Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Eiköhän se mun pokkari...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Tapiola2006, 13 Toukokuu 2011.

  1. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    No just aamulla katselin samaa mahdolliseksi seuraajaksi Sony R1:lle.  Kenno kyllä pienenisi, mutta niin kamerakin.


    (edit.  Taitaa kuitenkin olla sellainen älä osta mitään vuosi edelleen. Ainakaan uutta.)
     
  2. Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Vähän samoilla linjoilla. Mulle merkitsee hyvä EVF ja samoin kääntyvä näyttö, jollaista käytän hyvin mielelläni. Pannukakun kanssa tuo on pieni ja pärjää siinä suhteessakin isoimmille pokkareille. Toki koko kasvaa zoomin kanssa.
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Sony R1 ominaisuuksia!  On ne mukavia. 
     
  4. Schind

    Schind Member

    493
    1
    18
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Tämä vaikuttaa todella hyvältä. Toivottavasti aikataulu pitää kutinsa kun ei tässä enää kauaa jaksa venailla sitä tulevaisuuden täydellisen digikameran julkaisua, heh.
     
  5. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Saattaapa olla meikäläisenkin seuraava hankinta. Täyskennoinen on, ja sille sopivat objektiivit. Nyt on kevyemmän vuoro. Mukava lisä tuo olisi GirlFriendin kaveriksi. GF kakskymppisen kanssa aina mukana ja tuo sitten tarpeen mukaan muine klaseineen.

    kapa

    P.S.
    Olisi vedoksia myytävänä, vaihdetaan myös moiseen ;)
     
  6. Schind

    Schind Member

    493
    1
    18
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Keveyttä se minäkin tuolta odotan. Että lähtisi kamera aina mukaan kotoa. Tarkkoja tietoja painosta ei tainnut olla dpreviewin artikkelissa, ja trusted reviewsilläkin näyttäisi olevan vain tuntuma että 50g kevyempi kuin G2. Se kai tekisi ~320 grammaa pelkälle rungolle, mikä kuulostaa kyllä hyvältä.

    http://www.trustedreviews.com/panasonic-lumix-g3-hands-on_Digital-Camera_review
     
  7. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Nämä Panasonicin G1-3, GH1-2 -mallit eivät itseeni oikein iske. Omistin GH2:n muutaman viikon ennen kuin myin pois. Kamera oli kyllä kevyempi mutta ei juurikaan pienempi kuin pieni peilijärkkäri. Kenno puolestaan oli kuitenkin pienempi ja huonompi kuin kohtuullisessa APS-C -järkkärillä. Mikään "pokkari" tai merkittävästi liikuteltavampi kuin järkkäri se ei ollut. Eri asia olisi sitten joku Lumix GF1 tai Olympuksen E-PL1-2, joka on jo selvästi mobiilimpi laite.
     
  8. Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Ei noissa näyttäisi niin hirmuista kokoeroa olevan:

    Pana G3 runko
    115 mm x 84 mm x 47 mm  (336 g ei sis. akkua)
    Oly E-PL2 runko
    115.4mm x 72.7mm x 42mm (317 g ei sis. akkua)
    Canon G12 objektiiveineen
    112 x 76 x 48 mm (355 g ei sis. akkua)

    Kuten näkyy, ovat mitat milleinä lähellä toisiaan samoin kuin painotkin. G12 etuna painoon sisältyvä zoom-objektiivi, "haittana" tietysti pieni kenno.

    Pana ja Oly lähes rinta rinnan ja molempia rasittavat sitten objektiivien koko ja sitä myöten kokonaisuuteen lisättävä paino.
     
  9. ∞

    Member

    458
    0
    16
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Yllättävän lähellä, joo olet oikeassa.  G3 näyttää olevan pienempi, erityisesti ohuempi kuin GH2:

    G3 115 x 84 x 47 mm

    GH2 124 x 90 x 76 mm

    GH2 oli minusta turhan lähellä esim. Pentaxin K-x:ää kooltaan ollakseen kätevä vaihtoehto, omistin silloin molemmat.
     
  10. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Pentax K-x: 123 x 92 x 68 mm

    G1,G2, GH1 ja GH2 ovat paksumpia kahvansa takia. G3:ssa ei ole enää perinteistä grippiä. Ei se tosin vieläkään ole ihan sitä mitä Olyn E-4x0 olivat, jotka hyvin retromaisella otteellaan jakoivat mielipiteitä. 

    E-420 lienee edelleen pienin peilillinen digi: 130 x 91 x 53 mm
     
  11. Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Aika jännää juu ettei tuon kompaktimmaksi kameraa saada vaikka ollaan ilman peiliä. Pentaxissa aika tavalla suurempi kennokin.
     
  12. Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Sony Nex-C3 109 x 60 x 33 mm. Tuota pienemmäksi ei APS-järkkäriä enää paljoa saada, jos samalla olisi tarkoitus saada jonkinlainen ote kätösillä rungosta.
     
  13. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Mutta kun objektiivi laitetaan paikalleen (etenkin se normizoomi), niin Sony alkaa vaikuttaa äkkiä melko isolta.
     
  14. Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Ajattelinpa tuota Sonyakin. Joka suuntaan kääntyvä näyttö vie kuitenkin voiton...
     
  15. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Eiköhän se mun pokkari...

    Minulle Sony vs. m43 asetelma on komsi komsa. Sonyn kenno on suurempi ja kuvasuhde 3:2. m43 on puolestaan järjestelmänä paljon houkuttelevampi. Oikein napakymppejä nuo eivät ole kummatkaan.

    Peilitön järjestelmä olisi kyllä kiva. Välillä aina ostamisen kuume meinaa ottaa vallan, mutta sitten järki sanoo, ettei ole pakko ostaa kun ei kerran välttämättä tarvitse/halua.