Pistetäämpäs täältäkin sitten kerran ihan kotialbumikuvaa.. ja tarinaa tueksi: Pari viikkoa sitten pidettiin pienellä kaveriporukalla pikkujoulut (okei, vähän myöhässä mutta kuitenkin). Osa porukasta jäi sitten yökylään ja koska kotistudio vie aika paljon tilaa, päätti ystäväni nukkua studiossani (vaikka ei sitten lopulta kyllä nukuttukaan). Ja pitihän siitä sitten kuva ottaa
Tätä piti kyllä tuijjotaa hetki =) Käsi näyttää jotensakin isolta ja käsivarren karvat pistää silmään. Sitten katse harhaili hiuksiin ja kulmakarvoihin, jotka meikän silmään näyttää vähän naisellisilta. Varsinki sitten vielä ku henkilöllä on niin anova ilme ja käsi ojolla pytää tulemaan vuoteeseen viereen
Just tänään pohdin että mitenköhän opiskeluaikani on vaikuttanut henkiseen kasvuuni.. olen viettänyt viimeiset 6 vuotta enemmän tai vähemmän naisvaltaisessa porukassa (hoitoalaa siis...) Alkaa pikkuhiljaa pelottamaan jos mun harvat miespuoliset kaveritkin alkaa kuvissa näyttämään naisellisilta.. toivottavasti avovaimo ei lue tätä foorumia..
Kuvasta oli aika pelottavat keskustelut irkissä, mutta hiukan naisellinenhan toi kaveri on ja tuo käsi tekee siitä hämmentävän sitten. Okei, koetahan saaha avovaimostakin joskus kuva tänne.
Kyllä tätä piti katsoa monta kertaa. Olin aivan varma että tässä kuvassa on nainen, mutta sitten katse harhaili kädessä (kohtuullisessa karvoituksessa) muhkeissa kulmakarvoissa ja epänaisellisissa elementeissä. Kun muut kommentit luki niin on se todettava että kai se mies on ? Hieno kuva.
Naiseksi minäkin hänet aluksi tulkitsin ja ihmettelin että onpa karvoitusta ranteessa. Jos en olisi lukenut Matti sinun kommenttia, en ehkä olisi edes tiedostanut asian todellisuutta.. Harha naiseudesta tulee kun kuvassa vasemmalla puolella olevat hiuskiekurat ovat tuollalailla, jos ei olut tarkoitus johtaa harhaan, niin vaikka kaverille on vaikea sanoa, että vedäppäs lettiä vähän taakse päin ja pois silmältä, niin se kyllä kannattaa tehdä. Miehen omat valinnat ulkonäköönsä on hänen oma juttunsa ja siihen on kenenkään paha puuttua, mutta kuinka hiukset on kuvassa, on valokujaana asia, malli totelkoon! Kädet paljastaa asian todellisen puolen, erityisesti tuo käsi joka on mallin alla. Kuva on sävykäs ja muuten siisti ja katse varsin luonteva. Minua tuon käden tuominen kuvaajaa kohti sekä ilahduttaa, että häiritsee vähän, syytä en osaa eritellä?! Ehkä siinä on sellaista kurottelua kuvaajaa kohti joka aiheuttaa ristiriitaa juuri seksualisessa mielessä, se tavallaan on keimaileva. Myös mallin vähäpukeisuus ja osittainen piiloutuminen häveliäisyyteen peiton kanssa aihauttaa erilaisia mietteitä.. Eli hyvä kuva kuin mikä, juuri ristiriitaisuutensa ja erikoisella tavalla "puhumisensa" takia, ei voi kun pitää!
Lisää!! Oiskohan mulla muita por.. mielenkiintoisia kuvia julkaistavaksi... (toivottavasti ei kuitenkaan..)
totta,kun jättää käsivarren kuvanulkopuolelle ,niin kyllä rehellisesti sanottuna hiukan tyttömäinen anova katse.mutta valokuvassa hyvät mieleiseni sävyt
Tässä olisi erinomainen kuva kuvien katsomista ja tulkintaa opettelevien ja opettavien käyttöön. Niin monimutkaisia ja tulkinnoille alttiita elementtejä se sisältää, niinkuin keskustelustakin näkyy.
Kaivoin tämän kuvan nyt itse esille kun rupesin muistelemaan noita kommentteja jotka silloin vitutti ja nauratti yhtä aikaa.. nyt kun luin kuvan yläpuolella olevan tekstin, niin voisin itsekin luulla kuvan miestä naiseksi ...tuli vaan mieleen... pitäisköhän alkaa vaan kuvaamaan miehiä, ihan vaan ettei mene tarkennus päin vittua..
Olenkohan minä jotenkin poikkeava kun minulle ei tullut mieleenkään että kyseessä voisi olla nainen tai että malli olisi jotenkin naisellinen ennen kuin luin noita kommentteja. Ja vielä noiden kommenttien jälkeenkin huomio kuvassa kiinnittyy moniin sellaisiin tekijöihin, jotka miellän kiistatta maskuliinisiksi: - olkapään ja kyynärpään välillä olevat lihasmuhkurat ovat mielestäni selkeän maskuliiniset, naisilla vastaavissa paikoissa lihakset ovat yleensä joten vähemmän leveitä - otsan rypyt näyttävät maskuliinisilta, eivät feminiinisiltä - vaikka leuka jääkin osin tyynyn peittoon niin silti kasvojen luusto näyttää maskuliiniselta - käsien karvoitus - verisuonet pinnassa maskuliinisesti ranteesta hemmoon päin + vasemmassa kädessä - ranteen paksuus suhteessa muuhun käteen (kun kohti kurottumisen aiheuttama "laajisharha" on huomioitu) - kulmakarvat selkeän maskuliiniset - asento kielii epänaisellisista hartioista (käsien lähteminen kropasta tuollaisessa asennossa olisi naisella ihan erilaista) (Ja tässä kun ihmettelin että miten kukaan voi pitää tuota naisena niin vaimo tuli paikalle ja kun kerroin mitä ja miten olen kommentoimassa niin hän kysyi heti että "Mitä, onks toi muka mies?")