Saa sitä sodium sulfite -jauhettakin olla mukana (ilmeisesti näitä ämpäreitä on joskus myyty kittinä, sisältäen kaikki tarvittava). Tarjoa yv:llä tai sähköpostitse. EDIT: Ebaystä löytyi jo.
Vs: Polaroid negative clearing tank + negative rack Kun minä aikoinani kuvasin Polaroid-negalle, ostin natriumsulfiittia apteekista ja huljuttelin negatiiveja muoviastiassa. Vielä ovat moitteettomassa kunnossa 15 vuoden jälkeenkin.
Vs: Polaroid negative clearing tank + negative rack Joo, käsittääkseni samalla periaatteella edelleen. Polaroidin ämpärissä on teline negoille etteivät naarmunnu, ja ämpäri on kannellinen eli tiivis. Maastossa negat telineeseen ja puhtaaseen veteen, sitten illalla kotona jatkokäsittely sodium sulfaattilioksella ja lopuksi huuhtelu ja filmin kuivaus. Näin olen ajatellut toimia.
Vs: Polaroid negative clearing tank + negative rack Ei sulfaatti vaan sulfiitti. "Sodium" on suomeksi natrium. Nyt kun mainitsit ämpärin, muistankin, että minulla oli maastossa mukana pieni kannellinen kahden markan muoviämpäri, jossa oli vettä.
Vs: Polaroid negative clearing tank + negative rack Asia kiinnostaa. Voisiko saada selvennystä mitä tuo natriumsulfiitti tekee ja mille materiaalille? Onko kyse normaalista MV-polaroidista, esim. Fujin tekeleet?
Vs: Polaroid negative clearing tank + negative rack Materiaali on Polarod 55 -filmin (mv) tuottama 4x5 negatiivi, joka pitää agitoida natriumsulfiitissa (tai HCA:ssa, mikä ilmeisesti on sama asia?). Negasta lähtee ilmeisesti jonkinnäköinen kalvo tai sen tapainen ja nega kirkastuu. Polaroid 55:en tuottama positiivikuva pitää myös käsitellä filmipakkauksen mukana tulevalla aineella (coater). Käsittääkseni tämä pysäyttää kehitysprosessin. En ole vielä ainuttakaan Polaroid 55 filmiä valottanut, mutta kesällä aion antaa tälle upealle filmille reilun mahdollisuuden. Innolla odotan!