviiksi"). Kangas olisi jotain vahvaa keinokuitua pehmeustettuna ohuella telttapatjantapaisella ja sisäpinta karhuntassun kangaspintaa. Sisälle rakenteeseen voisi ommella vielä jonkun kumin sadekestävyyden varmistamiseksi.

Jos joku innostuu oman laukun tekemisestä, niin noita ideoita saa vapaasti lainata, kunhan esittelee täällä valmiin tuotoksensa ;-)