Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

studiovaloista

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana raimond, 17 Joulukuu 2007.

Olen käyttänyt aika paljon koulussa Bowens digital DX 1000 salamia ja tykännyt niistä. Nyt olisi tarkoitus pieni oma studio pistää pystyyn. Suomessa on Bowens aika vähen käytetty merkki ja enemmän kehutaan esimerkiksi Elinchrom laitteita jotka ovat pikkasen halvempia. Jos jollain on kokemuksia molemmista niin olisin kiinnostunut kuulemaan käyttökokemuksia ja muita vinkkejä. Muitakin vastaavia saa ehdottaa ja mieluummin semmoisia missä ei ole voimalaite erikseen. Kokoluokka tulisi olemaan varmaan siinä 500W paikkeilla.

kiitos neuvoista

1. Tero Leponiemi

Tero Leponiemi Member

285
    0
    16
    Vs: studiovaloista

Molempia merkkejä työkseni tulee käytettyä. Bowens löytyy kiinteänä studiosta ja Elinchromea tulee käytettyä keikkasetin muodossa. Molemmat ovat hyviä. Elinchromen puolesta varmaan Suomessa puhuu sen parempi saatavuus (kaikki oheishärpäkkeet jne). Keikkasettiini olen ollut tyytyväinen joka koostuu neljästä Elinchromen FX400:sta, jotka ovat tuossa mainitsemassasi teholuokassa. Ne ovat olleet helppo- ja nopeakäyttöisiä, taipuvat moneen ja ovat kestäneet hyvin. Tämä ei tarkoita, ettenkö tykkäisi Bowensista, ne ovat erinomaisia, laadukkaita, tankkeja ja erinomaisen kestäviä (vaikka suurin kulustus niillä taitaa olla se, kun hakkaan niihin päätäni, koska ne roikkuvat kattokiskoissa aina tiellä) sekä painavia. Eipä tästä vastauksesta tainnut tulla paljoakaan viisaammaksi...

2. Vs: studiovaloista

Suositelkaa helsinkissa kauppoja, jossa liisausmahdollisuus, hyvä valikoima studiolaitteita ja ok hinnat. kiitos

3. Vs: studiovaloista

Eikö kaikista liikkeistä saa Leasingin, kun se ruukkaa olemaan kuitenkin pankin rahoitusmuoto.
    Ainakin Mustapekka liisaa mäkit, kamerat jne. ja tais niillä olla jotain studiosalamojakin.

4. harmanvalo

harmanvalo Member

49
    1
    8

Käytän myös molempia ja kompaktimalleja (ilmansitä voima osaa siis) Elinkan halvemmat mallit on tehty Indonesiassa ja DX mallisarjan kestävyydestä olen kuullut huonoa. Molemmat 500ws Elinkan päät on hajonneet kerran. Bowens tehdään Englannissa eikä ole hajonnut mulla kertaakaan. Matti Selänne Tampereella myy Bowensin kahden 500ws valon settiä, ei liene hänelle  mikään ongelma toimittaa Helsinkiinkin ja kaikki lisähörpöttimet ( suppeemmat heijastimet, ladon-oovet, hunajakennot löytyy..)

5. jj

jj Member

310
    1
    16

Onko mitään erityistä syytä, miksi pitää olla monolight setti? Minun mielestä ainakin power pack + heads setti puoltaa paikkaansa. Ei ole tyypillisesti samoja lämpenemis sun muita luotettavuusongelmia ja on muutenkin fleksiibelimpi. Ihan vaan ajatuksena.

6. Vs: studiovaloista

matti voisi laittaa mailia, ehkä saataisi kaupat aikaa :) ja kiitos neuvoista

<EMAIL email="helloraimond@gmail.com"]helloraimond@gmail.com</EMAIL>