Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Efken filmiä suomesta

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana RDahl, 1 Syyskuu 2005.

Näin se on: kaikki mikä tulee jenkeistä on suomalaisesta hienoa, vaikka se olisi kuppa...joka muuten tuotiinkin sieltä ;-)

1. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 944
    726
    113
    Tulkitsenko oikein, että Suomeen pitäisi nyt perustaa yritys, joka markkinoisi Adoxia, Efkeä ym. retrohenkistä?

2. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Pelkäänpä että toiminta voisi jäädä esitteiden jakeluun, porukka todennäköisesti tilaa tavarat sieltä missä niiden nettihinta on halvin. Jollei tuo nyt sitten toimisi jonkun muulla tavoin toimeentulonsa saavan yrityksen profiilinkohottajana. Mutta olisihan se kiva kun saataisiin suomenkielisiä esitteitä ja valitusosoite kotimaahan ;-)

3. Juu!
    Mä tulin notkuu ku sataa mut tilaan nää honkongista.
    Miksi teillä on sikahintaista kun Venäjältä saa halvemmalla? ;-)

4. Die Camera kokeili aikoinaan Efken tuontia. Kannatti niin hyvin, että ostin heidän varastostaan vanhaksi mennyttä 120-rullaa ja laakaa muutaman vuoden tarpeiksi. Macon kanssa taisi käydä vähän samalla tavalla (aluksi Arkistovedoksen kautta tilauskamaa, sitten tuonti siirtyi Die Cameralle ja menekin puutteessa taisi loppua kokonaan - harmillista ainakin 127-kameroiden kanssa puuhasteleville).

Mitä niihin materiaaleihin tulee, niin ainakin Macon UP 100 on Efkeä - ilmeisetikin Macon teettämää, koska reunatekstit ovat Macon omat. Ja mitä tuohon Efke/Maco -satasen kehitykseen tulee, niin tumman pään aukaisemiseksi kannattaa valottaa 80:n ISOn mukaan ja kehittää satasena. Kokeiltuja ja toimivaksi todettuja kehitysaikoja eri kemioille en muista ulkoa ja täällä duunissa on vähän vaikea luntata muistiinpanoista. Rotinaalilla olen kehitellyt suurimman osan laakafilmeistä ja D76:lla pienemmät. Perceptoliakin olen kokeillut, joten siihenkin saattaa löytyä jotain aikoja.

Pekka H