Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kemppinen kirjoittaa valokuvaamisesta.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana henrikv, 2 Huhtikuu 2011.

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Vs: Kemppinen kirjoittaa valokuvaamisesta.

Just joo, olisi voinut jättää kirjoittamatta?

Edit tuo varmasti pitää paikkansa itse Kemppiselle, mutta valokuvauksen kanssa ei kauheasti tekemistä?

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minusta tuossa oli kyllä paljon asiaa.T
    jukka

3. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Ja pyh, menneiden aikojen ininää. Minne katosi lankapuhelin, musta-valko kuvaputkitelevisio ja mummon gramofoni?

Toveri ei ymmärrä mitä ihmiset näkee facebookissa, minä ihmettelen miksi hänellä on minun yhteystiedot matkapuhelimensa sim-kortilla?
    Joiltain katoaa kyky hahmottaa nykyajan kokonaisuus ainoan oikean "totuuden" sokeuttamana.
    Amen.

4. Jojje

Jojje Active Member

777
    26
    28

Luen Kemppisen blogia säännöllisesti - on se Facebookissakin.
    Olin aikoinaan luennoillaan Turun Yliopistossa. Hyvä luennoitsija ja niin fiksu kaveri, ettei voi kun ihmetellä. Juristi ja humanisti samassa paketissa. "Vanhan koulun" mies, kuten nykyään sanotaan.
    Blogeja kait kirjoitetaan siksi, että voi kirjoittaa mitä huvittaa. Ei siitä tarvitse lukijan pitää.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Luin ton toisen jutun ja mietin että kyllä minä olen aina kuvannut tekemistä ja elämää. Ei ne kuvat aina niin hyviä ole että niitä kotialbumia pitemmälle viittis laittaa esille. Pitääkin katsoa pitkästä aikaa mitä noista vanhoista negoista löytyy.

6. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Mielenkiintoista tekstiä.

Mihin katosivat kuvat arkisista tilanteista? Varmaan siihen, ettei juuri ketään kiinnosta arjen dokumentointi (mä dokumentoin =)

Entä mihin kuvat joissa suku oli yhdessä? Varmaan siihen, että suku lakkasi kokoontumasta. Kylässä käynti ja muu on mennyttä aikaa, ei sellaista enään harrasteta. Saatikka että laajemmin kokoonnuttaisiin kesälomalla tai muun sopivan tilaisuuden yhteydessä.
    Jos sukulaisia on paljon yhdessä, silloin on kyse hautajaisista tai häistä. Eikä näissä yleensä oteta kaikista yhteiskuvaa.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Nyt luin ton alemman jutun. Se oli just sitä itkemistä josta agostiini sanoikin.

Aina on asiat huonommin kun ennen.

8. Jojje

Jojje Active Member

777
    26
    28

[QUOTE>
    [/QUOTE]
    Mutta ennen otettiin jäljellejääneistä aina ryhmäkuva hautajaisten yhteydessä.
    Ennen sotia kuvattiin vainajatkin avatussa arkussa. Kaunis traditio katosi sotien myötä.

9. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Nykyään vainajat menevät uuniin niin vauhdilla...
    Toista se oli ennen, iso-isoäitikin makasi raatona tuulikaapissa arkussaan koko talven kun piti odottaa että routa sulaa.
    Tuulikaapissa (no siihen aikaan nimitys oli toinen) oli kylmä joten raato säilyi.

Isoäitikin kertoili että ei sitä silloin pitänyt mitenkään kummallisena, se vain oli että tuossa äiti makaa odottamassa laatikon sisällä.

10. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

(Kerrostalojen tuulikaapit ovat kovin ahtaita, muuten hyvä idea.)