Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN EI ENÄÄ AJANKOHTAISTA O: filminpään ulosvedin

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana antti10, 23 Elokuu 2013.

EI ENÄÄ AJANKOHTAISTA.

1. Vs: O: filminpään ulosvedin

Ota palanen filmiä, kostuta syljellä emulsiopuolta ja työnnä kasettiin ja vedä filmi ulos.

2. Vs: O: filminpään ulosvedin

Kiitti! Olin kokonaan unohtanut tuon kikan!

3. Vs: O: filminpään ulosvedin

Juu, ei niillä kaupallisilla muovirimpuloilla mitään tee. Itsekin joskus sellaisen ostanut ja kertaakaan ei toiminut.

4. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113
    Vs: O: filminpään ulosvedin

Juu, pitääkin olla teräksinen HAMA, sillä onnistuu. Räkähommat on hanurista.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ei  voi kun nauraa....

6. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Tietysti jos uusiokäyttää kasetteja, niin sitten tollanen on ihan ok, mutta mä en jaksa, mä avaan pullonavaajalla sen luukun mistä filmi meni sisään ja sitten kierrän filmiä kasetissa sen verran että kuuluu sellanen naspsahdus ja ota filmin ulos :)

7. pj.haaja

pj.haaja Well-Known Member

1 936
    46
    48
  8. Vs: O: filminpään ulosvedin

Juu, ei niillä kaupallisilla muovirimpuloilla mitään tee. Itsekin joskus sellaisen ostanut ja kertaakaan ei toiminut.
    [/quote]

Sitten on välineet muuttuneet, jos noin on. Silloin joskus kun olin nuori, ostin tuollaisen vempeleen, ja toimi ongelmitta joka ikinen kerta. Jossain laatikon perukoilla värkki saattaa olla edelleen, ei jaksa muistaa.

9. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113

Sitten on välineet muuttuneet, jos noin on. Silloin joskus kun olin nuori, ostin tuollaisen vempeleen, ja toimi ongelmitta joka ikinen kerta. Jossain laatikon perukoilla värkki saattaa olla edelleen, ei jaksa muistaa.
    [/quote]

Toimintavarmuus riippuu käytetystä kamerastakin. Jotkin kamerat kelaavat filmin mutkalle, puola pyörii "väärin päin". Näiden kippuraisten filminpäiden kanssa on enempi hankaluuksia.

10. Vs: O: filminpään ulosvedin

Oisko linkkiä mihinkään kuvaan tai videoon, jossa näytetään kuinka tuollainen esim. tehdastekoinen filmirullaa voidaan käyttää uudelleen.

Eli filmin loputtua en siis mielellään uudelleen kelaa sitä sinne kasettiin sisään ?

Kuinka tuo uuden filmin liitäminen siitä bulk filmi rullasta tapahtuu tuohon filmirullaan, josta siis katkaistu pois tuo siinä ollut filmi ?

Kiinitetäänkö vain teipinpalalla sellaiseen filminpätkään, joka pilkistää tuolta rullasta ?

Mitä teippiä käytetään. Jokin Scotch tyyppinen läpinäkyvä ohut teippi ?

Olenko ihan väärillä jäljillä ?