Vs: Eglobal central Juu, ja tuon kaupan höpinät maksetuista tuleista ja veroista voi jättää omaan arvoonsa: tavara tullataan eu:n alueelle tullessaan eu:n alueelle, ja se tekee kaiken todennäköisyyden mukaan sen tullessaan Helsinki-Vantaalle.
Vs: Eglobal central Mutta kun se tulee Helsinki Vantaalle, niin eikös sen pitäisi ohjautua tullipostiin? Sieltä sitten tulee ilmoitus, että maksettuasi tullin + alvin tavara postitetaan eteenpäin.
Vs: Eglobal central Kyllä myyjä voi tuon halutessaan organisoida tavaran kuljettajan kanssa niin että laskun maksaa myyjä. Toisin sanoen tavara tulee DDP -kuljetusehdolla (Incoterms). Mutta tehdäänkö tässä puljussa noin systemaattisesti on vielä epäselvää.
Vs: Eglobal central No niin, nyt (29.12.2014) on tilattu Tokina 116 Pro DX II, Nikon. Hinta n. 388 € posteineen. Tosin esim. Cyberphoto myy tuota kakkulaa n. < 500 € tällä hetkellä. Saapa nähdä, voitinko satasen, vai hävisinkö vajaat 400 €.
Vs: Eglobal central Katselin tarkemmin laskua, ja olivat panneet 22,99 € postikuluja, vaikka piti olla ''free economy express shipping to Finland''. Lähetin kyselyn, saa nähdä, saanko tuon summan takaisin.
Vs: Eglobal central No niin, linssi tuli 02.01. kotiovelle. Vaikuttaa käyttämättömältä, ehjä pakkaus. Takuulappu oli japaniksi, ainoa selkokielinen teksti oli ''Japan Only''. Putiikin verkkosivuilta: ''Please note that all our products are imported goods and will not come with manufacturer's warranty but instead we will cover the warranty through our own company.'' Eli kansainvälistä takuuta ei ole, siis melkoisen riskin ottaa, kun tuolta tilaa. Jos nyt tilaisin, tilaisin Cyberphotolta, reilua satasta kalliimmalla. Cyber hoitaa takuuasiat mallikkaasti (kokemusta on).
Vs: Eglobal central Suomessa ja kaikissa EU-maissa on tärkein kuluttajansuojan mekanismi _myyjän_ "virhevastuu" (Suomessa) tai "takuu" (useissa muissa maissa), eli ihan sama, mitä tuo kauppa tarjoaa.
Vs: Eglobal central Tulipa nopeaan! 4arkipäivää tilauksesta kotiovelle. minkä firman kuriiri sen kuskas? -TE
Vs: Eglobal central Esim. Nikon D750 ostettuna greymarketista, eli ei alueen valtuutetullta myyjältä kuten Simplyelectronics tai vastaavalta ei sisällä valmistajan 1v takuuta. Näillä firmoilla näyttää olevan omat 2v takuut laitteille. Tuote täytyy lähettää niille korjattavaks. Sitten täytyy vaan toivoa että firma on vielä pystyssä silloin, kun laite mahdollisesti hajoo itestään. Laitteet on ihan samoja kun valtuutetuillakin, mutta oheislaitteet, piuhat softat ja manuaalit, saattaa olla sitten myyntimaahan sopimattomia. Hinnat on kyl niin paljon alhaisempia näillä diilereillä että asiakkaita riittää ja Nikonit niin hyvälaatusia että heti ei tarvii lähetellä takas. Huonolla tuurilla saa säätää eestaas kameraa takkuilevalla asiakaspalvelulla tai hyvällä tuurilla säästää 500e. Hmmm... https://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5409/related/1
Vs: Eglobal central Toki voit ostaa myös lisähintaan Mack-takuun millä voit korjauttaa kameran Suomessa. Ainakin tämän topicin myyjä myy näitä.
Vs: Eglobal central Simplykauppa on ottanu tuollasen takuudiilin: http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=4706 Tuo takuu alkaa silloin, kun valmistajan takuu päättyy, eli vuoden päästä ostohetkestä: (The warranty must be registered within the first 30 days from the date of purchase of your equipment, and comes into force the day after your manufacturers guarantee expires.) Ongelmana on, että valmistaja ei anna tuolta ostetulle kameralle international takuuta, kun Simply ei oo tämän alueen valtuutettu myyjä: https://nikoneurope-en.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5409/related/1 Onkohan sitten niin, että ekalle vuodelle ei ole takuuta ollenkaan ja silloinhan valmistus viat just pitäis ilmetä?
Olen tilannut vasta mm. 5D Mark IV kameran ja aikki toimi erittäin hyvin. Tilauksen kesto oli kaksi ja puoli viikkoa koska sattui joulu ja uusivuosi väliin. Tuotetta ei ollut varastossa ja se lähetettiin heti, kun Euroopan varastot sai täydennyksen. Olen muutenkin tilannut kaikkea maailmalta ja koskaan en ole pettynyt. Nämä nekatiiviset kirjoittajat ovat etupäässä ei tilaajia tai sitten hätä housuja. Itse näin ettei mitään syytä panikointiin sillä monesti tuotteiten tilaukset kestää hieman muutta se palkitaan edullisin hinnoin. Säästöä tässäkin tapauksessa tuli tuhannen euron luokkaa joten pieni odotus palkitaan. Älkää uskoko näitä turhan päiväisiä paskan jauhajia niitä on jokaisella palstalla. t.arto
Mitä tulee vakutuksiin niin canonilla on maailman laajuinen takuu verkosto, jota en kyllä ole koskaan joutunut käyttämään. Lisäksi on oma vakutus joka korvaa kameran ym. jos tulee sen tarve täydellisesti, hieman vain ajatusta ja mahdollisuuksia peliin.
Suomessa ei tietääkseni tehdä Cann kameroita joten kaikki täältäkin ostetut tuotteet tulevat Aasiasta Euroopan myymälöiden kautta ei siinä mitään sen kummempaa ole.